مقایسه آمار رونالدو و مسی در رکوردشکنی‌ها

بصیرنیوز،هر دو بازیکن هر سال رکوردها را می شکنند و از ثبت تاریخ خسته نمی شوند. رونالدو به طور مثال با هت تریک در فینال جام جهانی باشگاه ها به رکورد تاریخی پله رسید.

فینال ها
رونالدو و مسی در ۱۶ فینال تک بازی حضور داشتند. مسی سیزده گل  زده و رونالدو یازده تا. اگر سوپرجام اسپانیا را هم حساب کنیم بازیکن آرژانتینی ۲۵ گل زده و بازیکن پرتغالی ۱۴ تا.

لیگ قهرمانان
رونالدو رکورد تاریخ گلزنی در یک فصل چمپیونزلیگ با ۱۷ گل در فصل ۱۴-۲۰۱۳ را در اختیار دارد. مسی هم امسال ده گل زده و می خواهد به رکورد او برسد. رونالدو در حال حاضر در رقابت های اروپایی ۹۸ گل زده و مسی ۹۶ تا.

رائول با ۷۱ گل در رده بعدی است. اگر همه تورنمنت های بین المللی را حسب کنیم رونالدو ۱۰۳ گل زده و مسی ۱۰۱ تا. در رده باشگاهی، رونالدو در ۶۸۹ بازی ۵۰۴ گل زده و مسی در ۵۵۱ بازی ۴۷۵ گل.

هت تریک
رونالدو در ۴۵ بازی در دوران فوتبالش سه گل یا بیشتر به ثمر رسانده است و مسی در ۴۱ بازی به چنین رکوردی رسیده است. مسی با هفت هت تریک در تاریخ چمپیونزلیگ رکورد دار است و رونالدو با پنج هت تریک در رده بعدی است.

رونالدو فصل گذشته در سه بازی چمپیونزلیگ سه گل یا بیشتر زد که رکورد تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از نظر هت تریک در یک فصل را ثبت کرد. مسی در این فصل در لیگ قهرمانان در دو بازی هت تریک کرده است و می تواند رکورد رونالدو را بشکند.

توپ طلا
مسی پنج توپ طلا برده و رونالدو چهار تا. از سال ۲۰۰۸ تا کنون این دو بازیکن توپ طلا ها را بین همدیگر تقسیم کرده اند. آخرین بازیکنی که قبل از این دو توپ طلا برد، کاکا در سال ۲۰۰۷ بود.

۷۳-۶۱
مسی در هفت فصل  اخیر بیش از ۴۰ گل به ثمر رسانده در حالی که رونالدو در شش فصل  اخیر بیش از پنجاه گل به ثمر رسانده است. مسی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ توانست ۷۳ گل به ثمر برساند. رونالدو در فصل ۱۵-۲۰۱۴ توانسته ۶۱ گل بزند.

گلزنی در ده بازی پیاپی
رونالدو در فصل ۱۴-۱۳ در ده بازی پیاپی گلزنی کرده بود (با احتساب تیم ملی پرتغال). مسی این رکورد را یک فصل قبل ترش به ثبت رسانده بود.

جامها در لیگ قهرمانان
در یازده سال اخیر، بارسلونا چهار بار و رئال مادرید دو بار قهرمان اروپا شده اند. در این مدت هیچ تیمی بیش از یک بار قهرمان اروپا نشده است. دوئل رونالدو و مسی به موفقیت تیمهایشان در اروپا ختم شده است. البته رونالدو در منچستریونایتد هم قهرمان اروپا شده است.

گلزنی با ضربه کاشته
رونالدو در دوران فوتبالش ۴۸ ضربه کاشته را به گل تبدیل کرده است در حالی که مسی از این روش ۲۹ گل به ثمر رسانده است.

سویا، حریف محبوب
سویا حریف محبوب رونالدو و مسی است. لئو ۲۷ گل به این تیم زده و بازیکن پرتغالی ۲۲ تا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا