بصیرنیوز گزارش می‌دهد؛

تمدید تحریم‌های ایران نشان‌دهنده‌ی سیاست یک بام و دو هوای آمریکا

بصیر، سیاست‌های یک بام و دو هوای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در این روزها مجددا چهره خود را نشان داده است.

مجلس نمایندگان آمریکا که جمهوری‌خواهان در آن اکثریت را در دست دارند به اتفاق آرا با ۴۱۹ رای موافق و تنها یک رای مخالف، قانون داماتو یا همان تحریم‌های ISA علیه ایران را برای یک دوره ۱۰ ساله دیگر تمدید کردند.
رضا سیفایی کارشناس ارشد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در خصوص تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: درحالی که با توجه به مذاکرات صورت گرفته و تصویب برجام و ماده ۲۶، دیگر قرار نبود که تحریمی متوجه جمهوری اسلامی ایران نشود اما عملا این اتفاق نیفتاده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز چند ماهی ( ۱ بهمن شروع به کار دولت جدید در آمریکا است) تا روی کار آمدن رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا باقی مانده است که مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم به تمدید تحریم‌های ایران گرفت.
این کارشناس ارشد سیاسی تصریح کرد: مقامات مجلس سنا اعلام کردند که این قانون را در این مجلس به تصویب می‌رسانند و هیل که نشریه کنگره آمریکا است از طرف سناتور جمهوری‌خواه «میچ مک‌کانل» در روز چهارشنبه نوشته است که  سنا به تمدید ۱۰ساله تحریم‌های ایران تا پیش از پایان سال جاری میلادی رأی خواهد داد.
سیفایی با اشاره به حمایت نمایندگان سنا آمریکا از طرح تمدید تحریم‌های ایران گفت: در گزارش نشریه هیل آمده است که سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا، سناتور جمهوری‌خواه تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه دَن سولیوان و سناتور جمهوری‌خواه مارک روبیو و همچنین سناتور دموکرات جو مانچین و سناتور دموکرات باب منندز که با توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ مخالف بودند از طرح تمدید تحریم‌های ایران حمایت خواهند کرد.
به گزارش بصیرنیوز، با توجه به اینکه دولت آمریکا هم جمهوریخواه بوده و اکثریت مجالس سنا و نمایندگان نیز در اختیار آن‌ها است باید منتظر ماند و دید که اقدامات ضد ایرانی مقامات آمریکایی علیه ایران که روز به روز گسترده‌تر شده چه ابعاد دیگری به خود خواهد گرفت و چقدر وفاداری آن‌ها به برجام حفظ خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا