نام خاوری از لیست اینترپل حذف شد؟/ «اس۳۰۰» به‌طورکامل تحویل ایران شد/ افزایش ۱۵۰ درصدی هزینه دستگاه‌های دولتی در دولت یازدهم

بصیر،

 کیهان
امام علی(ع) با اشراف جنگید شما با آنها حزب راه انداختید
عضو مرکزیت حزب کارگزاران به توجیه گسترش اشرافیگری و تورم در دولت سازندگی پرداخت.
محمد عطریانفر در مصاحبه با روزنامه آرمان با این پرسش مواجه شد که «منتقدان هاشمی، دوره ایشان را دوره آغاز اشرافی‌گری در جامعه عنوان می‌کنند و از طرفی هم ما سال ۷۴ تورم بسیار بالایی شاهد بودیم. سؤال اینجاست که چطور می‌شود دولتی که با چنین شعاری جلو می‌آید، با مشکلاتی مواجه می‌شود که مخالفان دوران سازندگی از آن تحت عنوان اشرافی‌گری یاد می‌کنند و مدعی می‌شوند مشکلات ناشی از اشرافی‌گری در جامعه ایجاد شد! مضاف بر اینکه کار به جایی می‌رسد که اصلاح‌طلبان به طور اعم و در سال ۷۶ آقای حجاریان به طور اخص، در روزنامه صبح امروز مقاله‌ای تحت عنوان «پایان پوپولیسم» می‌نویسد!».
وی در پاسخ ضمن مقایسه هاشمی با امام علی(ع) مدعی شد:  هیچ املای نانوشته‌ای غلط ندارد، بنابراین آقای هاشمی رفسنجانی که سهل است؛ علی‌بن ابیطالب هم که حکومت تشکیل داد، در حوزه حاکمیت ایشان، همراهان و دشمنان ایشان، محدودیت‌های منابعی که آن زمان وجود داشت، گرفتاری‌هایی که در گروه‌های سیاسی و مخالفان سیاسی و مطالبه‌کنندگان حقوق پیش و پس از هجرت مطرح می‌کردند، همه و همه حضرت علی(ع) را به نقطه‌ای رساند که فرمود ای کاش من ۱۰ نفر از شما را بدهم و یک نفر از آنها را بگیرم. پس پیش‌تر از این اشاره کردم هیچ حکومتی وجود ندارد که بتواند با استانداردها، حکومت موفقی را به صورت تمام عیار پایه‌گذاری کند. نه اینکه نمی‌شود! اساسا نظام خلقت و حکومت، آزمون و خطاست.
این مغالطه در حالی است که اولا امیر مؤمنان به خاطر مبارزه با اشرافیگری، با یاران زیاده‌خواهی چون طلحه و زبیر جنگید اما دولت هاشمی با همین زیاده‌خواهان حزب تشکیل داد و مجال اشرافیگری آنها را با انواع رانت‌های دولتی فراهم کرد و ثانیا آقای عطریانفر برای دفاع از اشرافیگری پدید آمده در دولت سازندگی، به غلط می‌گوید «نظام خلقت و حکومت، آزمون و خطاست»؛ انگار که جبریتی وجود دارد! به این معنا می‌توان به هر فسادی میدان و مجال رشد داد و بعد هم مدعی شد اساس نظام خلقت و حکومت همین است و کاری نمی‌شود کرد!
عطریانفر در ادامه توجیه اشرافیگری گفته است: فراموش نکنیم که اساسا وقتی دوران دفاع مقدس را پشت‌سر گذاشتیم، مردم شعار می‌دادند که زاییده می‌شوند برای زندگانی و بقا و رفاه. از سوی دیگر، شرایط زمانی ما دلالت بر این داشته که الگوی مصرف جامعه ما به سمت اصلاح پیش می‌رفت. نفس جهت‌گیری اصلاح الگوی مصرف، مردم را از آن حالت قناعت و پرهیز و درویشی به حوزه‌ای می‌برد که علی‌القاعده امروز زندگی متوسطی داشته باشند. پس موضوع اشراف و اشرافیگری یک امر نسبی است.(!)
وی در ادامه این سفسطه مدعی شد: آقای هاشمی رفسنجانی به یک بیماری و یک ناهنجاری اخلاقی اساسی اعتقاد داشت و خودش اولین پرهیزکننده از آن بود. آن ناهنجاری این بود که آقای هاشمی رفسنجانی به شدت از «ریا» پرهیز داشت. اگر ایشان در تعطیلی روز عاشورا به سد لتیان یا کیش می‌رود، در خاطراتش می‌نویسد و هیچ ابایی ندارد! امروز سوار چنان ماشینی می‌شود، می‌نویسد! چون می‌گوید چرا خودمان را در پرده‌ای از ابهام قرار بدهیم که مردم تقدیس کنند! بگذاریم مردم ما را ببینند.(!) اساسا نفاق و ریا در جوامع دینی موج می‌زند. چون بیماری سنگینی است.
عطریانفر توضیح نمی‌دهد که سیره پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) و امام و رهبری در زمینه دشمن داشتن اشرافیگری و زندگی مطابق معیشت ضعیف‌ترین اقشار جامعه چه می‌شود؟! چه کسی گفته برای پرهیز از ریا و نفاق، باید به اشرافیگری برآمده از رانت‌خواری و امتیازدهی‌های ویژه به مقامات دولتی دامن زد؟ چرا همین سطح زندگی را برای مردم فراهم نکردند و برعکس بر تورم ۴۹/۴ درصدی دامن زدند که منجر به اعتراضات مردم حاشیه‌نشین در مشهد و اسلامشهر و… شد؟!
عطریانفر در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شد «اشرافی‌‌گری یک ناهنجاری فرهنگی است. پس یک هنجار فرهنگی باید با آن مقابله کند. تعریف درستی نداریم. امروز سازمان برنامه به شما جدول می‌دهد که از ۶ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که به حوزه فرهنگ تخصیص پیدا کرده، کمتر از ۲۰ درصدش در اختیار دولت است و باقی آن در اختیار کسانی است که ادعای مخالفت می‌کنند و شعار آن‌چنانی می‌دهند اما هیچ وظیفه‌ای را عهده‌دار نمی‌شوند! آنها چه کردند؟»
عضو مرکزیت کارگزاران در ادامه ادعا کرد در دوره سازندگی و تورم ۴۹/۴ درصدی آن قدرت خرید مردم کاهش پیدا نکرد بلکه بیشتر هم شد.
وی درباره اعتراض‌های جریان چپ (اصلاح‌طلب‌های بعدی) بر عملکرد دولت کارگزاران نیز گفت: همان عزیزانی که در همان سال‌ها از آقای هاشمی رفسنجانی روی برگردانند و برای حفظ بقای خودشان در مخالفت با آقای هاشمی رفسنجانی صحبت می‌کردند، امروز از تمام کرده‌های خودشان پشیمان هستند و به صراحت در محافل، در صحبت‌هایشان، در نحوه مشارکت سیاسی‌شان و در سخنانشان اعتراف می‌کنند.

روضه وکیل شهرام جزایری و مهدی هاشمی برای واقعه عاشورا!

وکیل مدافع طیفی از مفسدان اقتصادی و سیاسی و فرهنگی می‌‌گوید «فساد، زمینه‌ساز واقعه عاشورا بود.»
سیدمحمود علیزاده طباطبایی در روزنامه شرق نوشت: به زودی حکومت پیامبر(ص) تبدیل به خلافت موروثی شد و ارزش‌ها به کلی از دست رفت. کشورگشایی‌ها و تقسیم غنائم بین رزمندگان دنیاطلبی را در قلب و روح مسلمانان حاکم کرد؛ به طوری که ثروت‌های افسانه‌ای در تملک برخی بزرگان قرار گرفت. هنوز از ظهور اسلام بیش از سه دهه نگذشته بود که تبعیض و ظلم گسترده سراسر جامعه اسلامی را فراگرفت.
وی با اشاره به جملات امیرمؤمنان(ع) در هنگام بیعت مبنی بر اینکه «اگر بیت‌المال به کابین زنان رفته باشد، آن را برمی‌گردانم» می‌‌نویسد: برخی بزرگان که در تنهایی‌های علی(ع) با او بودند و در سقیفه رأی‌شان علی(ع) بود، با ثروت‌های افسانه‌ای حاصل از کشورگشایی‌ها به جایی رسیدند که در مقابل علی(ع) قرار گرفتند و علی(ع) را در مدت کوتاه حاکمیتش با جنگ‌های داخلی و شورش‌های گسترده مواجه کردند و در نهایت با شهادت امیرالمؤمنین، امام حسن(ع) را تنها گذاشتند و به معاویه روی آوردند. گسترش فرهنگ تبعیض و فساد در نیم قرن اول اسلام آن‌چنان انحرافی در دین ایجاد کرد که همراهی نکردن با حکومت برتابیده نمی‌شد تا جایی که قاضی‌القضاهًْ منصوب امیرالمؤمنین (شریح قاضی) حکم به خروج حسین(ع) از دین و واجب‌القتل بودن وی صادر کرد.
یادآور می‌‌شود علیزاده طباطبایی از عناصر نزدیک به کارگزاران است که از مفسدانی چون مهدی هاشمی دفاع کرده است. او همچنین وکیل مدافع شهرام جزایری، مدیر روزنامه مردم امروز (حامی نشریه شارلی ابدو که به پیامبر(ص) هتاکی کرد)، امیر حکمتی (جاسوس دستگیر شده)، سعید ملک‌پور (گرداننده سایت‌های مستهجن)، عبدالحسین هراتی (عنصر هتاک به امام خمینی و نفوذی در دفتر هاشمی رفسنجانی)، فائزه و فاطمه هاشمی، آقای عطریانفر، و… بوده است. بنابراین باید پرسید اگر وی در روزگار امیرمؤمنان و امام حسین(ع) حضور داشت، آیا از غیر اصحاب جمل و صفین دفاع می‌‌کرد و جز به توجیه خیانتگرانی که فاجعه عاشورا را رقم زدند، می‌‌پرداخت؟!

هزینه دستگاه‌های دولتی در ۳ سال ۱۵۰ درصد افزایش یافت

یک روزنامه‌ اصلاح‌طلب، دولت را متهم به بی‌انضباطی مالی و ناکارآمدی در بودجه‌ریزی کرد و نسبت به تدوین بدترین بودجه تاریخ هشدار داد.
روزنامه اعتماد می‌نویسد: این روزها کارشناسان سازمان برنامه و بودجه با چیدن اعداد و ارقام کنار هم، سخت مشغول بودجه‌ریزی‌اند، بودجه‌ای که کارنامه مالی دولت در یک سال خواهد شد و البته یک برش از برنامه توسعه ششم. اما سازمان برنامه و بودجه در سه سال بودجه‌ریزی خود نشان داده که توفیق چندانی در کنترل هزینه‌ها نداشته است. مجموعه اتفاقاتی که در سه سال برنامه‌ریزی مالی، بودجه هزینه‌ای دستگاه‌ها را با افزایش ۳۰ تا ۱۵۰ درصدی مواجه کرده است، نشان می‌دهد در بخش درآمدها هر سال با مضیقه بیشتر مواجه بودیم و کسری‌ها، گاه دولت را به دست‌اندازی به منابع صندوق توسعه ارزی وادار کرده است.
نظام ناهماهنگ دستمزدها و رشدهای دورقمی بودجه شرکت‌های دولتی از مهم‌ترین دلایل بی‌انضباطی مالی است که پس از ابلاغ بخشنامه بودجه ۹۶ بحثش این روزها در محافل اقتصادی داغ شده است.
در کانال‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی اظهارات کارشناسان درباره بودجه حاکی از نگرانی از بی‌انضباطی مالی در بودجه‌ریزی است.
در شرایطی که در برنامه سوم توسعه به عنوان بهترین برنامه توسعه‌ای کشور، دولت در حال کوچک‌تر شدن بود، اما پس از اتمام برنامه دوباره دولت رو به بزرگ شدن گذاشت. به طوری که تنها در هشت سال شرکت ملی نفت به دو برابر حجم پیش از سال ۱۳۸۴ رسید. بزرگ شدن دولت به مفهوم ساده‌تر به معنی نیاز بیشتر به بودجه و بی‌انضباطی مالی است.
هر چند دولت در سال‌های قبل برای کوچک شدن شرکت‌های زیرمجموعه خود دست به واگذاری در قالب خصوصی‌سازی و سهام عدالت زد و مسئولیت این واگذاری را نیز به استانداری‌ها سپرد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که نتیجه مورد هدف از خصوصی‌سازی حاصل نشد.  در واقع هیچ خصوصی‌سازی صورت نگرفت.
مهدی پازوکی کارشناس اقتصادی، نشانه و علت بی‌انضباطی مالی را بزرگ شدن نامتعارف بودجه دستگاه‌های دولتی می‌داند و آن را نگران‌کننده توصیف می‌کند.

نقش‌آفرینی ایران در سوریه فرضیه تغییر سیاست خارجی پس از برجام را باطل کرد

«تداوم نقش ایران در جنگ سوریه و آوردن روسیه پای این جنگ، فرضیه‌ای را که می‌گفت پس از توافق هسته‌ای (برجام) تغییرات ژئوپولیتیکی مرتبط در منطقه رخ خواهد داد، باطل کرد.»
نشریه فرانسوی «شالانژ» در یادداشتی تحلیلی نوشت: از نظر ژان سیلوستر مونگرونیه کارشناس مسایل ژئوپلیتیکی، «ائتلاف با دمشق به ایران اجازه می‌دهد ارتباط خود با حزب‌الله را تقویت کند، به این گروه سلاح بدهد و در صورت بروز درگیری با اسرائیل بتواند جبهه‌ای در مرز شمالی اسرائیل ایجاد نماید.» بمباران‌های شدید هوایی مسکو و دمشق در مناطق شرقی شهر حلب از برخی مسایل پرده برداشته است. پوتین یکی از طرف‌های مرتبط با این درگیری‌ها و در حقیقت یکی از طرف‌های درگیر است.
این نشریه می‌افزاید: رژیم شیعه اسلامی با ائتلاف با روسیه یک استراتژی بلندمدت را دنبال می‌کند. ماهیت جبهه مسکو- تهران تعهد بالای ایران در توسعه جنگ در سوریه فرضیه تغییرات ژئوپلیتیکی مرتبط با توافق‌نامه هسته‌ای ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ ]برجام[ را باطل کرد.
تهران به طور قطع بشار اسد را برای انتقال سیاسی قدرت در سوریه و حل مناقشات تحت فشار قرار نداده است.
بلکه برعکس، رهبران ایران به همراه روسیه حمایت نظامی از دولت سوریه را برنامه‌ریزی کردند.
در اینجا باید روی واقعیات جبهه مشترک ایران و روسیه تأکید کرد. این ائتلاف سیاسی- نظامی موجب غلط درآمدن تحلیل کارشناسان کشورهای مختلف شده است.
بلافاصله بعد از امضای توافقنامه در چهاردهم ژوئیه سال ۲۰۱۵ فرمانده نیروهای قدس (واحد خارجی سپاه پاسداران ایران) به مسکو رفت تا زمینه‌ساز شکل‌گیری ائتلافی در خاورمیانه شود. یک شبکه هماهنگی بین مسکو، تهران و دمشق ایجاد شد. این ائتلاف در منطقه توسط حزب‌الله و شبه نظامیان شیعه‌ای که از عراق و افغانستان (هزاره) آمده بودند، تقویت شد. هدف، حفظ منافع ژئوپلیتیکی است.
نشریه فرانسوی در ادامه تأکید می‌کند: از نظر ایران، سوریه متحدی ارزشمند در دنیای عرب است. ائتلاف ایران در سوریه در سال ۱۹۸۰ و در دوران جنگ ایران و عراق شکل گرفت و همچنان ادامه یافت. در سال ۲۰۰۶ دو کشور قرارداد همکاری دفاعی امضا کردند. این ائتلاف فرصت نزدیک‌تر شدن ایران به حزب‌الله و مقابله با تهدید اسرائیل را می‌دهد. روسیه نیز سوریه را تکیه‌گاه راهبردی در جوار مدیترانه می‌داند.

امام حسین(ع) اسلام را حفظ کرد شما در فتنه ۸۸ چه کردید؟!

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا، اسلام را از نابودی کامل حفظ کرد.
مجید انصاری از اعضای مرکزیت مجمع روحانیون در مراسم عزاداری نهاد ریاست جمهوری، نقش سیدالشهدا(ع) و واقعه عاشورا را در تاریخ اسلام بی‌مثال خواند و افزود: اگر عاشورا و امام حسین(ع) نبود، امروز نه تنها چیزی از محتوای آیین پیامبر باقی نمانده بود، بلکه حتی ظاهر آن نیز از بین رفته بود، چرا که امویان به دنبال آن بودند کاری کنند که گویا اساساً وحی نیامده و پیامبری مبعوث نشده است.
وی گفت: عاشورا یک واقعه تاریخی در یک مکان خاص نبود که اتفاق افتاده و تمام شده باشد و حتی از همه رخدادها و وقایع تاریخ اسلام نیز متمایز است.
انصاری اظهار داشت: عاشورا یک حادثه زنده و در حال تکرار مدام و مستمر است.
یادآور می‌شود مجید انصاری پریروز در کنار فتنه‌گرانی چون خاتمی و موسوی خوئینی‌ها در مراسم حسینیه الزهرا(س) شرکت داشت.
آشوب و فتنه‌ای که برخی سران مجمع روحانیون در کنار عناصری چون میرحسین موسوی و برخی سران احزاب مشارکت و کارگزاران در سال ۱۳۸۸ با دروغ تقلب در انتخابات فراهم کردند، سرانجام به شعار حذف «جمهوری اسلامی» و «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است» و وحشی‌گری و کف و سوت و هلهله در روز عاشورای حسینی ختم شد. میرحسین موسوی همان زمان، حرمت‌شکنان روز عاشورا را که از بهائیان و منافقین بودند، مردم خداجو خواند! بعدها وب‌سایت رادیو فردا در تحلیلی نوشت: اسلام مشکل اصلی در مقابل جنبش سبز بود.
خراسان

هشدار درباره دریافت «حق ارتفاق» توسط ادارات

بر اساس ابلاغیه یک نهاد مسئول به تعدادی از ادارات و سازمان های دولتی، اعلام شده است حسب وصول گزارش هایی درباره ابهام برخی دستگاه ها درباره جواز یا عدم جواز دریافت «حق ارتفاق» برای عبور مواردی مانند لوله ‌های آب، نفت و گاز از اراضی و مناطق تحت مالکیت این ادارات، مدیران مربوطه باید توجه داشته باشند به موجب ماده ۴ قانون تنظیم مقررات مالی دولت، دریافت هرگونه وجه توسط دستگاه ها بدون مجوز قانونی، ممنوع بوده و مطالبه هرگونه وجهی به عنوان حق ارتفاق که عرفا به معنای حق عبور تعریف می شود، غیرقانونی است.

ابهام برخی مسئولان درباره دستور دولت برای پاداش ها

در حالی که بر اساس ابلاغیه خردادماه دولت به همه وزارت خانه ها و سازمان های دولتی، تاکید شده بود دستگاه های اجرایی  در پرداخت پاداش و کمک های رفاهی به هر نحو و شکل، صرفا باید در چارچوب ضوابط و دستورالعمل های مصوب که توسط مراجع ذی صلاح ابلاغ می شود، اقدام کنند، بر اساس گزارش یک مقام مسئول، درج عبارت مبهم “مراجع ذی صلاح” باعث ایجاد سوال و بروز مشکلاتی در اجرای این دستور شده است که با تایید این مسئله توسط مدیران ارشد اجرایی، مقرر شده کمیسیون های تخصصی دولت به این موضوع رسیدگی و ابهام مذکور را رفع کنند.
 ایران
درخواست «پولتیکو» از اوباما برای انتشار اسناد کودتای ۲۸ مرداد
موضوع ایران یکی از سوژه‌های مطرح در رسانه‌های امریکا است. نشریه «پولتیکو» در گزارشی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد در ایران، از رئیس جمهوری این کشور خواسته که به مردم ایران احترام بگذارد و اسناد محرمانه این کودتا را منتشر کند.   به گزارش انتخاب، در بخشی از این گزارش آمده است که وزارت خارجه امریکا تحت رهبری جان کری که به توافق هسته‌ای با ایران دست یافته است، با توجیه شکنندگی روابط دو کشور از انتشار این اسناد سر باز می‌زند.  البته «سی‌آی‌ای» در سال ۲۰۱۱ با خارج کردن بخشی از اسناد داخلی‌اش از طبقه‌بندی محرمانه، فعالیت‌هایش در کودتای ۱۳۳۲ را تأیید کرد.
شبکه سی‌بی‌اس هم سخنان «مایک پنس» گزینه ترامپ برای معاونت ریاست جمهوری را منتشر کرده که گفته است: «وقتی دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری ایالات متحده امریکا شود، ما توافق (هسته‌ای) ایران را پاره می‌کنیم.» «واشینگتن فری بیکن» هم نوشته که چندین نفر از نمایندگان ایالت‌های امریکا مدعی شده‌اند بدهی پرداخت شده از سوی امریکا به ایران، به منظور حمایت از مردم یمن مورد استفاده قرار گرفته است. این افراد خواستار بررسی دقیق فعالیت‌های نظامی ایران از زمان پرداخت پول از سوی امریکا به این کشور شده‌اند.»

خاوری تا سال ۲۰۲۲ تحت تعقیب است

سردار مسعود رضوانی، رئیس اینترپل ناجا  درخصوص اعلان قرمز محمودرضا خاوری، مدیرعامل فراری بانک ملی و از متهمان اختلاس ۳ هزار میلیاردی در دولت قبل گفت: با توجه به شبهاتی که درخصوص حذف اعلان قرمز متهم فراری (خاوری) در فضای مجازی ایجاد شده است، باید بگویم اعلان قرمز نامبرده تا سال ۲۰۲۲ اعتبار دارد و پس از آن نیز قابل تمدید است.  به گزارش ایسنا، هفته گذشته ادعا شد که نام محمودرضا خاوری از فهرست اعلان قرمز پلیس بین‌الملل پاک شده است.

روسیه: «اس ۳۰۰» به طور کامل تحویل ایران شد

خبرگزاری ریانووستی روسیه با استناد به آژانس صادرات تسلیحات روسیه اعلام کرد مسکو فرآیند تحویل سامانه‌های دفاع موشکی اس – ۳۰۰ را به تهران تکمیل کرده است. به گزارش تسنیم، به نوشته ریانووستی، موافقت روسیه با تحویل سامانه‌های اس- ۳۰۰ به ایران نگرانی اسرائیل را برانگیخته است.

ادعای آزادی مدیرعامل سابق بانک دی

مدیرعامل سابق بانک دی که از اواسط شهریورماه بازداشت شده بود، چند روز پیش آزاد شده است. سایت انصاف نیوز ادعا کرده که  این مدیر بانکی با قرار کفالت آزاد شده است.

آزادی دو تبعه ایرانی بازداشت‌ شده در کویت

بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت اعلام کرد: دو تبعه ایرانی که هفته گذشته به اتهام عکسبرداری از یک حسینیه در کویت بازداشت شده بودند، پس از پیگیری‌های انجام گرفته آزاد شدند.
به گزارش ایسنا، دیپلمات بخش کنسولی سفارت ایران در کویت پس از آزادی این دو نفر، با آنها ملاقات کرد.
 آرمان
 برگرداندن یک مداح از فرودگاه به قم

شنیده شد که دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان گفت: گروه انحرافی مذهبی همزمان با تاسوعای حسینی در زاهدان پیش از هر اقدامی از سوی نیروهای اطلاعات سپاه شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند. محمد مرزیه اظهار داشت: یک هیات مذهبی در زاهدان که از طریق دعوت از مداح حاشیه‌ای از قم و توزیع کتب و جزوات انحرافی و وحدت ستیزانه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به دنبال منحرف کردن افکار مردم این شهر بودند با هوشمندی نیروهای اطلاعات سپاه سلمان و دستگاه قضائی شناسایی و منحل شد. دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: دراین راستا یک مداح با طرز تفکر افراطی، اهانت به مقدسات و حاشیه‌ای از قم که برای اجرای برنامه‌های این هیات دعوت شده بود با پیگیری دستگاه قضائی و مرکز اطلاعات سپاه سلمان در فرودگاه زاهدان قبل از وارد شدن به این شهر شناسایی و بلافاصله از همان فرودگاه دوباره به قم بازگردانده شد.

سنگ‌اندازی برای تیم والیبال

شنیده شد که بار دیگر تلاش‌های جدی برای سنگ‌اندازی بر سر راه حضور ایران در لیگ جهانی آغاز شده است. در حالی که تقریبا مشخص شده نهادهای مسئول خارج از دولت به دلیل حساسیت‌های مراجع و ارگان‌های ارزشی، موافق حضور بانوان در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری والیبال نیستند و تحت هیچ شرایطی اجازه حضور پرتعداد بانوان را نمی‌دهند، فشارها بار دیگر به فدراسیون والیبال زیاد می‌شود. در حالی که آری گراسا برای هشت سال دیگر رئیس فدراسیون والیبال شد و ایران طبق چندسال گذشته یکی از حامیان بزرگش بود، حالا نامه‌هایی را از دیده‌بان حقوق‌بشر و چند ارگان دیگر دارد که به‌خاطر شکایت گروه‌هایی خارج از کشور، خواهان گرفتن میزبانی ایران در بازی‌های لیگ جهانی شده‌اند. اینکه چون به خانم‌ها اجازه ورود به ورزشگاه را نمی‌دهند، ایران حق میزبانی در لیگ جهانی را نداشته باشد، موضوعی است که به‌خاطر آن در سه سال گذشته، هر بار فشارها بر ایران بیشتر و بیشتر شده است.

آخرین وضعیت منصور پورحیدری

شنیده شد که همسر منصور پورحیدری گفت: او دو شب است که به بخش منتقل شده ولی نوسان قند اجازه نمی‌دهد او را به منزل ببریم. منصور پورحیدری همچنان در بیمارستان ایرانمهر تهران تحت نظر پزشکان بستری است و البته خوشبختانه دو شب پیش از سی سی یو به بخش منتقل شده است. فارس نوشت؛ فریده شجاعی اظهار داشت: نمی‌توانم دقیق بگویم که حال او خوب است. شاید یک ساعت شرایط خوبی داشته باشد و ساعتی بعد شرایطش بد شود ولی قند او دچار نوسان است و مرتب بالا و پایین می‌رود. همین موضوع باعث شده که نتوانیم پورحیدری را به منزل ببریم.

جمهوری اسلامی

منحل شدن یک هیئت در زاهدان بدنبال توزیع جزوات انحرافی

* یک هیات عزاداری در زاهدان که قصد داشت با توزیع جزوات انحرافی و خوانندگی یک مداح افراطی که از اطراف قم دعوت کرده بود در تاسوعا و عاشورا وحدت جامعه را خدشه‌دار کند، منحل شد. دادستان زاهدان گفت: این مداح، در فرودگاه شناسائی و به قم بازگردانده شد، فردی که قصد توزیع جزوات را داشت بازداشت گردید و سایر افراد هیات که فریب خورده بودند بعد از دستگیری و ارشاد با دادن تعهد آزاد شدند.
 حمله پلیس مذهبی مالزی به مراسم عزاداری شیعیان

* پلیس امور مذهبی ایالت سلانگوی مالزی با حمله به محل عزاداری حسینی، مانع برگزاری این مراسم در شب عاشورا شد. به گزارش «ابنا» افراد پلیس در حمله به حسینیه‌ای در این ایالت، ۳۰ نفر از عزاداران را بازداشت کردند. سال گذشته نیز پلیس مانع عزاداری حسینی در کوالالامپور شده بود.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا