کربلای امروزی در یمن است؛

آدرس غلط ندهیم، یمن را دریابید!

بصیر، ۱٫ چندی پیش دختر یکی از مقامات عالی‌رتبه نظام با سران بهائیت در تهران دیدار کرد و با آنها عکس یادگاری گرفت. کمتر کسی بود که در آن بحبوحه نسبت به آن اتفاق، موضع نگرفته باشد. پدر که از قضا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، مصلحت را در آن دید که کمی با اخم و تَخم دخترش را نصیحت کند و تلویحا حساب خود را از وی جدا سازد.

از همان روز به مدت یک هفته این موضوع، به مسأله‌ی اول کشور و دغدغه‌ی بسیاری از اهالی قلم و رسانه تبدیل شد و هر کسی هر چه در چنته داشت، به زبان و قلمش می‌آورد در نقد و مخالفت با دیدار مشکوک و نادرست آن خانم با چند سرکرده‌ی بهایی.

۲٫ دیری نپایید که موضوع کنسرت و برگزاری آن در مشهد و قم لقلقه‌ی زبان‌ها شد و کار به جایی کشید که افرادی چون آیات عظام علم‌الهدی، یزدی و تنی چند از اعاظم و بزرگان حوزه علمیه وارد میدان شدند و دولت را مورد انتقاد جدی قرار دادند که برگزاری کنسرت در مشهد و قم همانا و شکستن حرمت این دو شهر مقدس نیز همان.

اوضاع به استعفای رئیس فرهنگ و ارشاد قم و پذیرش استعفایش توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشیده شد که البته هنوز به فرجام نرسیده است.

۳٫ به تازگی نیز برگزاری مسابقه فوتبال دو تیم ایران و کره‌جنوبی در شب عاشورا حساسیت‌ها را برانگیخت تا جایی که بحث انجام این بازی به جلسه شورای عالی امنیت ملی کشیده شد.

در جامعه و فضای رسانه‌ای، عده‌ای موافق برگزاری این بازی هستند، عده‌ای عَلَم مخالفت بلند کرده‌اند و برخی دیگر نیز موافقت مشروط خود را اعلام نموده‌اند.

۴٫ حالا در همین یکی دو روز اخیر فاجعه‌ای انسانی در یمن به وقوع پیوسته است. چند صد تن از مسلمانان یمنی به خاک و خون کشیده شدند و هیچ یک از کشورهای به اصطلاح قربانی تروریسم جیک‌شان هم در نیامد. در ایران نیز آن‌هایی که دل برای قربانیان بروکسل و پاریس و اورلاندو سوزانده بودند و به یادشان شمع روشن‌می‌کردند، خفقان گرفته‌اند و انگار نه انگار که هم‌کیشان‌شان را زنده‌زنده سوزانده‌اند.

از این‌ها که بگذریم می‌رسیم به حرف شب گذشته‌ی رهبر انصارالله یمن که گفت: «همه‌ی روزهای تجاوز سعودی به یمن، حکم عاشورا را دارد» و اتفاقا کاملا هم درست است. در کربلای یمن، چنین اتفاقی رخ می‌دهد و در عوض رئیس‌جمهور ایران اسلامی در تایلند از کربلای دیگری سخن می‌گوید! همان کربلایی که می‌توان از آن درس مذاکره گرفت!

این مختصر نوشته، زمانی کامل می‌شود که برخی از چهره‌های مطرح و به‌نام که در ماه‌های اخیر، دیدار فائزه با بهاییان، موضوع کنسرت و فوتبالِ شبِ عاشورا را بزرگ کرده و دولت و وزارت‌خانه‌های تابعه‌اش را به خاطر چنان قصوراتی زیر سؤال برده‌اند، اکنون در برابر سکوت رئیس‌جمهور در مقابل چنین جنایتی لب وا نمی‌کنند.

دقت شود که نباید آدرس غلط بدهیم. کنسرت و فوتبال و چه و چه به اندازه‌ی خودشان مهم‌اند، اما مسأله‌ی یمن و جنایات ۱۹ ماهه‌ی آل سعود در این کشور هیچ وقت به اندازه‌ی مسأله‌ی کنسرت و فوتبال، ضریب و اهمیت نیافته است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا