حسینی: انتخاب فرانس فوتبال وظیفه ام را سنگین تر کرد

بصیر،سیدجلال حسینی  در خصوص انتخابش به عنوان یکی از ۱۱ بازیکن برتر مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در قاره‌های مختلف توسط مجله فرانس‌فوتبال اظهار داشت: این اتفاق باعث افتخار و خوشحالی من است و وقتی که چنین خبری را شنیدم بسیار خرسند شدم. این موضوع وظیفه من را به عنوان یک ملی‌پوش سنگین‌تر می‌کند تا بتوانم در آینده بازیکن مؤثرتری برای تیم ملی باشم و در موفقیت‌های این تیم هر چه بیشتر نقش ایفا کنم.

وی ادامه داد: البته این انتخاب یک  افتخار برای ایران و آسیا است و خوشحالم که به این مهم رسیدم و تلاشم را می‌کنم تا از این پس برای تیم ملی و باشگاهم تأثیرگذارتر باشم.

مدافع تیم ملی در مورد نتایج اخیر این تیم، گفت: ابتدا باید به اردوی خوبی که در ارمنستان داشتیم اشاره کنم؛ یک اردوی مطلوب با امکاناتی که فراتر از تصورمان بود. زمین‌های چمن عالی و برنامه مناسب برای آماده‌سازی تیم باعث شد تا برای دو بازی سنگین مقابل ازبکستان و کره جنوبی آماده شویم.

حسینی افزود: در این اردو آماده‌سازی مناسبی برای برگزاری دو دیدار مقابل تیم‌های مدعی ازبکستان و کره جنوبی انجام شده و ما به خوبی با دو حریف گردن‌کلفت بعدی‌مان آشنایی پیدا کردیم. در واقع می‌دانستیم ازبکستان با دو پیروزی در گروه برای هر حریفی خطرناک است و از سوی دیگر کره جنوبی که برای همه تیم‌ها در آسیا یک رقیب به شمار می‌رود.

وی در مورد بازی با ازبکستان و گلزنی‌اش، گفت: خدا را شکر توانستم تلاش همه بازیکنان را به گل تبدیل کنم. ما همیشه در تمرینات روی ضربات ایستگاهی کار می‌کنیم و این بار هم قسمت من بود که توانستم مقابل این حریف قدرتمند گلزنی کرده و در نهایت سه امتیاز را به دست آوریم. ما پس از این دیدار با کسب هر سه امتیاز راهی ایران شده و پس از آن خودمان را برای کره آماده کردیم.

مدافع تیم ملی در مورد این دیدار که با برتری تیم ملی به دست آمد، گفت: برای این مسابقه نیز آمادگی بالایی داشتیم و می‌دانستیم کره یک رقیب جدی و خطرناک برای تیم ملی به شمار می‌رود اما خوشبختانه با کنترل مسابقه حتی یک موقعیت جدی هم به آنها ندادیم و با یک گل در حالی بازی را بردیم که می‌توانستیم گل‌های بیشتری را هم به ثمر برسانیم. با این حال مهمتر از هر چیزی حضور پرشور تماشاگران آن هم در شب عاشورای حسینی بود که البته ما از این دو مهم یعنی حضور حماسی مردم و تاسوعا و عاشورای حسینی انگیزه فراوانی گرفته و توانستیم در نهایت میدان را در مقابل کره جنوبی با دست پر ترک کنیم.

حسینی در مورد اینکه چگونه تیم ملی به این ساختار دفاعی قوی رسیده است که به سختی گل می‌خورد، گفت: به نکته درستی اشاره کردید. قدرت خط دفاعی تیم ملی به خاطر ساختار دفاعی آن است، وقتی میزان دوندگی مهاجمان را می‌بینیم و وقتی هافبک‌ها از تمام وجود مایه می‌گذارند پس از آنها نوبت به مدافعان و دروازه‌بان تیم می‌رسد و در واقع تلاش همه بازیکنان را تکمیل کنند. در واقع امروز همه بچه‌ها در تیم ملی تلاش می‌کنند تا این تیم موفق باشد و اگر گلی نمی‌خوریم حاصل تلاش همه است همانطور که اگر گل می‌زنیم همه بازیکنان داخل زمین در آن دخیل هستند. امروز ساختار دفاعی تیم ملی به سبکی شده است که نظم و انضباط و تلاش همه‌جانبه در آن حرف اول را می‌زند و این رمز موفقیت ما است.

وی در مورد اینکه به عنوان یک باتجربه چه کمکی به بازیکنانی که کمتر سابقه حضور در تیم ملی را دارند می‌کند، گفت: بیشتر بازیکنان تیم ملی بازی‌های ملی کم و تجربه کوتاهی را در این تیم دارند و مهم است که ما بازی‌های تدارکاتی و اردوهای بیشتری داشته باشیم تا این از دسته بازیکنان تجربه خوبی را به دست بیاورند.

مدافع تیم ملی افزود: بازی‌های تدارکاتی قوی می‌تواند حتی به فوتبال ما کمک کند وقتی جوان‌ترهایی مثل عزت‌اللهی، پورعلی‌گنجی، آزمون، محمدی و … در ترکیب تیم ملی حضور دارند که تجربه‌شان برای دیدارهای ملی کم است می‌توان با دیدارهای تدارکاتی و اردوهای بیشتر هم تجربه آنها را بالا برد و هم موجبات پیشرفت تیم ملی را فراهم آورد. البته من هم به عنوان یک بازیکن باتجربه کمک می‌کنم تا این دسته از بازیکنان هر چه سریعتر به مدارج بالای فنی و تاکتیکی از لحاظ تجربه در تیم ملی دست پیدا کنند.

حسینی در مورد اینکه گفته می‌شود کی‌روش با بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند دنیا مخالف است، گفت: کی‌روش هیچگاه مخالف این موضوع نبوده و هر موقع شرایط طوری باشد که بتوان با تیم‌های قدرتمند بازی کرد او نیز از این موضوع استقبال می‌کند. در بازی‌های تدارکاتی برد و باخت معنا ندارد و مهم این است که بتوانیم ابتدا محک جدی و مناسبی خورده و سپس تجربه بیشتری برای حضور در رقابت‌های رسمی به دست بیاوریم. مطمئن باشید با برگزاری دیدارهای تدارکاتی بیشتر شرایط تیم ملی هم بهتر می‌شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود کی‌روش از این موضوع واهمه دارد که اگر از تیم‌های قدرتمند شکست بخوریم شاید در رنکینگ فیفا نزول بکنیم، گفت: اصلاً این طور نیست اتفاقاً ما جلوی سوئد و شیلی بازی کردیم و اگر بازی قدرتمندی داشته باشیم مطمئناً کی‌روش هم از آن استقبال می‌کند چرا که برگزاری چنین مسابقات می‌تواند به هماهنگی بین بازیکنان و پیشرفت تیم ملی کمک کند.

مدافع تیم ملی در مورد حضور تیم ملی در رده ۲۷ رنکینگ فیفا، گفت: مطمئن باشید بی‌خود و بی‌جهت این موفقیت‌ها به دست نیامده و همه آنها حاصل تلاش شبانه‌روزی بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی است. خوشحالم که با عملکرد خوب و کسب نتایج مناسب در این ماه‌های اخیر توانستیم سرانجام صعود خوبی در رنکینگ داشته باشیم و به جمع ۳۰ تیم برتر دنیا برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا