۹ شرکت برتر داروساز دنیا

بصیرنیوز،پنج شرکت از برترین ده شرکت داروسازی دنیا در ایالات متحده و بقیه در سوئیس، بریتانیا و فرانسه هستند. وب سایت Pharmaceutical technology.com بزرگترین شرکت های داروسازی سال ۲۰۱۴ را بر اساس محاسبات فوربز (Forbes) از ارزش خالص بازار، دارایی ها، فروش و سود آنها معرفی کرده است. در ادامه با این شرکت ها آشنا می شویم:

فایزر (Pfizer)
9 شرکت برتر داروساز دنیا

این شرکت داروسازی آمریکایی در ماه می سال ۲۰۱۴، ارزش بازار ۲۰۳٫۹۳ میلیارد دلار و ارزش دارایی ۱۷۲٫۱ میلیارد دلار را ثبت کرد. این شرکت قدرتمند که محصولات بهداشتی متنوعی شامل داروها و واکسن های مولکول کوچک و داروها و واکسن های بیولوژیک انسانی و حیوانی و همچنین محصولات غذایی تولید می کند توانست رکورد فروش ۵۲٫۶۷ میلیارد دلار و سود ۲۲ میلیارد دلار را در سال ۲۰۱۳ به ثبت برساند.

این شرکت را چارلز فایزر و چارلز ارهارت در سال ۱۸۴۹ بنیانگذاری کردند و دفتر مرکزی آن هم در نیویورک است. شرکت ۵ بخش دارد: مراقبت های اولیه، مراقبت های ویژه و تومورشناسی، محصولات ثابت و بازارهای نوظهور، سلامت دام و بهداشت مشتری و اکنون ۷۷۷۰۰ نفر را در استخدام خود دارد.


نوارتیس (Novartis)

9 شرکت برتر داروساز دنیا

این شرکت دارویی چند ملیتی سوئیسی در ماه می ۲۰۱۴ ارزش بازار ۲۲۷٫۴۴ میلیارد دلار و ارزش دارایی ۱۲۶٫۳ میلیارد دلار را ثبت کرد. با سابقه تولید محصولات بهداشتی و داروهای تجویزی ثبت اختراع شده، داروهای عمومی، واکسن های پیشگیری، ابزار تشخیصی و محصولات بهداشتی اش برای انسان و دام توانست فروش ۵۷٫۹ میلیارد دلار و سود ۹٫۲ میلیارد دلار را در سال ۲۰۱۳ داشته باشد.

نوارتیس که مغز آن در بازل سوئیس است در فوریه ۱۹۹۶ بنیانگذاری شد. بخش های این شرکت عبارتند از: داروسازی (داروهای تجویزی ثبت اختراع شده)، آلکن (Alcon) (داروها و محصولات مراقبت از چشم و محصولات مراقبت از بینایی)، ساندوز (Sandoz) (داروهای عمومی واکسن ها و تشخیص و سلامت مصرف کننده). این شرکت اکنون ۱۳۵۶۹۶ نفر را به کار مشغول کرده است.


سانوفی (Sanofi)

9 شرکت برتر داروساز دنیا

برای این شرکت چند ملیتی فرانسوی در ماه می ۲۰۱۴ ارزش بالاز ۱۳۷٫۱۴ میلیارد دلار و ارزش دارایی ۱۳۲٫۴ میلیارد دلار را تخمین زدند. این شرکت در تحقیق، تولید و توزیع محصولات دارویی فعالیت دارد. فروش خالص ۴۳٫۷۵ میلیارد دلار و سود ۴٫۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ در پرونده خود دارد. مقر اصلی این شرکت که در سال ۱۹۹۴ بنیان گذاری شد در پاریس است. شرکت از طریق سه بخش اصلی به نام های داروسازی، واکسن انسان و بهداشت دام اداره می شود و ۱۱۲۱۲۸ نفر در آن مشغول کار هستند.


هولدینگ روش (Roche Holding)

9 شرکت برتر داروساز دنیا

هولدینگ روش یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در سوئیس است که محصولات تشخیصی و درمانی را تولید، پخش و بازاریابی می کند. ارزش بازار این شرکت ۲۵۳٫۷۴ میلیارد دلار و ارزش دارایی هایش ۶۹٫۹ میلیارد دلار می باشد. فروش خالص شرکت در سال ۲۰۱۳ به ۵۰٫۴۶ میلیارد دلار و سود آن در همان سال به ۱۲ میلیارد دلار رسید.

فریتز هافمن لاروش در اکتبر ۱۸۹۶ این شرکت را پایه گذاری کرده و دفتر مرکزی آن در بازل است. شرکت روش دو بخش بزرگ دارد: تشخیص روش و داروسازی روش. اکنون ۸۵۰۸۰ نفر در بیش از ۱۵۰ کشور برای این شرکت کار می کنند.


مرک اند کو (Merck & Co)

9 شرکت برتر داروساز دنیا

شرکت بین المللی مرک اند کو در سال ۲۰۱۴ ارزش بازار ۱۶۵٫۸ میلیارد دلار و ارزش دارایی ۱۰۵٫۶ میلیارد دلار داشته و در سال ۲۰۱۳ فروشی برابر با ۴۴٫۰۹ میلیارد دلار و سود ۴٫۴ میلیارد دلار را تجربه کرده است. شرکت مرک که مقر اصلی آن در وایت هاو ساستیشن نیوجرسی است در سال ۱۸۵۱ پایه گذاری شد و در زمینه کشف توسعه و بازاریابی طیف گسترده ای از محصولات سلامت انسان و دام شامل واکسن و دارو فعالیت می کند. این شرکت چهار بخش دارد: دارویی، سلامت دام، مراقبت از مصرف کننده و همکاران و ۷۶۰۰۰ نفر را در استخدام خود دارد.


گلاکسو اسمیت کلاین (Glaxo Smith Kline)

9 شرکت برتر داروساز دنیا

این شرکت داروسازی بین المللی مستقر در بریتانیا در سال ۲۰۱۴ ارزش بازار ۸۲٫۳۲ میلیارد دلار و ارزش دارایی ۵۵٫۹ میلیارد دلار داشت. در سال ۲۰۱۳ فروش شرکت ۲۵٫۶۹ میلیارد دلار دلار و سود خالص آن ۲٫۶ میلیارد دلار بود. دفتر مرکزی آن در لندن است و در سال ۱۹۹۹ شروع به کار کرد این شرکت در زمینه های کشف، توسعه و تجاری سازی داروهای تجویزی عمدتا برای دستگاه گوارش، قلب و عروق، عصب شناسی، تنفس و التهاب، سرطان و بیماری های عفونی فعالیت می کند. در بیش از ۱۰ کشور فعال است و ۵۱۵۰۰ نفر را مشغول کار کرده است.


الی لی لی اند کو (Eli Lilly & Co )

9 شرکت برتر داروساز دنیا

این شرکت در ایالات متحده مستقر و دارای ارزش بازار ۶۵٫۸۶ میلیارد دلار و ارزش دارایی ۳۵٫۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ بوده است. فروش و سود خالص شرکت به ترتیب با اعداد ۲۳٫۱۱ میلیارد دلار و ۴٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به ثبت رسیده است. مقر اصلی آن در ایندیاناپولیس است و در سال ۱۸۷۶ کارش را آغاز کرده است. فعالیت شرکت در زمینه تولید و فروش محصولات دارویی برای انسان و دام می باشد. محصولات خود را در ۱۲۵ کشور بازاریابی می کند و ۳۷۹۲۵ نفر را در استخدام خود دارد.


آبوت لابراتوارز (Abbott Laboratories)

9 شرکت برتر داروساز دنیا

این شرکت بین المللی تحقیقاتی – بهداشتی در سال ۲۰۱۴ ارزش بازاری معادل ۵۹٫۴ میلیارد دلار و ارزش دارایی های معادل ۴۳ میلیارد دلار داشت. آبوت لابراتوارز با فروش ۲۱٫۸۵ و سود خالص ۲۰۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ در زمینه کشف، توسعه، ساخت و فروش محصولات بهداشتی متنوع فعالیت دارد.

دفتر مرکزی آبوت در پراک ایلینویز می باشد و در سال ۱۸۸۸ آغاز به کار کرده است و دارای ۵ بخش است: محصولات اختصاصی دارویی، محصولات دارویی ثابت، محصولات تشخیصی، محصولات غذایی و محصولات عروقی. در حال حاضر ۶۹۰۰۰ نفر در آبوت لابراتوارز کار می کنند.


مکسون (McKesson)

9 شرکت برتر داروساز دنیا

این شرکت آمریکایی که در زمینه بهداشت، درمان و فن آوری اطلاعات فعال است، ارزش بازار ۴۰٫۵۱ و ارزش دارایی ۳۶٫۵ میلیارد دلار در ۲۰۱۴ و فروش خالص و سود به ترتیب ۱۳۰٫۰۹ و ۱٫۲ میلیارد دلار در ۲۰۱۳ داشته است.

این شرکت که در کالیفرنیا مستقر است دو بخش اصلی دارد: راه حل های توزیع مکسون (تحویل به داروخانه ها، خرده فروشی ها و بیمارستان ها) و راه حل های فناوری مکسون (ارائه دهنده نرم افزار، اتوماسیون، خدمات کسب و کار و مشاوره به بیمارستان ها، مطب ها و درمانگاه ها). این شرکت ۴۳۵۰۰ نفر کارمند دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا