سرپرست فرمانداری فریدونکنار خبر داد

فریدونکنار دارای رتبه دوم اقتصادمقاومتی در مازندران

بصیر، حسین منفردی در پنجمین جلسه شورای اداری فریدونکنار اظهار کرد: این شهرستان در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بسیار خوب عمل کرده است اما باید تلاش مضاعفی صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: با تشکیل مرکز خدمات و حمایت از سرمایه گذاری‌های شهرستان در فریدونکنار یکی از خواسته‌های مردم ما در خصوص معرفی محصول کشاورزی برنج گام‌های اساسی برداشته شد.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا برای اولین بار در کشور نشان ملی جغرافیایی برنج فریدونکنار را بگیریم.
منفردی با اشاره به اینکه بندر فریدونکنار با مشکل اقتصادی رو به رو است گفت: با وارد شدن استانداری، این بندر رو به رشد حرکت کرده و در ۶ ماهه نخست ۱۶ فروند کشتی پهلو گرفت اما در مهرماه تا امروز ۶ کشتی پهلو گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماه اول به صورت ماهانه ۲٫۶ دهم کشتی وارد شد اما از مهرماه تاکنون ۶ کشتی به بندر فریدونکنار وارد شده و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه یابد.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار همچنین تصریح کرد: عمده معوقات کارگران بندر پرداخت شده اما هنوز کمی باقیمانده است.
منفردی افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که در این شهرستان باید تقویت شود افزایش ظرفیت تولید ماهی در قفس است و پیگری‌های متعددی انجام شده است و به زودی برخی از این طرح‌ها آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی نیز در فریدونکنار در مرحله تشکیل پرونده با مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در حوزه صنعتی تصویب و به بانک معرفی شده است.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار تصریح کرد: در زمینه کشاورزی ۲۷ واحد بخش کشاورزی به مرحله نهایی رسیده و تسهیلات ۱۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال تعلق گرفت و این روند همچنان ادامه دارد.
منفردی گفت: ۲۳ واحد مربوط به حوزه روستایی و ۴ واحد شهری و ۲ واحد در مرحله دریافت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه کشاورزی هستند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص آی تی و آی سی تی فریدونکنار پایلوت استان شناخته شد و تفاهم نامه‌ای نیز امضا شد تا توسعه این امر را در فریدونکنار داشته باشیم.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار با بیان اینکه این شهرستان در زمینه اقتصاد مقاومتی در رتبه دوم قرار دارد خاطرنشان کرد: قطب اقتصادی ما در این شهرستان بخش کشاورزی است.
منفردی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: نخستین اولویت پدافند غیرعامل آشنایی مدیران با مفاهیم این اصطلاح است که اگر در مقابل ملتی، دیگران به طور عمد اقدامی انجام دهند باید پدافند داشته باشیم.
وی با بیان اینکه دشمنان علاوه بر مسائل نظامی تهدیدهایی در مسائل فرهنگی دارند تصریح کرد: باید در این زمینه برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا موفقیت به دست بیاد.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار خاطرنشان کرد: اجرا شدن پدافند غیرعامل موجب می‌شود تا مردم از لحاظ روحی و روانی با آمادگی بالایی وارد مبارزه در این عرصه با دشمن شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا