امام جمعه فریدونکنار:

لزوم تقویت نشاط دینی در ورزشکاران/ورزشکاران باید نماز را به جهانیان معرفی کنند

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در دیدار با کارکنان اداره ورزش و جوانان فریدونکنار و همچنین مدیران هیئت‌های ورزشی این شهرستان با تبریک هفته تربیت بدنی اظهار کرد: ورزش یک مجموعه‌ای از حرکت‌های بدنی است که برای سلامتی جسم ضروری است.
وی با اشاره به اینکه اسلام به امر ورزش اهمیت داده است خاطرنشان کرد: تیراندازی، شنا و اسب‌دوانی از جمله ورزش‌هایی است که دین اسلام برای انجام آن تاکید دارد.
امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: اهمیت تامین سلامتی بدن تا آنجایی است که شرع مقدس برخی از عبادت‌ها را منوط به سلامتی بدن دانسته و اگر انسان دارای سلامتی جسمانی نباشد نمی‌تواند به برخی از عبادات بپردازد.
جلالی با بیان اینکه دین اسلام در کنار سلامتی جسم به سلامتی روح هم توجه دارد گفت: بسیاری از دستورات شرعی مربوط به تربیت روح و جان انسان‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: لازم است که ورزشکاران در کنار فعالیت‌های ورزشی تربیت روحی و نشاط دینی را در خود حفظ کنند و نباید اصول فرعی بر اصول اصلی برتری داشته باشد.
امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: مسئله‌ی نماز که یکی از ارکان دین است باید در ورشکاران و همچنین در ورزشگاه‌ها نمود داشته باشد.
جلالی با اشاره به اقامه نماز در ظهر عاشورا توسط امام حسین(ع) و یارانش گفت: امام حسین(ع) با برپایی نماز در آن صحنه خواست به تمام تاریخ و آیندگان بفهماند که تمامی این شهادت‌ها و مصیبت‌ها برای برپایی نماز و زنده نگه‌داشتن دین اسلام است.
وی افزود: ورزشکاران با اهمیت بیشتر به نماز اول وقت تلاش کنند تا در تمامی صحنه‌های ورزشی این حرکت را به تمام جهانیان تبلیغ و معرفی کنند.
امام جمعه فریدونکنار همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اموری که ورزشکاران باید به آن توجه داشته باشند مسئله‌ی علم‌اندوزی و تحصیلات است و باید در کنار ورزش، تحصیل و تهذیب نفس را در خود تقویت کنند.
جلالی با بیان اینکه عفت اخلاقی و ادب کلامی از ملزومات ورزشکاران است تصریح کرد: اگر تهذیب نفس و اخلاق در ورشکار باشد هیچگاه میدان ورزشی به سوی بی‌عفتی کشیده نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا