افزایش خدمات مشاوره در پی رواج «ازدواج سفید»

بصیرنیوز، مجید رضازاده در رابطه با وضعیت آسیب‌های اجتماعی پس از رواج ازدواج سفید در جامعه گفت: از نظر اینکه ازدواج سفید باعث افزایش آسیب‌ها و آسیب‌رسانی به خانواده‌ها شده شکی نیست اما آماری از میزان این آسیب‌ها به دست نیامده است.

وی ادامه داد: آسیب‌های ناشی از ازدواج سفید در بین جوانان به شرع و وضعیت کشور ما ربطی ندارد هر جند که در کشور ما آسیب‌رسانی‌اش بیشتر می‌شود چرا که چنین سنتی نبوده اما در هر کجا که ازدواجی صورت بگیرد و ثبت نشود آسیب‌رسان خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: اگر ازدواج ثبت شود قابل پیگیری خواهد بود در غیر اینصورت هر یک از طرفین مخصوصاً زن‌ها آسیب بیشتری می‌بینند و ممکن است آسیب‌های اجتماعی دیگری به تبع آن رخ دهد.

رضازاده با بیان اینکه انجام تحقیقات گسترده در زمینه آسیب‌های ناشی از ازدواج سفید ساز و کار و بودجه زیادی می‌طلبد،‌گفت: در دفاتر مشاوره ما وضعیت آسیب‌های ناشی از این موضوع کاملاً مشهود است چرا که بعد از اینکه ارتباطات فراخانوادگی و فرافردی (ازدواج سفید) رخ می‌دهد آمار مراجعان به دفاتر مشاوره ما بالاتر رفته است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت:‌این امر شاید مربوط به ۱۰ سال پیش باشد که نشانه‌های آن را در مشاوره‌های خط تلفنی ۱۴۸۰ دیدیم که بیشتر شکایات نگرانی‌ها و مشکلات به این دست از روابط و مشکلات جنسی برمی‌گشت.

وی گفت: بنابر این پیش‌بینی کرده بودیم که چنین اتفاقات و آسیب‌هایی بیشتر شود اکنون هم اگر رصد و برنامه‌ریزی‌های ما انجام شود بهتر می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را برای آینده ارزیابی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا