13 آبان روز استکبار ستیزی ملت ایران؛

سفارتخانه آمریکا هیچ‌گاه به تعهدات بین‌المللی پایبند نبود/ داستان بدعهدی آمریکا با ایران شکل لبخند به خود گرفته است

بصیر، ۱۳ آبان را باید یکی از مهم‌ترین روزهای استکبار ستیزی ملت ایران دانست، در این روز عده‌ای از دانشجویان و دانش‌آموزان پیرو خط امام دست به حرکتی زدند که در میان تمامی حرکت‌های انقلابی بی‌سابقه است.
تاکنون هیچ نیروی انقلابی در جهان به خود اجازه نداده است که این چنین یکی از مهم‌ترین سفارتخانه های دنیا را مورد هجوم قرار داده و نیروهای آن را بازداشت کند.
این روز را باید مهم‌ترین روز در تاریخ انقلاب اسلامی دانست چراکه جوانان مومن و متعهد و تحصیل کرده انقلابی با دشمن اصلی همه تاریخ خود به صورت مستقیم روبه‌رو شدند و توانستند ابهت پوشالی آنها را بشکنند.
این دانشجویان و دانش‌آموزان با فتح لانه جاسوسی آمریکا در ایران خط بطلانی برهمه توطئه‌هایی که علیه کشور و انقلاب در این سفارتخانه انجام می شد زدند و با دشمن اصلی مردم ایران روبرو شدند.
این امر مورد انتقادات بسیاری از سوی جریانهای ضد انقلابی صورت گرفت که چرا باید سفارت یک کشور که مورد احترام است مورد تجاوز قرار گیرد و اشغال گشته و نیروهای آن به عنوان گروگان دستگیر گردند.
آمریکا کشوری مداخله‌گر و جاسوس است
رضا سیفایی کارشناس ارشد علوم سیاسی در این زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز با اشاره به این موضوع، اظهار کرد: چرا باید سفارتخانه یک کشور پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و دست به اقدام‌هایی بزند که جنبه ضد انقلابی داشته و در عمل تلاش کند در مقابل خواسته عمومی مردم میزبان خود قرار گیرد.
وی افزود: چرا باید یک سفارتخانه خارج از ماموریت‌ها و وظایف خود عمل کند و در واقع نقش محوری در به انحراف کشیدن یک انقلاب که ثمره خون بسیاری از مردان و زنان سرزمین خود بوده است داشته باشد.
این کارشناس ارشد سیاسی خاطرنشان کرد: براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی که به تصویب دولت‌های عضو سازمان ملل متحد رسیده است وظیفه هر سفارتخانه در کشور میزبان خود احترام به خواست عموم مردم و همراهی و همکاری با آنها است و از انجام اقداماتی علیه منافع کشور میزبان باید خودداری کنند.
سیفایی تصریح کرد: امری که سفارتخانه آمریکا هیچ گاه به آن پایبند نبوده و تمام تلاش خود را در برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی مردم ایران انجام داد.
وی با بیان اینکه دولت امریکا با دخالته‌ای بسیار در امور داخلی کشور ما با وجود تمام معاهدات بین‌المللی موجود بوده است، اظهار کرد:آمریکا پس از فتح سفارتخانه خود تلاش می‌کرد تا اقدام انقلابی فرزندان خمینی(ره) را ضد تمامی معاهدات میان‌المللی بداند، اگر اجرای معاهدات بین المللی خوب است چرا این کشور از انجام آن سرباز می زند و فقط از کشورهای مظلوم جهان می‌خواهد تا بدان پایبند باشند.
داستان بدعهدی آمریکا با ایران شکل لبخند به خود گرفته است
محمد نبی‌زاده یکی دیگر از کارشناسان سیاسی مازندران در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: استفاده ابزاری امریکا از معاهدات بین‌المللی تا به امروز نیز ادامه داشته است.
وی تصریح کرد: در معاهده برجام نیز بار دیگر این موضع‌گیری امریکایی ها به فراوان وجود دارد، زمانی که دولت جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در برجام عمل و حتی بعضی از مفاد اجرایی برجام را به صورت داوطلبانه و پیش از موعود اجرا کرده است، دولت امریکا بنا به اظهارات خود دولتمردان دولت یازدهم از انجام ابتدایی‌ترین تعهدات خود نیز سرباز می‌زنند و اجرای این تعهدات را به اینده های نامعلوم حواله میدهند.
این کارشناس با اشاره به اینکه داستان بدعهدی و عداوت امریکا با ایران هر چند شکل لبخند به خود گرفته است اما هنوز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این کشور تلاش می‌کند تا بیشترین ضربه خود را در حوزه‌های مختلف به مردم انقلابی ایران اسلامی وارد آورد و آنها را از ادامه دادن مسیر انقلابی خود پشیمان سازد.
نبی‌زاده گفت: بصیرت مثال زدنی مردم ایران در طول سال‌های گذشته نشان داد که این خوابی است که هیچ گاه برای آنها تعبیر نخواهد شد.
به گزارش بصیرنیوز، امید می رود با حضور پرشور مردم ایران در راهپیمائی روز مبارزه با استکبار جهانی بار دیگر ارادات خود را به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که فتح لانه جاسوسی را انقلاب دوم مردم ایران می‌دانست نشان داده و بار دیگر از ماهیت ضد انقلابی و ایرانی دولت امریکا که امروزه به شکل عدم اجرای تعهدات خود در برجام ظهور پیدا کرده است نشان دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا