حسن عباسی مطرح کرد؛

یک بانک ایتالیایی به دلیل دور زدن تحریم های ایران به ۲۳۰ میلیون دلار جریمه شد/جامعه ایران به دست تجار افتاده است

بصیر، حسن عباسی رئیس اندیشکدهٔ یقین عصر روز یکشنبه در همایش ما و فرهنگ کدآمایی در سالن ستارگان اراک به جاهلیت مدرن اشاره کرد و گفت: بسیاری از مباحث جاهلیت مدرن ابعاد تکنوژی را در بر می گیرد.

عباسی اظهار کرد: جامعه ای که در آن ترامپ با این رویکردهای افراطی روی کار می آید، و وقتی حلب آزاد می شود بسیاری از کشورهای اروپایی جلسه ویژه برگزار می کنند و انگلیس سفیر ایران را فراخوان می کند در جاهلیت مدرن است.

وی با بیان اینکه جاهلیت مدرن یک عقلانیت ویژه را روبه روی خود می خواهد ادامه داد: توجه به سفارشات ائمه اطهار می تواند در این مسیر راه گشا باشد.

رئیس اندیشکدهٔ یقین بیان کرد: در جامعه امروز ایران، طبقه ای که یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد، چه تحریم باشد یا نباشد خودروی پورشه یک میلیاردیش وارد کشور می شود و از آن استفاده می کند.

عباسی با اشاره به اینکه در اقتصاد کلان غرب بانک، بیمه، بورس و … هر کدام یک مصیبت برای بشر هستند افزود: امروز منشا بسیاری از فسادها و اختلاس ها بانک و بورس است چرا که این سیستم ذاتش خراب است چون بر اساس ربا و قمار بنا نهاد شده است.

وی به  الگوی ایرانی معیشت «کدآمایی» اشاره کرد و ادامه داد: انسان ایرانی از هزاران سال پیش با سطح نیاز و انتظارات پایین و با حداقل ها زندگی خود را تامین کرده بود و همیشه خودکفا بوده است.

جوان امروز گران زندگی می کند

عباسی با اشاره به اینکه جوان امروز گران زندگی می کند بیان کرد: جوانان امروز وسایلی را برای زندگی خود تهیه می کنند که بسیاری از این وسایل سالی یکبار هم استفاده نمی شود همین مسائل باعث افزایش سن ازدواج جوانان شده است.

رئیس اندیشکدهٔ یقین با تاکید بر اینکه امروز خانه ها به انبار احتکار لوازم خانگی تبدیل شده است افزود: این امر راه تجارت کشورهای دیگر را به کشور باز کرده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی ریشه در فرهنگ دو هزار ساله کشور دارد افزود: امروز هم لازم است با نوعی سازگاری نیازها و محدود کردن خواسته ها قناعت پیشه کنیم، در این صورت است که بسیاری از مشکلات کاسته می شود.

عباسی توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: باید اقتصاد کشور را به گونه ای مقاوم سازی کنیم که در برابر بازار های بین المللی کمترین تنش را داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر که تولید در رکود قرار دارد آقایان دست روی دست گذاشته اند تا پس از برجام معجزه ای رخ دهد در حالی که درها را بر روی کالاهای وارداتی باز کردند، تولیدات داخلی توان رقابت با محصولات مشابه را ندارند و روز به روز شاهد تعطیلی بیشتر صنایع هستیم.

رئیس اندیشکدهٔ یقین با اشاره به اینکه بر اساس اعلام بانک جهانی و صندوق بین المللی پول امروز اقتصاد جهان بیش از ۶۰ تریلیون دلار بدهی دارد و اقتصاد جهان عملا از هم پاشیده است اضافه کرد: اقتصاد جهان ۱۵ تریلیون دلار بیش از تولیدش بدهی دارد.

عباسی با اشاره به اینکه یک سوم بدهی جهان (۲۰ تریلیون دلار) مربوط به کشور آمریکا است ادامه داد: عده ای منتظر هستند در پسا برجام، آمریکا و کشورهای اروپایی مشکلات ایران را حل کنند اگر اینها این توان را دارند مشکلات خودشان را حل کنند.

جامعه امروز ایران به دست تجار افتاده است

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز ایران به دست تجار افتاده است بیان کرد: متاسفانه تاجری که فکر ملی داشته باشد هنوز در کشور ندیدم، متاسفانه تجارت در کشور به شغل اول تبدیل شده است در حالی که در کشور اسلامی تجارت باید شغل آخر باشد.

رئیس اندیشکدهٔ یقین به برجام هم اشاره ای کرد و گفت: بعد از اینکه سه سال مذاکر کردیم و طی این مدت تمام هست و نیست هسته ای را دادیم آخرش شاهد تمدید تحریم ها بودیم.

وی ادامه داد: تمدید این تحریم ها به این معنی است که هیچ کشوری حق ندارد بیش از ۲۰ میلیون دلار در زیر ساخت های نفت و گاز کشور سرمایه گذاری کند.

جریمه ۲۳۰ میلیون دلاری بانک ایتالیایی به دلیل دور زدن تحریم ها

عباسی افزود: وال استریت ژورنال امروز اعلام کرد که یک بانک ایتالیایی به دلیل دور زدن تحریم های ایران به ۲۳۰ میلیون دلار جریمه شده است در حالی که هدف از مذاکرات رفع مشکلات بود.

رئیس اندیشکدهٔ یقین خاطر نشان کرد: همان طور که بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست برای دست یابی به اهداف نظام باید روی پای خودمان بایستیم ذهنی که توان ساخت موشک را دارد می تواند در زمینه های مختلف موفق باشد.

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا