امام جمعه فریدونکنار:

هدف وحدت حوزه و دانشگاه براندازی یک توطئه استکباری است

بصیر، امام جمعه فریدونکنار در گردهمایی روز وحدت حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات دانشگاه پردیسان با تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه از تدابیر امام راحل، وحدت میان حوزه و دانشگاه است، اظهار کرد: از مهم‌ترین پیشگامان این عرصه آیت الله مفتح بود و ۲۷ آذر روز شهادت این عالم است.
وی هدف از وحدت حوزه و دانشگاه را براندازی یک توطئه استکباری دانست و افزود: استکبارگران همواره مانعی را در مقابل خود مشاهده می‌کردند و آن اعتقادات مذهبی و دینی بود که به دنبال از بین بردن آن بودند.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه کسانی که روحیه دینی داشتند و در هر جمعی که بودند دشمنان تحمل و تاب نمی‌آوردند، گفت: افراد دارای روحیه دینی و ملی به منافع کشور توجه می‌کردند استعمارگران برای برداشتن موانع از سر راه خود دانشگاه‌ها را تا آنجا که توان دارند از محتوای دینی دور می‌کنند.
جلالی افزود: در حوزه و دانشگاه حس بدبینی ایجاد و با تبلیغات گسترده آنها را در مقابل هم نشان دادند.
وی با اشاره به اینکه در دوره قبل انقلاب هم در دانشگاه‌ها اساتید ارزنده بودند که حس دفاع از وطن، دین و منافع ملی در وجودشان بود، تصریح کرد: این ابتکار امام راحل برای نزدیکی بیشتر این دو گروه فرهیخته جامعه به منظور خنثی شدن توطئه دشمنان بود.
امام جمعه فریدونکنار گفت: هنگامی که دو قشر دانشگاه و حوزه با هم تلفیق شوند و در یک خط موازی قرار گیرند هر دو به سعادت دنیا و آخرت می‌رسند و در این جامعه افرادش الگو می‌شوند.
جلالی تصریح کرد: اتکا به قدرت بسیجی از ابتکار حضرت امام بود و این اتحاد و انسجام را بین بسیجی‌ها و حوزویان امام ایجاد کرد و در حال حاضر الگو شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ابتکار طرح وحدت حوزه و دانشگاه برای آن است که الگویی برای مردم جهان باشد، خاطرنشان کرد: ثمره وحدت ایجاد ملتی با رشد علمی، اخلاقی و فرهنگ دینی و علمی است.
امام جمعه فریدونکنار افزود: ملتی که علم و تعهد و شناخت دینی داشته باشد، در آن روح نشاط حاکم می‌شود و ترسی از زیر بار رفتن استکبار ندارند.
وی تصریح کرد: امروزه نیز شاهد وحدت هستیم اگر چه استکبار تلاش برای تفرقه در میان مذاهب شیعه و سنی تلاش می‌کند اما موفق نخواهد شد و برای موفقیت باید از اختلاف‌های حاشیه‌ای دوری و به اصل بپردازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا