وقوع زلزله ۴٫۲ ریشتری در استان گلستان

بصیرنیوز،گلستان ما به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در ساعت یک و ۵۹ دقیقه و ۵۰ ثانیه بامداد شنبه در عمق ۱۵کیلومتری زمین روی داد.

مرکز لرزه نگاری این زمین لرزه را در طول جغرافیایی ۵۴٫۸۳ و عرض جغرافیایی ۳۶٫۷۷ درجه ثبت کرده است.

زلزله بامداد امروز خسارتی در پی نداشته است

احمد تجری‌مفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: زلزله به بزرگی چهار و دو دهم ریشتر ساعت یک و ۵۹ دقیقه بامداد در عمق ۱۰ کیلومتری حوالی شهر علی‌آبادکتول به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: این زلزله در ۱۵ کیلومتری شهر‌های علی‌آبادکتول و فاضل‌آباد و ۳۴ کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان بوده است.

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول با اشاره به ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی و مردم در هنگام وقوع زلزله و برگزاری مانور زلزله در روزهای آتی گفت: اجرای مانورهایی همچون مانور زلزله یک فرآیند آزمایشی و عملی است که می‌توان با محک زدن دستگاه‌های خدمات‌رسان در مواقع بحرانی بهترین عکس‌العمل را انجام داد.

تجری‌مفرد افزود: کشور و منطقه ما یک منطقه خاص جغرافیایی است که باید همیشه خود را برای مواقع بحرانی و غیرقابل پیش‌بینی آماده کنیم تا خسارات کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مانورها و رزمایش‌ها می‌تواند محک خوبی برای دستگاه‌های امدادی برای سنجش توان دفاعی و عملیاتی آنان باشد.

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول گفت: مانور سراسری در ۱۵ آذر ماه به صورت نمادین در ساعت ۹ تا ۱۰ صبح با تمام امکانات و در حوزه خدماتی هلال احمر و آتش نشانی برگزار شود، این مانور به دلیل اهمیت در حوزه آمادگی در بحران‌ها و حوادث در تمام مدارس شهرستان با هدف آموزش و یادگیری دانش‌آموزان در مواقع بحرانی برگزار شود،

تجری‌مفرد افزود: اجرای مانورهای امدادی و کمک‌های اولیه توسط هلال احمر و اورژانس در مدارس، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان امدادگر و آموزش‌های کمک‌های اولیه در صورت بروز حوادث، ایجاد محیط‌های اطفا حریق در اجرای مانور با همکاری آتش‌نشانی و بسیج همگانی دانش‌آموزان، اجرای صبحگاه ویژه با هدف اجرای پیام‌های ایمنی در مدارس بعد از پایان مانور زلزله از برنامه‌های دیگر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا