مذاکره با معاون وزیر نفت برای جبران افت فشار گاز در مازندران/ خسارت برف به باغ‌های مرکبات فاجعه‌بار است

بصیرنیوز،

سید علی ادیانی با بیان اینکه برف و سرما در مازندران مشکلات فراوانی را به‌وجود آورد، اظهار کرد: این سرما قابل پیش‌بینی نبود و با وجود اطلاع قبلی سازمان هواشناسی، حجم یخبندان و بارش برف سنگین در ابتدای آذرماه کم‌نظیر بوده است.

وی افزود: در همین رابطه با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز کشور درباره قطعی گاز بعضی از نقاط بابل، آمل و بابلسر و بخشی از شهرهای غرب استان مذاکره کردم تا هرچه سریع‌تر تأمین گاز افت فشار جبران شود.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت ملی گاز در چنین شرایطی کارهایی انجام می‌دهد که کم کردن سوخت گازی نیروگاه‌ها، قطع گاز جایگاه‌های «CNG» و در صورت نیاز قطع گاز بعضی از صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ از جمله آن است چرا که اولویت تأمین گاز مورد نیاز خانواده‌ها است.

این مسؤول با بیان اینکه این کار در مازندران انجام و گاز کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ قطع شد، اظهار کرد: به دلیل کاهش محسوس دما، افت و قطعی فشار گاز در بعضی از شهرهای استان دیده می‎شود.

ادیانی ادامه داد: برای رفع افت فشار، از استان‌های معین کمک گرفتیم و تقویت فشار گاز انجام و شرکت گاز درصدد تأمین گاز مورد نیاز مردم هستند.

وی به طوفان اخیر مازندران اشاره کرد و گفت: دولت برای جبران مافات و خسارت طوفان، ۱۲۰ میلیارد تومان در هیأت وزیران مصوبه داشته که از آن مقدار ۳۵ میلیارد تخصیص یافته است و تنها ۶۰ درصد آن به مجموع حوزه انتخابیه ما تخصیص یافت و این در حالی است که بالای ۸۰ درصد خسارت وارده به استان، مربوط به قائم‌شهر و حوزه انتخابیه بوده است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار داریم دولت کل اعتبار تصویب‌شده را تخصیص دهد و به تناسب خسارت وارد شده تسهیم اعتبار کند، تصریح کرد: در مصوبه دولت، پرداخت وام بلاعوض به طوفان‌زده‌ها پیش‌بینی شد که چنین اعتباری هنوز تخصیص نیافته است.

این مسؤول ادامه داد: هنوز اعتبارات طوفان تکلیفش مشخص نشده، با بارش سنگین برف و یخ‌بندان مواجه شدیم و طبیعی است در این بخش خسارات سنگینی به درختان مثمر و درختان میوه وارد شود.

ادیانی با بیان اینکه خسارت وارد‌شده به باغ‌های پرتقال و نارنگی بسیار سنگین و فاجعه‌بار است، اظهار کرد: در چند دهه اخیر چنین خسارتی بی‌سابقه است و در واقع با شکستن کمر درختان کمر مرد خانواده شکسته شد.

وی افزود: درست در زمانی که فقط کمتر از ده درصد مرکبات توسط باغ‌داران چیده شده است یخ‌بندان بعد از برف باعث می‌شود میوه‌ها تلخ شوند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه هنوز مقدار دقیق خسارات مشخص نیست، گفت: بزرگ‌ترین مرکز تأمین پرتقال و نارنگی در بازار عیدانه مربوط به مازندران است و دولت باید در این رابطه تمهیداتی اتخاذ کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا