رسایی: زیباکلام چکمه رضاشاه را می‌بوسد

بصیرنیوز،صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران و حمید رسایی نماینده اصولگرای مجلس نهم با موضوع پسابرجام آمریکایی با یکدیگر مناظره کردند.
به گزارش ایسنا، در ابتدای این مناظره که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار شد، صادق زیبا کلام اظهار کرد: من فکر می‌کنم فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به طور کلی از اوایل دهه ۷۰ که شروع می‌شود و سپس در دهه ۸۰ که توسط سازمان مجاهدین خلق لو می‌رود نمی‌توان جدای از مقوله استکبارستیزی عنوان کنیم.
وی با تاکید بر این‌که «مذاکرات هسته‌ای را نمی‌توان از روند آمریکا ستیزی جدا کرد»، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم برجام، نتایج و دستاوردهای آن را از مقوله استکبارستیزی جدا کنیم، اگر روشن شود دشمنی ما با آمریکا از بابت چیست و اساسا چرا ما با آمریکا دشمنی داریم خیلی از مسائل دیگر نیز روشن می‌شود.
وی ادامه داد: اما ما به انتهای مساله پرداخته‌ایم، به این‌که برجام دستاوردی داشته یا خیر، کسانی که معتقد به آمریکا ستیزی هستند، از آن‌ها چه انتظار ی داریم، طبیعی است که تمام جریان آمریکاستیز باید بگوید آمریکا و برجام کلاه بزرگی است که بر سر ما رفته و یک بار دیگر نشان داد که نباید به آمریکا اعتماد کرد.
این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که «جریان آمریکاستیز معمولا می‌گوید برجام خسران بزرگی بوده و به جز ضرر و زیان دستاورد دیگری نداشته است»، خاطرنشان کرد: اگر آمریکاستیزان غیر از این بگویند باید تعجب کنیم؛ بنابراین جریان آمریکاستیز چاره دیگری جز این ندارد که بگوید نهایت تعامل با آمریکا ضرر و زیان است.
وی با تاکید بر این‌که «ساده‌اندیشی است اگر جریان آمریکا ستیز بگوید برجام برای ما دستاورد داشته است» اظهار کرد: آیا انقلاب اسلامی ایران اساسا برای آمریکا ستیزی بوجود آمده آیا ما انقلاب کردیم که فقط بگوییم مرگ بر آمریکا، توجه داشته باشید که جریان تندرو نمی‌تواند امروز به جز آمریکاستیزی حرف دیگری بزند. جریان تندرو و آمریکاستیز حرفی جز آمریکا ستیزی و مرگ بر آمریکا گفتن ندارد، اگر این‌ها را نگوید می‌خواهد چه بگوید، از دستاوردهای سیاسی‌اش، وضعیت اقتصاد و پیشرفت‌های مشعشع اقتصادی‌اش صحبت کند؟ از چه چیزی صحبت کند جز این‌که پرچم پوسیده آمریکاستیزی را بلند کرده و اگر شما این پرچم را از آنان بگیرید دچار بحران هویت می‌شوند و حرف دیگری ندارند.

در ادامه این مناظره حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس نهم نیز اظهار کرد: من در همه مناظراتی که با آقای زیبا کلام داشتم ایشان همین حرف‌ها را تکرار می‌کند، شما اگر سایت مرا ببینید در مناظراتم با آقای زیبا کلام متوجه تکراری بودن حرف‌های ایشان خواهید شد.
وی خطاب به زیبا کلام تاکید کرد: ما غیر از آمریکاستیزی حرف‌های دیگری هم داریم، این‌که باید برای چرخاندن کشور به همین جوانان و دانشجویان اعتماد کرد و نباید مدیر از خارج از کشور بیاوریم، این‌که جوانان ما در رشته‌های مختلف توانمندی‌های دارند و استعداد آنان فقط در آبگوشت و قورمه سبزی منحصر نمی‌شود.
برخی از دانشجویان با شعار “اختلاس،اختلاس” به این سخنان رسایی واکنش نشان دادند.
رسایی هم با بیان این‌که «وقتی شما وسط صحبت‌های من حرف می‌زنید یعنی آقای زیبا کلام بلد نیست از خودش دفاع کند، حداقل احترام او را حفظ کنید» در واکنش به این شعار دانشجویان گفت: اختلاس محصول تفکر آمریکا ستیز نیست و محصول تفکر غرب‌پرور است، خاوری که پول‌های مردم را دزدید الان کجاست؟ مشخص است که به معبد خود پناه برده است.
وی با طرح این پرسش که «مگر ما آمریکا را از برجام شناختیم»، افزود: مگر ما با خصلت دولتمردان آمریکایی بعد از برجام آشنا شدیم، کشورهایی که با آمریکا در ارتباط بودند و منورالفکرهای آنان آمریکا را ستایش می‌کردند مگر عاقبت آنان چیزی جز ذلت شد.

وی با بیان این‌که «آقای زیبا کلام مانند اسمش صادق است»، یادآور شد: من چند بار دیگر با ایشان مناظره داشتم و در طول مناظره از ایشان پرسیدم شما برجام را مطالعه کرده‌اید یا نه و ایشان به صراحت گفتند برجام را نخوانده‌اند، این توهین به مخاطب است که ما درباره چیزی صحبت کنیم که آن را نخوانده‌ایم.
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به این‌که «رهبری به عنوان ناظر منصف و مطلع است که بر روند مذاکرات نظارت دارد»، گفت: ایشان سه سال است که می‌گوید من به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم، دلیل این مساله نیز روشن است، تیم مذاکره کننده ما همان تیمی است که سال‌های ۸۲ تا ۸۴ مذاکره کردند و ایشان تیم هر دو طرف میز را می‌شناسد، در یک طرف آمریکا و در طرف دیگر تیمی است که نتایج مذاکره آن در سال‌های ۸۲ تا ۸۴ چیزی جز پلمپ نیروگاه‌های هسته‌ای و دانشمندان هسته‌ای ما نشد.
وی با بیان این‌که «دعوا بر سر این نیست که چرا ما مذاکره کرده‌ایم؟»، گفت: حرف ما بر سر چگونگی مذاکره است، این‌که چه دادیم و چه گرفتیم، حرف ما این است که چیزی که گرفتیم نسیه است و چیزی که دادیم نقد.

در ادامه صادق زیبا کلام در واکنش به اظهارات رسایی با بیان این‌که «همفکران آقای رسایی در این‌گونه بحث‌ها معمولا از رهبری خرج می‌کنند که این درست نیست»، گفت: اگر من بخواهم جواب ایشان را بدهم عملا مواضع رهبری را زیر سوال بردم، آقای رسایی به من اشاره کرد که رهبری چندین بار اعلام کردند که از مذاکرات ناراضی هستند اما سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر این‌گونه بود چرا ایشان گذاشتند مذاکرات انجام شود، چه کسی ایشان را مجبور کرده بود، جامعه ما هم خیلی جامعه حساسی نیست که بگوییم افکار عمومی در آن محلی از اعراب دارد.
این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان این‌که «نهادی در ایران وجود ندارد که بتواند حرفش را به مقام معظم رهبری دیکته کند»، افزود: اتفاقی که در مساله هسته‌ای افتاد این بود که به عنوان ابزاری درآمد و در خدمت جریان آمریکاستیز قرار گرفت که این اتفاق از سال ۸۴ شروع شد.
وی با اشاره به سیاست‌های هسته‌ای دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: سیاست آقای خاتمی این بود که برنامه هسته‌ای را به صورت کج‌دار و مریز جلو برد، این‌که ما کاری نکنیم تا به خاطر مساله هسته‌ای دنیا جلوی ما قرار بگیرد اما در سال ۸۴ احمدی‌نژاد که آمد این سیاست ما تغییر کرد و او تیم مذاکره کننده را خیانتکار خطاب کرد و اعلام کرد که ما برنامه هسته‌ای‌مان را با قدرت جلو می‌بریم و دنیا هر کار می‌خواهد انجام دهد.
وی با بیان این‌که «حاصل این هشت سال را همه ما می‌دانیم»، اظهار کرد: نتیجه این تغییر سیاست این شد که پرونده هسته‌ای از شورای حکام به شورای امنیت فرستاده شد، احمدی‌نژاد هم اعلام کرد که هر چقدر می‌خواهید قطعنامه بدهید تا قطعنامه‌دان‌تان پاره شود که در آن روزها همه مانده بودند چطور این جمله را ترجمه کنند.
این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که «از نیمه دوم سال ۹۱ بالاخره متوجه شدند که کفگیر به ته دیگ خورده و البته تهدیدات جدی از سوی اسرائیل صورت گرفته بود»، خاطرنشان کرد: حسن برخی مسوولان نظام ما این است که تنها چیزی که در آن وجود ندارد پاسخگویی است، البته در تاریخ پاسخگویی وجود خواهد داشت که نشان دهد اصرار ما را بر مساله هسته‌ای چه بلایی بر سر کشور آورده است.
زیبا کلام خطاب به دانشجویان گفت: بروید یقه مسئولین نظام را بگیرید و بپرسید اورانیومی که شما تولید کردید چقدر برای ما تمام شد.
وی ابراز عقیده کرد: دروغ بزرگی که به ما گفتند این بود که فعالیت هسته‌ای برای کشور پیشرفت می‌آورد و آمریکا برای همین با ما مخالف است. کشوری که بتواند اورانیوم ۳ درصد را غنی کند می تواند اورانیوم ۸۰ درصد را هم غنی کند و سلاح هسته‌ای تولید کند، حالا شاید کشورهای دیگر مانند برزیل و پاکستان هم بتوانند اورانیوم ۳ درصد را غنی کنند، حالا سوال مطرح می‌شود که چرا ایران به مشکل برخورده که پاسخ این است چون ما رسما اعلام کرده‌ایم که می‌خواهیم اسرائیل را نابود کنیم.

در ادامه رسایی بار دیگر سوالش را مطرح کرد و پرسید: آقای زیباکلام چرا پاسخ ندادید، آیا برجام را خوانده‌اید یا نه؟
زیباکلام گفت: هروقت دعوا بر سر برجام بود آن را می‌خوانم.

رسایی با بیان این‌که «بله، مساله آقای زیباکلام برجام نیست»، افزود: کسی که چکمه رضاشاه را می‌بوسد و اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد نباید هم مساله‌اش برجام باشد. آقای زیباکلام می‌گوید ما از رهبری خرج می‌کنیم، اما کسی که تحریف می‌کند کسی است که با وجود اظهار نظر رهبری باز می‌گوید ملت ایران خدا را شکر می‌کنیم که مذاکرات با نظر رهبری به سرانجام رسید.
وی با اشاره به این‌که« می‌پرسند اگر رهبری مخالف بودند چرا اجازه دادند مذاکرات انجام شود؟» گفت: ایشان می‌خواستند جریان سازش آخرین تیرش را بزند، اما انقدر که آقای زیباکلام آمریکایی‌ها را قبول دارد خودشان خود را قبول ندارند. اگر رهبری این کار را نمی‌کردند و جلوی مذاکرات را می گرفتند آن وقت آن آقا در سخنرانی‌هایش می‌گفت ملت ایران اگر اجازه می دادند… .
وی با اشاره به اظهارات زیباکلام مبنی بر این‌که «در سال ۹۱ تهدیدات نظامی جدی از سوی اسرائیل علیه ما صورت می‌گرفت»، افزود: آقای عراقچی در یکی از جلسات‌شان اعلام کردند “وقتی غربی‌ها دیدند تهدیدات نظامی فایده ندارد آمدند پای میز مذاکره و نتیجه‌اش شد برجام”، در واقع باید بگوییم بعد از ژنو امکان حمله نظامی به ما بیشتر شده است.

زیباکلام هم با بیان این‌که «اساسا مشکل ما با آمریکایی‌ها بر سر برجام نیست»، گفت: آمریکاستیزان هرچیزی را بتوانند و هر ابزار و وسیله‌ای را که بشود از آن محلی از ستیز با آمریکا ایجاد کرد بزرگ و به سیاست اصلی نظام بدل می‌کنند.
وی با تاکید بر این‌که «تندروها متوجه شدند دیگر مساله هسته‌ای را نمی‌توانند خرج آمریکا ستیزی کنند» اظهار کرد: عده‌ای به دروغ گفتند اگر مشکل هسته‌ای کشور حل شود ایران شبیه سوئیس می‌شود و دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت، چه کسی گفته اقتصاد کشور ما وابسته به آمریکاست. من می‌توانم بگویم دشمنی با آمریکا چه گلی بر سر ما زده است، اما اصرار دشمنی با آمریکا جز این‌که برای برخی نفع ایده‌ئولوژیک داشته برای مردم چه نفعی داشته است.

در ادامه رسایی با بیان این‌که «امروز باید از مدافعین حرم تشکر کرد ولی زیباکلام استکباری که همان شهدا را می‌کشد، تئوریزه می‌کند»، گفت: لانه جاسوسی را فتح کردیم ولی همچنان آمریکا در کشور ما سفیر دارد و از خود آمریکایی‌ها بیشتر به آن‌ها اعتقاد دارند. آقای زیباکلام آمریکایی نباشید. آمریکایی‌ها به آقای ابوطالبی برخلاف همه قوانین بین‌ المللی ویزا ندادند، چون اعتقاد داشتند وی در زمان اشغال لانه جاسوسی چند خط ترجمه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا