یک دوربین به ازای ۱۰ نفر در انگلیس

بصیرنیوز،کمیسر دوربین های نظارتی دولت انگلیس عنوان کرد که هم اکنون در کل این کشور شش میلیون دستگاه دوربین امنیتی و نظارتی وجود دارد که در حدود ۲۰ درصد از کل دوربین های امنیتی فعال در کشورهای جهان بشمار می آید.

به گفته ‘تونی پورتر’ شمار واقعی دوربین های نظارتی در بریتانیا احتمالا خیلی بیشتر این تعداد است چرا که این رقم دربرگیرنده دوربین های مربوط به ثبت پلاک های خودروها، دوربین های نصب شده بر روی هواپیماهای بدون سرنشین یا دوربین های که توسط افراد حمل می شوند، نیست.
دیلی میل نوشت: در همین حال ‘تونی پورتر’ عنوان کرد که به رغم این که هم اینک در انگلیس ۶ میلیون دوربین نظارتی و امنیتی وجود دارد، شماری از آنها یا دارای کیفیت نازلی هستند و یا در مکان های اشتباه نصب شده اند.
به نوشته دیلی میل، در حال حاضر تقاضا برای دوربین های امنیتی و نظامی از سوی افسران پلیس، گاردهای امنیتی و حتی پارکبانان افزایش یافته و پلیس متروپلیتن لندن به تنهایی در حال خرید ۲۲ هزار دستگاه دوربین است.
پلیس متروپلیتن لندن از چند سال قبل استفاده از دوربین های همراه که بر روی یونیفورم های ماموران نصب می شود و قادر است صدا و تصویر را ضبط کند، شروع کرده است.
ضرورت استفاده از دوربین های همراه توسط ماموران پلیس پس از آن به طور جدی مطرح شد که ‘مارک دوگان’ یک جوان سیاه پوست در تابستان سال ۲۰۱۱ میلادی در منطقه تاتنهام واقع در شمال لندن، به ضرب گلوله پلیس کشته شد.
این روزنامه افزود: در همین حال کارزارهای مدنی نسبت به نبود توازن میان نیاز به دوربین های نظارتی و امنیتی برای حفاظت از جامعه و حفظ حریم خصوصی افراد، هشدار می دهند.
دیلی میل اضافه کرد: یکی از این کارزارهای مدنی می گوید که یک سیستم قوی نظارتی به منظور متوقف کردن روند افزایشی دوربین های امنیتی در خیابان ها احساس نیاز می شود.
به نوشته این روزنامه، پیش از این نزدیک به ۲٫۱ میلیارد پوند صرف صنعت حوزه نظارتی شده که با آن می توان یک تیم فوتبال مهم اروپایی را خریداری کرد.
دیلی میل افزود: اما ‘تونی پورتر ‘ می گوید که خواهان تضمین این مساله است که دوربین های نظارتی تنها باهدف از حفاظت از اعضای جامعه و نه جاسوسی از آنها مورداستفاده قرار گیرند.
گفتنی است پس از حوادث تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی و بویژه پس از حملات بمب گذاری انتحاری به شبکه حمل و نقل عمومی لندن در سال ۲۰۰۵ میلادی نصب تجهیزات نظارتی در مناطق مختلف این کشور بشدت افزایش داشته است.
براساس گزارش های منتشر شده متروپلیتن لندن نیز بیشتر از هر کلان شهر دیگر در جهان دوربین مدار بسته دارد و برای هر ۸ ساکن پایتخت انگلیس یک دوربین مداربسته نصب شده است./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا