نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان در فریدونکنار؛

ایران طرفدار مردم‌سالاری دینی است/ مقابله وهابیت با بیداری اسلامی در جهان

بصیرنیوز، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در نخستین سالگرد شهید مدافع حرم سردار محمد شالیکار در مصلی قدس فریدونکنار، اظهار کرد: اسلامی که ایران به دنبال آن است از هرگونه بی‌حرمتی‌ها در مقابل مسلمانان پرهیز می‌کند در حالی که کار عربستان حمایت از گروه‌های تکفیری است.

وی افزود: وهابی‌ها با حرکت مشکوک به سفارت‌خانه‌ها حمله می‌کنند و همه افراد را به خاک را خون می‌کشند و حتی حج را هم بر ملت ایران تحریم کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با توجه به اینکه هفته وحدت را پیش رو داریم باید ببینم چه کسانی دنبال وحدت و چه کسانی دنباله رو تفرقه هستند، تصریح کرد: در اسلام دو آواز وجود دارد که یکی از آن را امام فرمود در چهره وهابیون و سکولار و انگلیسی‌ها قرار دارد و در مقابل آن اسلامی که تسلیم قرآن و خداوند است اسلام کشور عربستان که اسلام وهابی و اهل تفرقه میان همه کشورها که در سوریه و یمن و ترکیه می‌بینیم.

سلیمانی گفت: ایران به دنبال یکپارچگی در منطقه است و دست برادری به همه کشورهای اسلامی دراز می کند و برای رسیدن به پیشرفت اسلامی آنان را حمایت می‌کند اما اسلام عربستان خواهان تجزیه کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه و دیگر کشورها است.

وی با اشاره به اینکه در طی سال‌های متوالی مشخص شد که عربستان توان مدیریت حرمین شریفین را ندارد و این حرمین سرمایه تمامی مسلمانان برای پرستش و نیایش و ایجاد وحدت میان مسلمانان است، یادآرو شد: اسلام وهابی اصرار بر تصرف حرمین را دارد  در حالی که اسلامی که تمامی مسلمانان به دنبال آن هستند ایجاد وحدت و توهین به مهمانان الهی حرام است اما آنان به مهمانان بیت الله بی‌ادبی می‌کند.

سلیمانی افزود: شرایط زمان ما پیچید است چراکه در جامعه امروز دو تفکر در برابر هم قرار دارند که یکی از آنها خود را متولی حرمین شریفین می‌داند و متولی نزول وحی و کانون اصلی صدور اسلام و همگان بر این اسلام تلاش می‌کنند و از طرفی اسلامی از نوع وهابی نیز در برابر اسلام محمدی قرار دارد.

وی تصریح کرد: امروز ایران تقویت جبهه مقاومت و رهایی از طعم تلخ تجاوزات دشمن و مقابله با جیهه استکبار است در حالی که وهابیت مقابل با بیداری اسلامی عمل می‌کنند.

سلیمانی با بیان اینکه ایران طرفدار دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است اما عربستان در اوج دیکتاتوری قرار دارد، گفت: اسلام حقیقی و ارزشی به نام اسلام ناب محمدی به ما یاد داد اول کفر به طاقوت اما اسلام برابر ما می گوید کفر به طاقوت نه.  امروز تجلی اسلام ناب در جهان گسترده شد که کسی قدرت مقابله با آن را ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا