دلیل استفاده نکردن از تصاویر رهبری در پیاده‌روی اربعین

بصیرنیوز، رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین درباره توصیه رهبر انقلاب به عدم استفاده از تصاویر ایشان در اربعین گفت: برداشت این است که محور و اساس باید حضرت اباعبدالله(ع) باشد و هیچ چیز دیگر این اصل را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سوال که حضور مردم در پیاده‌روی امسال را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: با توجه به آماری که ویزا گرفته‌اند و زواری که به عراق وارد شده‌اند، نسبت به سال گذشته ان‌شاءالله ۲۰ درصد رشد خواهیم داشت. طی روزهای آینده بهتر مشخص می‌شود.

وی درباره اصلی‌ترین مشکلات فرهنگی در پیاده‌روی عظیم اربعین گفت: ما نیروها و گروه‌های باانگیزه بسیار داریم، اما کار جزیره‌ای هم بسیار است، باید یاد بگیریم هم‌افزایی داشته باشیم تا نتیجه بهتری حاصل شود.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه مردم ما واقعاً خالصانه برای زیارت اربعین می‌آیند اما چون با فرهنگ مردم عراق و حساسیت‌‌های آن‌ها آشنا نیستند، ناخودآگاه بخشی از رفتارهای آنان اثر سوء دارد. باید بدانیم میزبان عراقی‌ها هستند و ما برای زیارت و ادامه نهضت دین آمده‌ایم، هما شعار اباعبدالله‌الحسین(ع) که فرمودند: «انی احامی عبدا عن دینی.»

حجت‌الاسلام احمدی درباره خدمات ویژه‌ فرهنگی که زائران می‌توانند دریافت کنند، گفت: بحث‌های قرآنی است که تدارک خوبی دیده شده، دسترسی خوب به روحانیون و مداحان محبوب مردم تدارک دیده شده، همچنین از نجف تا حیدریه ۱۳۰ مبلغ مستقر کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا رهبر معظم انقلاب عدم استفاده از تصاویر ایشان را در راهپیمایی اربعین توصیه کرده‌اند، گفت: با توجه به صحبت‌های حضرت آقا برداشت این است که محور و اساس باید حضرت اباعبدالله(ع) باشد و هیچ چیز دیگر این اصل را تحت‌الشعاع قرار ندهد. قطعاً تمثال ایشان در قلب همه ماست اما فرقه‌گرایی ممکن است به رقابت‌هایی منجر شود و دیگران هم وارد این عرصه شوند و اصل حرکت عظیم فرهنگی اربعین به حاشیه برود.

بر اساس این گزارش، اخیراً مطلبی از قول حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است مبنی بر اینکه «مقام معظم رهبری به من فرمودند که شما از طرف من به همه زائران ابلاغ کنید که از تصاویر من در راهپیمایی اربعین استفاده نشود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا