تمام خوش‌شانسی‌های دموکرات‌ها؛

نگرانی جمهوری خواهان آمریکا از ســقـوط تـرامـپ!

بصیر، انتخابات آمریکا به پیچ‌های خطرناک رسیده و لغزش‌های سریالی ترامپ موجب شده تا جمهوری‌خواهان بیش از گذشته نگران تجربه‌ی شکستی دیگر و ادامه‌ی حکمرانی دموکرات‌ها در کاخ سفید گردند. مواضع کودک مآبانه ترامپ خون هم‌حزبی‌هایش را به غلیان آورده و در تازه‌ترین اقدام ده‌ها نفر از اعضاء حزب جمهوری‌خواه خواستار کناره‌گیری نامزد نهایی‌شان از ماراتن سیاسی «ترامپ-کلینتون» شده‌اند.

با انتشار اظهارات توهین‌آمیز دونالد ترامپ علیه زنان نه تنها از میزان محبوبیت وی در بین مردم آمریکا به ویژه قشر زنان کاسته شد بلکه جمهوری‌خواهان نیز به اشتباه استراتژیک خود پی بردند و اکنون حامیان پروپاقرص دیروز تبدیل به دشمنانی شده‌اند که رقیب انتخاباتی کلینتون را فاقد صلاحیت می‌دانند.

آنطور که از شکل قضیه پیداست، جمهوری‌خواهان به سنگینی وزن آراء کلینتون پی برده‌اند و بیشتر آنان دموکرات‌ها را پیروز انتخابات تلقی می‌نمایند لکن از سویی دیگر طبق قوانین آمریکا نمی‌توانند ترامپی که مسخره‌ی خاص و عام گشته است را از عرصه‌ی رقابتی به در کنند مگر اینکه او شخصاً تصمیم به کناره‌گیری بگیرد و جمهوری‌خواهان فرد دیگری را جایگزین گزینه‌ی میلیاردی‌شان کنند.

فرضیه‌ی «حذف ترامپ» بعید به نظر می‌رسد تحقق یابد و «پنس» در روزهای پایانی جایِ نامزد فعلی جمهوری‌خواهان را بگیرد چراکه ترامپ عصر دیروز در واکنش به مواضع هم‌حزبی‌هایش طی مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال صریحاً اعلام کرد هرگز از نامزدی کنار نمی‌رود و در گفت‌وگویی دیگر با نیویورک تایمز مجدداً این موضوع را خاطرنشان کرد.

زبانِ تند و زمان نشناس نامزد نهایی جمهوری‌خواهان شرایطی را رقم زده است که به مراتب بدتر از حاشیه‌های پیرامون بیماری هیلاری کلیتون می‌باشد و حالا گزینه‌ی مورد حمایت رئیس جمهور فعلی آمریکا علاوه بر آراء سابق، نظر بخش اعظم زنان آمریکایی را نیز نسبت به خود جلب کرده است تا با موج‌سواری روی سخنان رکیک ترامپ در خصوص زنان، آراء خاکستری را ازآنِ خود کند.

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بعد از مناظره نامزدهای دو حزب، درصد مقبولیت کلینتون در بین مردم ارتقاء یافته است و بی‌شک ماجراهای اخیر بر این میزان خواهد افزود تا پیش‌بینی ریاست جمهوری هیلاری محقق گردد. شاید اگر رقیب لایقی در برابر یارِ دیرین اوباما قرار می‌گرفت شانس کلینتون برای رسیدن به کاخ سفید خیلی پایین بود اما حالا که ترامپی در عرصه‌ی سیاسی پدیدار گشته است، آمریکایی‌ها مجبورند برای جلوگیری از فاجعه نامزد دموکرات‌ها را انتخاب کنند و این یعنی خوش‌شانسی محضِ کلینتون.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا