رئیس شورای بخش دهفری

افزایش تولید با نابودی زمین کشاورزی امکان پذیر نیست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، عابد چکاوه در جمع مسئولین ادارات و نهادهای فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: اگر امروز یک کشاورز چکمه به پا در اینجا بنشیند می تواند بهتر برای کشاورزان کار کند و مشکلاتشان را برطرف نماید.

وی تصریح کرد: ما فقط می گوئیم زمین های کشاورزی به تجاری تبدیل شده اما جلوی آنرا نمی گیریم چرا؟ چون دیگر در آمد کشاورزی برای کشاورز مناسب نیست، امروز در کشاورزی درآمد یک کشاورز پیش خور می شود و قبل از رسیدن به بازار برای عرضه این محصول پیش فروش گردد.

چکاوه خاطرنشان کرد: بیشتر کشاورزان به دنبال فروش زمین کشاورزی خود هستند و اگر می بینیم فردی زمین خود را نمی فروشد چون دیگر کاری از دست وی بر نمی آید و اگر برای یک فرزند خود مراسم عروسی برپا کند باید ۱۰ سال در آن زمین کار کند تا بدهی آن را پرداخت نماید.

رئیس شورای بخش دهفری اذعان داشت: فقط به زبان از افزایش تولید دم می زنیم اما زمانیکه زمین های کشاورزی در حال نابودی است از کجا تولیداتمان افزایش پیدا کند؟

وی افزود: ما از تورم و گرانی حرف می زنیم و می گویئم نباید زمین های کشاورزی را تغییر کاربری دهیم اما تا زمانیکه دغدغه کشارزان حل نشود مشکلات برطرف نمی شود.

چکاوه یادآور شد: اگر پیامبر ما زمانی بر دستان یک کارگر بوسه زد و از زحمات وی تشکر نمود وظیفه همه ماست بر پاهای او بوسه بزنیم و از وی حمایت کنیم، امروز باید افتخار کنیم که یک کشاورز زاده ایم.

رئیس شورای بخش گفت:  به نظر من بهتر است به دغدغه کشاورز بپردازیم، دغدغه کشاورز آب، کود و سم می باشد و زمانی که از افزایش تولید سخن به میان می آوریم جمع آوری مقاله های علمی ابتدایی ترین عملی است که باید صورت پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا