اتحاد ستارگان فوتبال علیه ایدز به ریاست ستاره سابق بارسا

بصیرنیوز،

کارلس پویول بازیکن بزرگ فوتبال جهان و ابرستاره پیشین تیم ملی فوتبال اسپانیا و تیم فوتبال باشگاه بارسلونا این روزها سرگرم کارهای زیادی است که شاید بتوان همه آنها را در یک دو خلاصه کرد: کار خیر.

او سفیر لالیگا و همچنین سفیر اختصاصی باشگاه بارسلونا در آفریقا و آسیای جنوب شرقی است. در کنار او بزرگانی چون کاسیاس، سالگادو، فیگو، ژاوی و اخیرا اینیستا حضور دارند و تصور کنید هر کدام از این ستارگان ثروتمند بخشی از ثروت خود را در حساب بانکی مخصوص به موسسه خیریه کارلس پویول واریز کند. قطعا مبلغ قابل توجهی خواهد شد. پویول البته از مردم سراسر جهان در این خصوص کمک خواسته و تاکید دارد که پروژه مبارزه با ایدز آنقدر عظیم و پیچیده است که ثروت چند بازیکن فوتبال برای حل این معضل چیزی شبیه به یک شوخی است و یک عزم جهانی لازم است تا ریشه این بلای هولناک یک بار برای همیشه خشکانده شود.

در این میان پویول برای تحقیقات علمی نیز بودجه کنار گذاشته و هر دانشگاه معتبری در جهان که به وب سایت رسمی مبارزه با ایدز زیر نظر کارلس پویول و انجمن پزشکان بدون مرز ایمیل ارسال کند، در صورت تصویب طرح پژوهشی آنها، بودجه کامل در نظر گرفته خواهد شد، حالت ایده آل این هزینه‌ها این است که یک روز یک تیم دانشجویی تحقیقاتی به این بنیاد خیریه تماس بگیرد و بگوید: ما احتمالا راهی برای درمان قطعی ایدز یافته‌ایم.

هر چند تا همین امروز نیز می‌شود ادعا کرد که راه درمان ایدز کشف شده اما تا رسیده این موضوع به مرز درمان قطعی انسانی و خروج پروژه از مرحله آزمایشگاهی راه زیادی باقی مانده است.

اتحاد ستارگان فوتبال به ریاست پویول علیه ایدز

ستاره ۳۷ ساله تیم فوتبال بارسلونا زاده روستای لاپوبلا ده‏ سگور کاتالونیا، منطقه ای که ریشه فرهنگی و تاریخی در فرانسه و باسک دارد و ارتباط شفافی با ثروتمندان و اشراف بریتانیایی مهاجر به منطقه کاتالونیا برقرار نکرده، با بیش از ۳هزار نفر جمعیت ساکن و مستقر در روستایی که این روزها کم کم به شکل یک شهر کوچک درآمده است، مردانش به سختکوشی و تلاش مشهورند، تاکنون۳ قهرمان پرورش اندام و رقابت‌های قوی‌ترین مردان اسپانیا و اروپا از همین روستا معرفی شده و درخشیده ‏اند.

اتحاد ستارگان فوتبال به ریاست پویول علیه ایدز

مدافع متعصب بارسلونا البته سال‌های ‌سال است که فرصت بازگشت و اقامت در روستای کوچکش را ندارد اما همیشه به بهانه‏ های زیبایی مثل کمک هزینه بیمارستان مرکزی ده‏ سگور و بازسازی ۲ مدرسه قدیمی به یاد خاک اجدادیش است. مدافعی در لباس تعصب با ۱۰۰ بازی ملی، ۶ بازی برای تیم ملی موسوم به کاتالونیا، ۳۹۰ بازی رسمی در لباس بارسلونا، پرورش یافته آکادمی لاماسیا و رشدیافته در مکتب نارنجی کرایف و آبی و اناری ویلانووا و دوستانش، درخشیده در بارسلونا D، C، B و البته A.

پویول هفته گذشته میهمان ستاد جهانی مبارزه با گسترش ایدز در سازمان ملل متحد نیز بود و در این مراسم برای دقایقی متن کوتاهی را قرائت کرد، متنی که اشک بسیاری را روی گونه ها جاری کرد پس از سخنرانی او، سکوت برای دقایقی در سالن حکمفرما شد.

اتحاد ستارگان فوتبال به ریاست پویول علیه ایدز

«کره زمین حق دارد از شر آلودگی‌های مخلوقات روی زمین راحت شود، مدام در حال تخریب زمین هستیم و این شاید برای ما کافی نیست و کم کم روی به تخریب خود می‌آوریم. ایدز در حال نابودی میلیون‌ها انسان است و سکوت هر انسان سالم و مرفه یک خیانت بزرگ است، کمترین کاری که می‌شود کرد مشارکت در اطلاع رسانی است و این کار در فضای مجازی هزینه‌ای برای ما ندارد. به امید دنیایی بدون ایدز.»

کاپیتان پیشین تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا به صورت رسمی حامی مالی پروژه مبارزه با گسترش ایدز در جهان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا