آل خلیفه ۶ شهروند بحرینی را به حبس ابد محکوم کرد

بصیرنیوز،دادگاهی در بحرین روز چهارشنبه ۶ شهروند این کشور را به اتهام دست داشتن در انفجار در منطقه المعامیر در جنوب شرق منامه به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش المنار، خبرگزاری بحرین اعلام کرد که دادگاه برای صدور این حکم به مستندات فنی و اعترافات متهمان استناد کرده است.

سازمانهای حقوقی پیش از این اعلام کردند که رژیم آل خلیفه برای گرفتن اعترافاتی از متهمان که آنها در در دادگاه محکوم کند، به شکنجه‌های برنامه‌ریزی شده متوسل می‌شود.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

مردم بحرین از همان سال با برگزاری اعتراضات خیابانی، خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی شدند. در ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها تن شهید و هزاران نفر زخمی یا زندانی شده‌اند.

گروه‌های حقوق بشر داخل و خارج بحرین بارها اقدام رژیم آل خلیفه در سرکوب مخالفان را محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه همچنان حقوق شهروندان بحرینی را نقض می‌کند و با گذشت پنج سال از زمان آغاز اعتراضات مردم بحرین، رژیم حاکم در این کشور همچنان به سرکوب، بازداشت و شکنجه معترضان ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا