دلایل ناکامی مسی در تیم ملی فوتبال آرژانتین

بصیرنیوز،

تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین در بدترین دوران خود است. این تیم بامداد جمعه در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برابر رقیب قدیمی‌اش برزیل در بلوهوریزونته با سه گل شکست خورد و اکنون در رتبه ششم یعنی بیرون از جام جهانی قراردارد. در این شرایط، همه نگاه‌ها به سمت لیونل مسی است اما مهاجم شماره ۱۰ آلبی سلسته در تیم‌ ‌ملی کشورش همچون بارسلونا موفق نیست. در ادامه به دلایل ناکامی این بازیکن در آرژانتین اشاره می‌شود.

فشار

مسی همیشه در تیم‌ ‌ملی تحت فشار بازی می‌کند و همیشه انتظار ها از او بالاست. پس از شکست آرژانتین در سه فینال اخیر (جام جهانی ۲۰۱۴ و کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ )، صبر هواداران این کشور لبریز شده است. آنها انتظار دارند بازیکنان تیمشان بهتر بازی کنند؛ به خصوص مسی که نتوانسته است در لحظات حساس، تعیین کننده باشد. انتقادات رسانه‌ها پس از کسب نتایج ضعیف آرژانتین در مرحله مقدماتی جام جهانی بیشتر شد. شرایط مسی هنگام بازی در بارسلونا متفاوت است. او اجازه دارد در این تیم بد بازی کند. به همین خاطر در  بارسا آرام بازی می‌کند. تحت فشار نیست و می‌تواند بهترین بازی‌اش را به نمایش بگذارد.

هم‌تیمی‌ها در تیم‌ ‌ملی

مسی با وجود اینکه در سطح بالایی فوتبال بازی می‌کند اما تیم‌ ‌ملی آرژانتین فاصله زیادی با بارسلونا دارد. در باشگاه کاتالانی مسی همراه بهترین بازیکن‌های جهان است. به همین خاطر نمایش بهترین سطح‌اش آسان است. او در بازی با برزیل مجبور می‌شد برای بازی‌سازی تا نیمه‌های زمین برود اما در بارسلونا اوضاع متفاوت است. مسی در این رابطه در تیم باشگاهی‌اش دغدغه‌ای ندارد و بازی‌سازی توسط هافبک‌ها انجام می‌شود. به همین خاطر می‌تواند در حمله خطرساز باشد و نگرانی از ابتدای بازی برای او وجود ندارد. مهاجم شماره ۱۰ آلبی سلسته در تیم‌ ‌ملی هنوز نتوانسته است همچون بارسلونا با هم تیمی‌هایش همکاری کند.

حضور سرمربیان مختلف

قبل از شروع مقدماتی جام جهانی تا به امروز، سه سرمربی در آرژانتین حضور داشتند (الخاندرو سابیا، خراردو مارتینو و ادگاردو بائوسا). این تغییرات با توجه به فرصت کم تیم ملی باعث می شود تیم خوب کار نکند. در عرض دو سال، سه مربی با تفکر متفاوت روی کار آمدند که این شرایط را بهتر بازی کردن تیم‌ ‌ملی سخت‌تر کرد. این موضوع بیش از همه خود را در زمین نشان می‌دهد. در جریان برگزاری بازی‌های اخیر، بی نظمی تیم، بی هدفی در حمله و دفاع شکننده قابل مشاهده بود.

رابطه بد با فدراسیون فوتبال آرژانتین (AFA)

همه می دانند که رابطه لیونل مسی با فدراسیون فوتبال آرژانتین خوب نیست. در کوپا آمه‌ریکای گذشته و ساعاتی پیش از دیدار برابر شیلی در فینال، مسی در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از AFA پرداخت و نوشت: یک بار دیگر در هواپیما منتظر هستیم تا به مقصد مورد نظرمان برسیم. مسئولانAFA  فاجعه هستند!

وضعیت فدراسیون آرژانتین با تغییر رییس این سازمان مدتی است که بهتر شده اما مسی بازهم به شکلی انتقادگونه در این باره گفت‌: دوست دارم AFA به گونه‌ای عمل کند که تیم‌ ‌ملی به او نیاز دارد.

موقعیت متفاوت در تیم‌ ‌ملی

مهاجم آلبی سلسته در تیم‌ ‌ملی در پست متفاوتی در مقایسه با بارسلونا بازی می‌کند. در تیم‌ ‌ملی تقریبا کمی از گوش راست دورتر بازی می‌کند و به مرکز نزدیک‌تر است. توپ‌ها از کناره‌ها به او نمی رسند. به همین خاطر لئو باید بازی‌سازی کند و مهاجم نوک و گوش باشد؛ یعنی همه کارها را همزمان انجام بدهد.  مسی در این موقعیت برابر تیم‌های ضعیف می‌تواند خوب عمل کند اما برابر تیم های بزرگی همچون برزیل نمی‌تواند بازی همیشگی اش را ارائه بدهد. او تلاش می‌کند کاری را که در بارسلونا را انجام می‌دهد، در تیم‌ ‌ملی نیز تکرار کند اما این اتفاق غیر ممکن است. او نیاز دارد از گوش راست به او توپ برسد تا بتواند بهترین استفاده را از توپ ببرد اما چون از منطقه عقب تیمش شروع کننده حمله است، نمی‌تواند خطرساز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا