رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

ایران وظیفه دارد از سوریه حمایت کند/ آزادی حلب عیدی خداوند به خط مقاومت بود

بصیر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی دیشب در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه شیراز اظهار داشت: استکبار بنا داشت مرکز خلافت اسلامی داعش را در حلب بنا بگذارد، اما این نقشه شوم به فضل خدا نقش بر آب شد.

 

وی افزود: آزادی حلب عیدی بزرگی بود که به ما داده شد و استکبار بار دیگر شکست خورد و اکنون از سر استیصال به اتهام زنی به روسیه و این‌وآن می‌پردازد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: ارتباط و پشتیبانی از گروه‌های مقاومت و حزب‌الله از طریق سوریه صورت می‌پذیرد و هر زمان برخی کشورهای عربی وابسته خیال خیانت به مردم فلسطین را داشتند سوریه در برابر آنان ایستاده و اکنون تاوان این حمایت را می‌پردازد و ایران وظیفه دارد از سوریه حمایت کند؛ ضمن اینکه اگر تکفیری‌ها قدرت می‌گرفتند آنگاه مجبور بودیم پشت خطوط مرزی خودمان با آنان مواجه شویم.

وی تصریح کرد: اکنون اقتدار ایران اسلامی بر همگان اثبات‌ شده و هر طرح صلحی که بنا باشد در منطقه اجرایی شود، باید با هماهنگی و تأمین نظر ایران محقق شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: روحانیت همواره مورد رجوع مردم بوده و هست و با توجه به نیازهای جامعه، باید خود را به‌روز نگاه دارد.

گلپایگانی، تلبس را قرار گرفتن در کسوت سربازی امام زمان(عج) دانست و گفت: روحانیت و طلاب همواره باید با بصیرت مراقب مکر دشمنان باشند که استکبار برای این طیف نیز نقشه‌های متفاوتی را اجرایی کرده و بنای ایجاد تفرقه دارد.

آیت الله اسد الله ایمانی امام جمعه شیراز هم در این مراسم گفت: طلاب حوزه های علمیه همگی بر این باور هستند که آغاز کننده حوزه پیامبر(ص) بوده و امروز هم به برکت مقام معظم رهبری تمامی طلاب در مسیر مقام معظم رهبری قرار دارند.

وی ادامه داد: طلاب در مسیر ولایت فقیه یک جهت گیری روشن و مشخص دارند که همان فرمایشات و راه مقام معظم رهبری است.

امام جمعه شیراز با اشاره به وضعیت حوزه های فارس نیز گفت: در استان فارس ۶۰ حوزه علمیه فعال بود دارد که ۲۰ حوزه آن در شیراز است و از ۵ هزار طلبه که حضور دارند ۲ هزار نفر نیز در سطوح در حوزه های علمیه قم فعال هستند.

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا