دستی که گریبان سعودی را خواهد گرفت؛

داستان مظلومیت یمن!

بصیرنیوز،

در آستانه بهار ۱۳۹۴، یمن مورد هجوم سعودی ها قرار گرفت و کشوری که در فصل بهار با آن خانه های زیبای به رنگ سرخش، تصاویر زیبایی را خلق می کند، فصل جدیدی را با کشتار عربستان آغاز کرد. عربستان به بهانه حمایت از منصور الهادی، شهرهای یمن را ویران می کند و تا به امروز هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است.

حاکمان سعودی همواره به قسی القلب بودن معروف بوده اند. ریختن خون و کشتن انسان ها، کوچکترین حس ناراحتی در آنها ایجاد نمی کند. از زمان تشکیل این حکومت تا به امروز، خشن ترین جنایات و بدترین خشونت ها علیه انسان ها در داخل و خارج از مرزهای عربستان توسط عمال سعودی صورت گرفته ولی، حاکمان این کشور، با خیال راحت بر تخت های پادشاهی خود تکیه می زنند و برای دیگر کشورها رجز می خوانند.

با مرگ ملک عبدالله، یک حاکم بی ملاحضه در کنار شاهزاده های جوان و مشتاق به جاه طلبی بر تخت نشست. اولین ماه جلوس ملک سلمان بر مسند پادشاهی مصادف شد با حمله خونین به یمن، کشوری که در فقر و بی ثباتی غوطه ور بود و با حمله ائتلاف سعودی ها اوضاع از آنچه بود نیز وخیم تر شده و این خون یمنی هاست که قربانی بلندپروازی های سعودی شده است.

داستان یمن، داستان تلخی است. کشوری که همواره به عنوان یکی از فقیرترین کشورهای منطقه خاورمیانه شناخته می شود و در طول یک قرن اخیر، دخالت های قدرت های خارجی، این کشور را در باتلاق فرو برده و تشکیل حکومت در آن بدون خونریزی و جنگ نبوده است. اما به نظر می رسد یمن در حال سپری کردن تلخ ترین دوران تاریخ خود است. تلخی از آن جهت که خون یمنی ها در منشورهای حقوق بشری جهان به حساب نمی آید. براساس آمارهای منتشر شده از تلفات جنگ یمن، تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از غیرنظامیان شامل زنان و کودکان کشته شده اند و چندبرابر این نیز زخمی شده اند. اما با این وجود پشتیبانی های مشمئز کننده جهانی از ائتلاف سعودی همچنان پابرجاس و این رژیم با مجوز از سوی آمریکا و غرب، یمن را به خون کشیده است.

در ازای جنایاتی که عربستان در بیست ماه اخیر، انجام داده، نهادها و کشورهای مدعی حقوق بشر ساکت مانده اند و حتی یک قطعنامه در سازمان ملل که قرار بود سعودی را به خاطر جنایت علیه کودکان یمنی محکوم کند با دلارهای سعودی مسکوت ماند. این اتفاقات در حالی رقم می خورد که به نظر می رسد یمن فراموش شده و شیعیان و مردمان این کشور به خاطر حمایت از انصارالله، مستحق مجازات گشته اند! آمریکا و کشورهای اروپایی با وجود مشاهده کشتار مردم یمن، عربستان را به انواع سلاح های مدرن تجهیز می کنند.

سکوت جهانی در قبال رژیم آل سعود همچنان ادامه دارد و دو روز گذشته نیز بمباران هوایی سالن مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن توسط سعودی ها منجر به کشته و زخمی شدن ۹۰۰ نفر شد تا شقاوت عربستان در قتل بیگناهان در ماه محرم ثابت شود. تصاویری که از این جنایت مخابره شده بسیار آزاردهنده و متاثر کننده است. اما متاسفانه قلاده سگ های هار سعودی برای دریدن مردم یمن از سوی آمریکا و سازمان های مدعی حقوق بین الملل، باز شده و این رژیم بدون کوچکترین تاوانی، هزاران نفر را به کام مرگ کشانده است.

هرچند آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی با ژست های سیاسی از تجدیدنظر در حمایت از تهاجم نظامی ائتلاف سعودی سخن می گویند، اما این اظهارات تنها در حد یک موضع گیری باقی می ماند و در عمل جریان فروش تسلیحات در ازای دلارهای نفتی ادامه می یابد. صحنه خاورمیانه دچار پارادوکس های آزاردهنده ای است، از یکسو، سوریه در زیر ذره بین سازمان های بین المللی و کشورهای غربی قرار دارد و کوچکترین تحرکی از سوی ارتش سوریه به صدر خبرهای رسانه ها تبدیل می شود تا به بهانه های واهی، فشار بر حکومت سوریه و حامیانش افزایش یابد و تروریست های مسلح نیز به این بهانه بیشتر تجهیز شوند و از سوی دیگر، عربستان مجاز است تا به صورت روزانه دهها نفر را در یمن به کشتن دهد بدون اینکه نگران واکنشی باشد.

به نظر می رسد گریزی از این ظلم ها و ستم ها در نقاب جهانی و حقوق بشری نیست و این تنها مقاومت و ایستادگی است که می تواند در تاریخ بشری، قضاوت منصفانه ای در نهایت ارائه دهد. یمنی ها در حالی دسته دسته از سوی سعودی به کام مرگ می روند که تاکید این مردمان این است که خود بر سرنوشتشان حاکم شوند و نه با زور شیخ نشین های خلیج فارس و موشک های سعودی، تا همیشه خار و ذلیل بمانند. این همان درسی است که عاشورا و محرم به شیعیان راستین راه حق داد تا در آینده تاریخ پیروان واقعی راه آزادی، سر در مقابل ظلم فرو نیاورند.

به گفته سردار همیشه سرافراز اسلام، سردار سلیمانی، آنچه باعث شده تا کشورهای غربی در ائتلاف با متحدان منطقه اش، بر کشورهای سوریه و عراق و یمن … بتازند، همراهی آنها با مقاومت و آرمان های انقلاب ایران است. گروه ها و کشورهایی که با پذیرش شعار حق حسینی و الگو پذیری از راه مقاومت در برابر ظلم، کل جهان را علیه خود بسیج کرده اند ولی با این وجود حاضرند در خون خود غرق شوند اما شرافت و عزت خود را زیر سوال نبرند: “فرهنگ امام حسین(ع) همواره ما را پیروز کرده است؛ این فرهنگ دیروز فقط یک شعبه ایران داشت و امروز شعبات دیگری دارد و انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق هم امروز به امام حسین(ع) تاسی می‌کنند.”

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا