وقتی گرسنه اید این غذاها را بخورید

بصیرنیوز،وقتی گرسنه هستیم دست به انتخاب های اشتباه زیادی میزنیم در حالی که با یک انتخاب صحیح می توانیم هم خودمان را سیر کنیم و هم به سلامت بدنمان کمک کنیم. در ادامه می خواهم غذاهایی را به شما معرفی کنم که در مواقع گرسنگی می توانند نجاتتان دهند.

آجیل ها

آجیل ها سرشار از پروتئین و فیبر هستند، دو ماده مغذی که می توانند تا زمان رسیدن به یکی از وعده های اصلی سیر و راضی نگهتان دارند. نیازی هم به مقدار زیادی آجیل نیست. در یک تحقیق مشخص شد خوردن ۷ عدد آجیل در روز نه تنها می تواند به فروکش کردن گرسنگی کمک کند بلکه باعث افزایش تمرکز و حتی کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز می شود.

تن و کراکر

یک کنسرو تن ماهی حاوی ۴۰ گرم پروتئین در کنار مقدار زیادی اسید چرب سالم امگا ۳ است. به جای ترکیب کردن آن با سس مایونز که سرشار از چربی اشباع است، از مقداری لیمو ترش استفاده کنید. با اضافه کردن مقداری کراکر سبوس دار می توان به این غذا مقداری فیبر هم اضافه کنید. فیبر یکی از مواردی است که با سرطان مقابله می کند.

پنیر

پنیر را به عنوان یک وعده پروتئین استفاده کنید و آن را با یک کربوهیدرات سالم مانند پاپ کورن یا نان سبوس دار ترکیب کنید. پروتئین را از پنیر دریافت می کنند و کربوهیدرات نیز به شما انرژی خواهد داد.

ماست چکیده به همراه میوه

ماست چکیده پروتئین بیشتر و قند کمتری نسبت به ماست معمولی دارد. ماست چکیده همچنین مقدار زیادی کلسیم مفید برای استخوان ها و پروبیوتیک ضدالتهاب دارد. اگر به این وعده ماست میوه هم اضافه کنید مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که به سمت بدنتان سرازیر می شود.

حموص و سبزیجات

حموص را که با نخود سرشار از پروتئین درست می شود به همراه سبزیجات سرشار از فیبر مانند بروکلی، گل کلم یا هویج میل کنید سبزیجات بدون اینکه کالری زیادی به برنامه تان اضافه کنند سیرتان می کنند و همچنین تردی لذت بخشی نیز دارند.

آلو سیاه

اگر هوس چیزی شیرین کردید چند عدد آلو سیاه را به عنوان میان وعده میل کنید. آلو سیاه ها انتخاب فوق العاده ای هستند چون سرشارند از فیبر که می تواند برای مدت طولانی سیر نگهتان دارد. این میوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان است که پیری را به تاخیر می اندازد. برای افزایش چربی و پروتئین می توانید در کنارش یک برش پنیر نیز میل کنید.

بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر سرشار است از فیبر ( تقریبا هر وعده ۴ گرم ) که می تواند سریع سیرتان کند و برای مدت زمان طولانی راضی نگهتان دارد. می توانید به همراه بلغور جو دوسر میوه نیز مصرف کنید تا مقدار فیبر دریافتی بالا برود. آجیل ها هم انتخاب مناسبی هستند و با آنها می توانید مقداری چربی سالم جذب کنید. اگر از هر کدام مقداری اضافه کنید، عالی می شود و تا وعده اصلی مشکلی پیدا نخواهید کرد. مقداری دارچین روی این غذا بپاشید تا از خاصیت ضد التهابی آن نیز بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا