آرم میزبانان عراقی برای اربعین مشخص شد +عکس

بصیرنیوز،رئیس کمیته اسکان و پذیرایی ستاد اربعین حسینی گفت: زائران اربعین می‌توانند برای مهمانی رفتن به خانه برادران عراقی در این ایام به چادرهایی که دارای آرم «الحشد و الشعبی» داشته و افراد مستقر در آن کاورهای سبز رنگ با آرم «الواء الخدمه الحسینیه» بر تن دارند مراجعه کنند.

حسن پلارک با بیان اینکه پس از مراجعه زائران به افراد مستقر در این چادرها اقدامات پذیرش و انتقال آنان با وسیله نقلیه به منازل برادران عراقی انجام خواهد شد، افزود: با توجه به توافقات انجام گرفته با متقاضیان پذیرایی از زائران، برادران عراقی در طول مدت مهمانی زائران به آنان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

به گفته وی، این مهم در مسیرهای ورودی کربلا در طول ایام اربعین توسط مردم مهمان نواز عراق انجام خواهد شد.

 آرم میزبانان عراقی برای اربعین مشخص شد +عکس

وی با تاکید بر اینکه آرم «الواء الخدمه الحسینیه» به صورت آرمی کوچک در قسمت سمت چپ و پشت این کاور طراحی شده است، گفت: در قسمت جلوی این کاور سبز رنگ نیز جمله لبیک یا حسین (ع) قید شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین با بیان اینکه تمامی مسایل اربعین حسینی سال گذشته آسیب شناسی شده، گفت: نبود موکب در داخل نوار مرزی به خصوص برای زائران خسته از راه به هنگام بازگشت و ورود به خاک کشورمان برای اسکان و پذیرایی از دیگر مسایل و مشکلاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

پلارک خاطر نشان کرد: به همین منظور برای نخستین بار برپایی موکب در مسیرهای پر تردد و نقاط مرزی در شلمچه، چزابه و مهران را در دستور کار قرار داده و این مشکل را نیز بر طرف کردیم.

وی با قدردانی از استانداران و دیگر مسئولان کشور به خصوص استانهای مرزی در حل این مشکل اظهار داشت: در نوار مرزی شرق کشور نیز از قبیل مرز میرجاوه موکب دایر می شود که در این نقطه به زائران مهمان پاکستانی و افغانی که از این مسیر تردد می کنند ارایه خدمت خواهد شد.

رئیس کمیته اسکان و پذیرایی ستاد اربعین با بیان اینکه موکب هایی نیز در مسیر خراسان برای زائران آسیای میانه برپا خواهد شد، افزود: زائرانی که از طریق آستارا وارد کشور خواهند شد در این موکب ها اسکان داده شده و از آنان پذیرایی خواهد شد.

به گفته وی، امسال همچنین در سامرا و کاظمین نیز برای اولین بار موکب هایی برای اسکان و پذیرایی از زائران دایر شده و از آنان پذیرایی خواهند کرد.

پلارک با بیان اینکه موکب ها از ۲۰۰ تا ۷۰ هزار نفر ظرفیت دارند، گفت: به رغم اینکه در سال گذشته تنها حدود ۳۵۰ هزار نفر اسکان و ۶۰۰ هزار نفر روز توزیع غذا انجام می گرفت، این رقم امسال به دو و نیم برابر افزایش یافته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر اینکه تاکنون حدود ۴۵۰ موکب برپا شده است، تصریح کرد: در تمامی مسایل پذیرایی از زائران در مقایسه با سال گذشته به دو نیم برابر افزایش یافته است.

بر اساس آمار و اطلاعات موجود سال گذشته حدود دو میلیون نفر از هموطنانمان راهی مراسم اربعین حسینی شدند.

گفتنی است؛ بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مسئولیت کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه زائران اربعین به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است.ستاد نیز شماره حساب ۱۰۴۰ بانک‌های ملی، ملت و پست بانک قابل پرداخت در سراسر کشور را به‌منظور جذب نذورات و کمک‌های مردمی برای برپایی کنگره عظیم اربعین اختصاص داده است. همچنین هموطنان عزیز می توانند با شماره گیریه کد #۱۰۴۰*۷۸۰* از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، نذورات خود را اهداء کرده و در فیض میزبانی از زائران اربعین حسینی مشارکت نمایند./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا