در سایه کم توجهی مسئولین

نوائی محله سفلی فریدونکنار روستایی در حال انقراض

به گزارش بصیر، نوائی محله سفلی کوچکترین روستای بخش دهفری شهرستان فریدونکنار که بر اساس سرشماری جمعیت در سال ۱۳۹۰ با ۳۸ خانوار بیش از ۱۳۸ نفر جمعیت دارد به نفس های آخر رسیده است و شمارش معکوس برای انقراض این روستا آغاز شده به طوریکه هر جوانی پس از تشکیل خانواده در این روستا  شهر را برای ادامه زندگی برمی گزیند.

DSCN7114

این روستا که از شمال به به روستای نواحی محله علیا، از جنوب به زمین کشاورزی و در انتها به ازباران، از شرق به زمین کشاورزی و روستای شیرمحله و از غرب به روستای مریج محله منتهی می شود به دلیل نداشتن دهیاری مصوب و کم توجهی مسئولین در حال حذف شدن از جمع روستاهای شهرستان است و اگر تا به امروز این روستا به حیات خود ادامه می دهد به دلیل وجود زمین کشاورزی و شغل مردم این منطقه است.

DSCN7127

مردم این روستا همانند تمام نقاط ایران ولایتمدار هستند و در انتخابات تنها روستایی که ۱۰۰ درصد افراد واجدالشرایط به پای صندوق های رای می آیند و وظیفه شرعی خود را انجام می دهند نوائی محله سفلی می باشند با وجود اینکه این روستا دهیاری ندارد اما انتخابات شورا در آن برگزار می شود و سه نماینده مردم به عنوان شورا انتخاب می شوند.

یکی از مهمترین ویژگی اهالی این منطقه این است که اصلا در این روستا بیکار وجود ندارد و همه مشغول به کار می باشند و بیکاری در این روستا بی معنی است، بسیاری از جوانان در این روستا در ۶ ماهه اول سال به کشاورزی و در ۶ ماهه دوم به دامپروری، صید ماهی، مرغ هوایی و پرورش اردک مشغولند.

DSCN7128

به گزارش بصیر، عابد چکاوه رئیس شورای بخش دهفری در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از تاریخ این روستا همین بس که پیرمردی با بیش از یک قرن سن همچنان صحیح و سالم در کنار خانواده مشغول زندگی می باشد و به گفته وی این محل در گذشته نصیر محله نام داشت و مردم از طریق روستای ازباران با شهر فریدونکنار ارتباط داشتند.

DSCN7129

وی اظهار داشت: وسعت زمین کشاورزی در این روستا  بیش از ۳۳ هکتار است و با زمین کشاورزی روستای نوائی محله علیا نیز ادغام می باشد، روستای نوائی محله سفلی و نوائی محله علیا همچون دو برادر بزرگ و کوچک می باشند به طوریکه در بخش کشاورزی کدخدا و میرآب یک فرد است، برنج نوائی محله سفلی نیز در شهرستان فریدونکنار طرفدارهای زیادی دارد و در میان برنج های مرغوب این شهرستان است.

 

رئیس شورای بخش دهفری تصریح کرد: مهمترین خواسته مردم این روستا دهیاری مصوب است و خواستار نگاه ویژه مسئولین به این روستا هستیم، فقط بخشداری دهفری و اداره برق شهرستان فریدونکنار از این روستا حمایت کردند و خدماتی را ارائه نمودند که جای تقدیر و تشکر دارد اما مسئولین دیگر هیچ توجهی به این روستا و اهالی آن ندارند.

 

DSCN7103

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا