امام جمعه فریدونکنار:

روحیه بسیج مبارزه با اشرافی‌گری و دریافت فیش‌های حقوقی است/ لزوم نظارت مجلس و نمایندگان بر مدیران اجرایی کشور

بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار، اظهار کرد:  حضور ۲۰ میلیونی مسلمانان و شیعیان در کربلا با وجود خطرهای فراوان سیلی محکمی بر صورت داعش و مستکبران بود.

وی تصریح کرد: این حضور آنها را خشمگین کرد و در یک حرکت ناجوانمردانه در حله انفجاری تروریستی صورت دادند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: ملت های اسلامی باید با حفظ اتحاد و وحدت فرصت این جنایت را به داعشی‌های تکفیری ندهند و باید بدانند که داعش در حال کشیدن نفس‌های آخر است و امیدواریم به زباله دان تاریخ فرستاده شوند.

جلالی در ادامه با اشاره به روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام(ره)، گفت: این ابتکار امام از الهام‌های غیبی بود.

وی افزود: فرهنگ بسیجی یعنی احساس مسولیت در قبال جامعه، دیگران و برای خود و این فرهنگ به گونه‌ای است که در جامعه و برابر مشکلات وارد میدان شوند و با نیت خدایی و بدون چشمداشت خدمت کنند.

امام جمعه فریدونکنار با تاکید بر حضور بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: مسئولیت بسیج به مسئله نظامی محدودیت ندارد بلکه بسیج باید در علم آموزی، دیپلماسی، مدیریت سازماندهی و غیره ورود پیدا کند.

وی در ادامه تاکید کرد: بسیج باید با فرهنگ اشرافی‌گری، راحت طلبی و فیش‌های نجومی فاصله بگیرد و بسیجی آماده است که داوطلبانه در مسیر مشکلات وارد شود.

جلالی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات آیت‌الله مدرس در هفته پیش‌رو، گفت: مدرس کسی بود که در برابر دشمن نه تطمیع می شد و نه می‌ترسید.

وی افزود: مدرس در برابر باطل می‌ایستاد و باید بدانیم مردان خدا همواره زنده‌اند و هرگز یاد وی از بین نمی‌رود و به همین دلیل این روز را به نام مجلس نام‌گذاری کردند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به برخی ویژگی مجلس و نمایندگان، خاطرنشان کرد: مجلس باید زنده باشند و بر اساس موازین قرآنی و اسلامی قانون‌گذاری در آن صورت گیرد.

وی اظهار کرد: نمایندگان از ترس جناح بازی‌ها در تصویب قانون‌ها فرار نکنند یا بر عکس به دلیل حزب‌بازی قانونی را تصویب کنند، آنها باید بر اساس تعهد و سوگند خورده شده در حفظ اسلام و استقلال مملکت کوشا باشند.

جلالی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید با اقتدار بر مدیران کشور نظارت داشته باشند، گفت: اگر نظارت نمایندگان مجلس دقیق بود فساد ۸ هزار میلیارد تومانی اتفاق نمی‌افتاد و این نشان از کم‌کاری و ضعف نظارت مجلس است.

امام جمعه فریدونکنار همچنین در پایان با اشاره به شکست‌های پی‌در‌پی، استکبار، داعش و عربستان در منطقه با بیان اینکه برخی از سردمداران آمریکایی به دنبال نقض برجام هستند، تصریح کرد: هر چند برجام مکرر نقض شده است اما باید که جمهوری اسلامی ایران قاطعانه واکنش نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا