فرمانده سپاه فریدونکنار مطرح کرد

برگزاری بیش از ۱۵۰ برنامه در هفته بسیج در فریدونکنار/بسیج می‌تواند در عرصه انتخابات نقش‌آفرین باشد

بصیر، خیرالله باقرزاده در نشست خبری هفته بسیج در سپاه شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: تقارن هفته بسیج و اربعین حسینی یک اتفاق خوبی است و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌های خود در این هفته نقش بسیج را در جامعه گسترش دهیم و نشان دهیم که پیرو امام حسین(ع) هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در حالی که ۳۷ سال از عمر بسیج گذشته است اما همچنان تمامی بسیجیان پا در رکاب این انقلاب دارند و نقش درخشانی را در این کشور ایفا کرده‌اند.
فرمانده سپاه شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه معماری امام خمینی(ره) برای این انقلاب بسیار صحیح بوده است گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب با تشکیل بسیج توانست نگهبانان خوبی را برای این کشور تربیت کند و همچنان می‌بینیم که بسیجیان با تمام توان پای این انقلاب و مقام معظم رهبری ایستاده‌اند.
باقرزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون در زمان حساسی قرار داریم، بسیجیان این کشور در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی و فناوری حضور پررنگی دارند و در خط مقدم ماموریت سه قرارگاه که از سوی رهبری برای بسیج در زمینه‌های فرهنگی، جهاد اقتصادی و امر به معروف مشخص شد، نقش آفرینی می‌کنند.
وی افزود: بسیج نیروی قدرتمند فکری، فرهنگی، اعتقادی و نظامی است که لازم است از این نیرو در تمامی زمینه‌ها استفاده شود و به فرموده مقام معظم رهبری” بسیج باید در تمامی عرصه‌ها نقش آفرینی کند.” که البته این بستگی به خواست مسئولان دارد که به چه میزان از این نیروی مردمی استفاده می‌کنند.
فرمانده سپاه فریدونکنار خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای مجمع راهبردی بسیج است که در ۸ کارگروه تخصصی سلامت، اجتماعی، سیاسی، زنان، اخلاقی، امنیت، بسیج محلات و اقتصادی تشکیل شده که با کمک نیروهای نخبه و دستگاه‌های دولتی آسیب‌های سطح شهرستان شناسایی شده و تصمیم‌گیری‌های لازم برای رفع مشکلات گرفته می‌شود.
باقرزاده با اشاره به ساخت سالن ۹ دی در مجموعه سپاه شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: این سالن ورزشی برای تامین اوقات فراغت جوانان ساخته شده است و ورزشکاران این شهرستان می‌توانند از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه بسیج، انقلابی و خدمتگزار از شعار امسال هفته بسیج است خاطرنشان کرد: در هفته بسیج بیش از ۱۵۰ برنامه در شهرستان فریدونکنار اجرا می‌شود.
فرمانده سپاه فریدونکنار تصریح کرد: تبلیغات و فضاسازی محیطی با محوریت اربعین، ۹ نشست روشنگری و بصیرتی، ۶ مرحله همایش‌ تجلیل از نخبگان، نشست‌های عاشقان ولایت، افتتاح ۷ پایگاه مقاومت بسیج، ویزیت رایگان، نشست ائمه جماعات، اجرای مسابقات مختلف ورزشی در سالن ورزشی ۹ دی و اجرای طرح واکسیناسیون دام و طیور در ۱۵ روستا از برنامه‌های مهم این هفته است.
باقرزاده گفت: دیدار با ۲۵ خانواده معظم شهدا و عطرافشانی مزار شهدا و تقدیر از کارآفرینان بسیجی برتر که در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش کردند از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان فریدونکنار است.
وی از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برای نمایان شدن تحقق شعار ما می‌توانیم خبر داد و تصریح کرد: برگزاری یادواره ویژه شهدای زن توسط زنان حوزه مقاومت بسیج خواهران و جامعه بسیج، برگزاری میقات صالحین، حضور و فراخوانی یک حلقه صالحین ویژه، اجتماع ویژه و بزرگ پنجم آذر در مصلای قدس فریدونکنار با نمایش اقتدار، صبحگاه مشترک نظامی و حضور همه بسیجیان در نماز جمعه نیز از برنامه‌های مهم در این هفته محسوب می‌شود.
فرمانده سپاه فریدونکنار با اشاره به حضور پرشور زائران فریدونکناری در اجتماع بزرگ اربعین خاطرنشان کرد: امسال حدود هزار و ۸۰۰ نفر از  شهرستان فریدونکنار به سیل مشتاقان حسینی در کربلا پیوستند که این اجتماع بزرگ نشان دهنده عظمت اسلام است و این در حالی است که رسانه‌های خارجی هیچ خبری از این اجتماع مخابره نمی‌کنند.
باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود به حضور بسیجیان و آگاهی بخشی آن‌ها در عرصه‌های سیاسی اشاره کرد و گفت: بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده نیست و می‌تواند برای آگاهی‌بخشی برای حفظ دستاوردهای نظام در عرصه انتخابات نقش‌آفرین باشد.
وی با اشاره به اینکه امسال در زمینه اقتصاد دچار رکود هستیم اظهار کرد: در حالی که در سال گذشته حدود ۱ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات اقتصاد مقاومتی به شهرستان فریدونکنار اختصاص پیدا کرده بود اما امسال این رقم به مبلغ ۶۵۰ میلیون کاهش پیدا کرده است که البته با همین مبلغ هم تعدادی از واحدهای اقتصادی در سطج شهرستان مشغول به فعالیت هستند.
فرمانده سپاه فریدونکنار خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان برای ساخت پایگاه‌های بسیج تزریق شد که برای پایگاه روستایی ۱۰ و شهری ۱۵ میلیون تومان اعتبار دادیم و چون بعضی زیرساخت لازم را داشتند با همین اعتبارات تکمیل شدند و هفته بسیج امسال پایگاه‌های مقاومت بسیج شهید ادبی‌نژاد، حضرت خدیجه، انصارالمهدی، نصیبه، حضرت مریم، حضرت قاسم و حضرت ساره افتتاح می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا