ناکامی تاریخی فولاد مقابل استقلال در خانه +جدول

بصیرنیوز،استقلال با علیرضا منصوریان از ساعت ۱۸ امروز پنجشنبه ششم آبان ماه برای کسب چهارمین پیروزی فصل خود به مصاف میزبانش فولاد خوزستان خواهد رفت.

آبی های پایتخت با کسب ۱۳ امتیاز و تفاضل گل ۲+ روی پله پنجم لیگ شانزدهم ایستاده اند تا امروز برای رسیدن به سه امتیاز دیدار برابر فولاد چشم به متوقف کردن میزبان ۱۱ امتیازی خود داشته باشند. اما آیا کسب هر سه امتیاز مسابقه در اهواز برایشان ممکن خواهد بود؟
شکست ۲۶ درصدی بازی‌های اهواز
استقلالی های پایتخت در طول ادوار ۱۶ ساله لیگ برتر ۲۷ مرتبه برای تقابل با اهوازی ها پای به این شهر گداشته اند که حاصل این تلاش برای آنها کسب ۱۲ پیروزی و ۸ تساوی بوده است. به عبارت دیگر تهرانی های آبی پوش موفق شده اند حدود ۴۵ درصد بازی‌هایشان در اهواز را با پیروزی پشت سر بگذارند و البته در ۲۶ درصد بازیها مغلوب شوند.
استقلالی ها در ۲۷ بازی یاد شده ۳۸ مرتبه دروازه تیم های اهوازی استقلال اهواز، فولاد و استقلال خوزستان را باز کرده اند و در مقابل ۲۹ بار دروازه اشان در تقابل با این رقبا روی پاشنه چرخیده است.
فولاد ناموفق در اهواز
نکته جالب توجه اینکه فولاد خوزستان در قیاس با استقلال اهواز همواره عملکردی ضعیف تر را به عنوان میزبان-برابر تهرانی ها – به ثبت رسانده است.
فولادی که امروز برای پانزدهمین مرتبه در ادوار لیگ برتر پذیرای استقلال تهران خواهد بود پیش از این طی ۱۴ میزبانی موفق به کسب تنها سه پیروزی برابر استقلال شده و در مقابل ۶ مرتبه شکست خورده است.
فولادی ها در اهواز ۱۲ گل به استقلال زده اند و البته که ۱۶ گل طی ۱۴ دیدار دریافت کرده اند تا تفاضل گل‌هایشان در دیدارهای خانگی اهواز منفی باشد.
هت تریک
شاید جالب باشد اگر بدانید که سه بازی نخست استقلال در شهر اهواز با نتیجه مشابه ۱-۲ به پایان رسیده است.
تهرانی ها در ایستگاه هشتم اولین دوره لیگ برتر ۲-۱ نتیجه دیدار سه شنبه دوم بهمن ماه سال ۱۳۸۰ را به سود خود خاتمه دادند و پس از آن در ایستگاه نوزدهم لیگ دوم با همین نتیجه در اهواز از سد فولاد گذشتند.
البته برای تکمیل هت تریک نتایج ۱-۲ در اهواز در ایستگاه ۲۵ همان لیگ دوم این استقلال اهواز بود که ۲-۱ ترمز پیروزی های اهوازی استقلال را کشید تا هت تریک نتایج ۲-۱ با ثبت ۲ پیروزی و یک شکست برای تهرانی ها به ثبت برسد.

طالب لو ۴ تا خورد رحمتی ۴ تایی برد
شاید باید عجیب ترین دیدارهای اهوازی استقلال در لیگ برتر را، تقابل های پی در پی تیم پرویط مظلومی با فولاد جلالی در لیگ های دهم و یازدهم نامید.

استقلال یکشنبه ۲۸ آذرماه سال ۱۳۸۹ در اهواز ۴-۱ مغلوب فولاد مجید جلالی شد. آن روز گلر اول آبی ها وحید طالب لو بود که حالا سنگربان شماره یک فولادی هاست.
کمتر هواداری از دو تیم باور می کرد که استقلال، اهواز را در ایستگاه ۱۹ لیگ دهم با شکست سنگین ۴-۱ ترک کند. البته آن روز اسماعیل شریفات در دقیقه ۳۸ بازی اخراجی زود هنگام داشت تا آبی ها در همان نیمه اول ۴ گل دریافت کنند.
اما عجیب تر اینکه تهرانی ها خیلی زود در هفته پنجم لیگ یازدهم این شکست سنگین را با کسب پیروزی مشابه ۴-۱ در دیدار برابر فولاد میزبان جبران کردند.
این بار تیم مظلومی در حالی که درون دروازه اش از یک مهدی رحمتی آماده و سرحال بهره می برد موفق شد با گلهای فرهاد مجیدی (۳و۸۹)، اسماعیل شریفات و میلادمیداوودی شکست ۸ ماه قبل خود در اهواز را پیش چشم تماشاگران جنوبی ۴-۱ تلافی کند.
از تیمی که ۵ سال و ۲ ماه و یک روز قبل، فولاد را در ایستگاه پنجم لیگ ۱۱ چهارتایی کرد، خسرو حیدری و مهدی رحمتی این شانس را دارند که مجددا برابر جنوبی ها در اهواز به میدان بروند.
به هر تقدیر استقلالی که آخرین مصاف با فولاد در اهواز ختم به پیروزی ۲-۰ شده امیدوارند تا مثل هفته دوازدهم لیگ قبل مجددا در اهواز از میزبانشان یک مغلوب بسازند. حال باید دید در بیست و هشتمین تقابل اهوازی آبی های پایتخت تعداد پیروزی های آنها به عدد ۱۳ خواهد رسید یا این فولاد است که برای چهارمین مرتبه در خانه از پس آبی های تهران بر خواهد آمد؟
جدول عملکرد استقلال برابر فولاد و همه تیم های اهوازی ادوار لیگ برتر در اهواز

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

میانگین امتیاز

برابر همه تیم های اهوازی

۲۷

۱۲

۸

۷

۳۸

۲۹

۹+

۴۴

۱.۶۲

برابر فولاد

۱۴

۶

۵

۳

۱۶

۱۲

۴+

۲۳

۱.۶۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا