رئیس اداره بهزیستی شهرستان فریدونکنار

۱۰ درصد افراد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند/ فضای شهر برای معلولان مناسب‌سازی شود

بصیر، بهرام شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز، درباره نقش بهزیستی در توانبخشی معلولان، اظهار کرد: بهزیستی متولی رسیدگی به امور معلولان و ناتوانان جسمی و حرکتی و ذهنی در جامعه است که ۱۰ درصد افراد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: معلولان هزینه و سربار نیستند آنان توانا هستند و می‌توانند در جامعه توانمندی‌های خود را به نمایش درآورند و باری از دوش جامعه بر دارند.
شریفی، تصریح کرد: در جامعه افرادی که معلول هستند به موفقیت‌هایی دست می‌یابند که افراد سالم به آن غبطه می‌خورد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان فریدونکنار، یادآور شد: باید فضای شهر طوری مناسب‌سازی شود که معلولان به راحتی بتوانند از امکانات جامعه مثل اداره، بانک، پارک و دانشگاه استفاده کنند.
این مسئول با بیان اینکه بهزیستی تمام سعی و تلاش خود را برای معلولان انجام می‌دهد، گفت: آنان نیازمندانی با هزاران آرزود هستند و باید در تمام زمینه‌ها آنان را یاری کرد.
وی با اشاره به اینکه در روایت آمده است که هر دست نیازی که دراز می‌شود دست خدا است و باید بر آن دست بوسه زد، افزود: اگر کار برای رضای خدا باشد رضایت دل و دیگران را در پی خواهد داشت بابد سعی کنیم کاری را که رضایت خداوند در آن است را سر لوحه کار خود قرار دهیم.
شریفی درباره اقداماتی که برای معلولان باید انجام داد، گفت: به مغلولان نیازمند مستمری پرداخت می‌شود و و همچنین هزینه‌های درمانی و کاشت حلزون، شهریه دانشجویان و دانش‌آموزان معلول تحت پوشش، حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی، یارانه نگهدری و آموزش معلولان در مراکز توانبخشی پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: توزیع انواع وسایل کمک توانبخشی از قیبل ویلچر، تشک مواج، سمعک، عصای مچی، هزینه برای مناسب سازی منازل معلولان و نیز صدور دفترچه خدمات درمانی برای معلولان، توزیع سبد غذایی و مراسم افطاری، معرفی برای حق انشعاب حق آب برق و گاز و کعافیت از سربازی فرزندان معلول و معلولان ارائه می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان فریدونکنار، با اشاره به دیگر اقدامات بهزیستی که شامل پرداخت کمک هزینه جهیزیه معلولان و فرزندانشان و پرداخت وام خود اشتغالی معلولان شاغل بیمه نشده است، گفت: از دیگر خدمات ارائه شده به معلولان پرداخت کمک هزینه مسکن معلولان، اعزام معلولان به سفرهای زیارتی عتبات و عالیات و مشهد مقدس، برگزاری اردوهای تفریحی و گردشگری برای معلولان و پرداخت هزینه بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا