معلم برگزیده سازمان ملل در گفت‌وگو با بصیرنیوز مطرح کرد

اختلاس در آموزش و پرورش از بدترین نوع اختلاس است/عدم نظارت درست و نداشتن تقوا از مهم‌ترین دلایل فساد اقتصادی

بصیر، فردوس حاجیان معلم برگزیده سازمان ملل در سال ۱۹۹۸ در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص اتفاقات صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: اختلاس مقوله‌ای است که با توجه به امکاناتی که در اختیار فرد قرار دارد آن را مصادره کرده و از سود مورد نظر نهایت استفاده را می‌برد.
وی با اشاره به اینکه کسانی که اختلاس می‌کنند حجم عظیمی از سرمایه را در اختیار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: افرادی که در مجموعه‌ی آموزش و پرورش و در صندوق ذخیره فرهنگیان دست به این اقدامات می‌زنند باید بدانند که حق کسانی را خورده‌اند که دچار بسیاری از مشکلات معیشتی هستند.
معلم برگزیده سازمان ملل در ادامه با بیان اینکه بدترین نوع اختلاس، اختلاس در آموزش و پرورش است تصریح کرد: عدم تقوا، امانت دار خوبی نبودن و طمع کردن موجب می شود انسان دچار همچنین فسادهایی شود.
حاجیان اظهار کرد: برخی از مدیران بدون تقوا در پست‌هایی منصوب هستند که فقط با در نظر گرفتن منافع مادی خود در حال ضربه زدن به دین و مذهب هستند.
وی با انتقاد از نظارت‌های نادرستی که در سیستم اداری کشور وجود دارد گفت: چطور باید یک رئیس دانشگاه پس از طی یک سفر علمی که هزینه آن ۱۰ میلیون تومان می‌باشد به جاهای مختلف پاسخگو باشد اما این فساد به این سنگینی در حال رخ دادن بود و کسی متوجه آن نشد؟
این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه این رفتارهای ضد فرهنگی هیچ ارتباطی با رئیس جمهور کشورمان ندارد خاطرنشان کرد: هرگاه رئیس دولتی با متخلفان برخورد نکرد باید شجاعانه آن را مورد نقد قرار داد.
حاجیان تمام سود حاصل از این صندوق را متعلق به معلمان دانست و تصریح کرد: دولت موظف است تا ریال آخر سودهای حاصل از این صندوق را به معلمان برگرداند و اگر این پول در کارهای متفرقه هزینه شده یا سرمایه گذاری شد لازم است که سود آن به فرهنگیان پرداخت شود.
معلم برگزیده سازمان ملل افزود: فقدان اطلاعات و نبود نظارت مسئولان موجب فسادهای فراوانی می‌شود که به جامعه آسیب می‌رساند و لازم است که تمامی مدیران به مسئولان بالادستی گزارش‌های درستی از وضعیت مجموعه خود ارائه دهند تا برنامه ریزی صحیحی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: عدم نظارت درست، عدم اطلاع رسانی دقیق به مسئولان رده بالا، نداشتن تقوا در مسئولیت و مدیریت برخی افراد نالایق از دلایل فسادهای اقتصادی است.
حاجیان همچنین در ادامه تصریح کرد:عدم به کارگیری افراد ریشه دار و متعهد، طمع و حریص بودن انسان ها، نفوذ برخی افراد به ظاهر مومن و انقلابی در بدنه ی مراکز حساس موجب اختلاس هایی‌شده است که شاهد آن هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا