رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونکنار:

بیش از ۲۰۰ دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگر فریدونکناری انجام شد

بصیر، مجید حسین‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز با اشاره به عملکرد این اداره، اظهار کرد: در قالب طرح سپاس دیدارهایی را با خانواده شهدا و ایثارگر شهرستان فریدونکنار انجام داده‌ایم که از آن می‌توان به ۱۰۱ مورد دیدار با همسران شهدا و جانبازان متوفی، ۱۴۱ دیدار با آزادگان و ۴۰ مورد دیدار با فرزندان شهدا را اشاره کرد که در سال ۹۵ انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: ویزیت در منازل شهدا یکی از اقداماتی بود که در دستور کار اداره بنیاد شهید قرار گرفت و از ابتدای سال، تاکنون ۹۰ خانواده شهید ویزیت رایگان شده‌اند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونکنار با بیان اینکه ۱۰ نفر از فرزندان ایثارگر و شهید در این شهرستان معاف از خدمت شدند، تصریح کرد: ۹۰ مورد پرداخت حق پرستاری به والدین شهدا، برگزاری ۳۰ یادواره شهدا، پرداخت ۱۶۰ مورد وام صندوق شاهد به ایثارگران از اقداماتی است که از ابتدای سال ۹۵ تاکنون برای خانواده ایثارگر انجام شده است.

حسین‌پور افزود: ۲۶ نفر از فرزندان شهدا در دانشگاه غیرانتفاعی شهرستان فریدونکنار در حال تحصیل هستند که شهریه آن به عهده اداره بنیاد شهید است و همچنین ۲۲ نفر از دانش آموزان جانبازان بالای ۵۰ درصد در مدارس مشغول تحصیل هستند که ۱۴ نفر از آن‌ها بین ایثارگران ممتاز هستند.
وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونکنار خاطرنشان کرد: نواختن زنگ بصیرت به همت آموزش و پرورش، برگزاری همایش پدران آسمانی و مراسم جانبازان و آزادگان از جمله برنامه‌های فرهنگی این اداره است.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونکنار تصریح کرد: ۲۴ نفر از فرزندان ایثارگر در بخش فعالیت های فرهنگی حفظ قرآن کریم حضور دارند و ۱۱۰ نفر در مفاهیم موضوع قرآن در خانه را برگزار می‌کنند.
حسین‌پور گفت: یکی از طرح‌های خوبی که به همت نخبگان ایثارگر در اربعین امسال انجام شد، طرح نیابت یک زائر یک شهید بود که در مسیر پیاده‌روی صورت گرفت و ۳۵۰ تمثال مبارک شهید به صورت کارت صادر شد و در اختیاز زائران قرار داده شد و استقبال تا آنجایی پیش رفت که  در انتها مجبور به چاپ مجدد تمثال مبارک شدیم.
وی افزود: تمامی جانبازان ۵ درصد به بالا و خانواده‌های آنان بیمه تکمیلی ایران هستند و هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونکنار با اشاره به بیکاری فرزندان شهدا گفت: در بحث اشتغال مشکل فراوانی وجود دارد که متاسفانه فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا همچنان پشت ترافیک شغل مانده‌اند و تعداد انگشت شماری از فرزندان شهدا که مقطع لیسانس را پشت سر گذاشته‌اند بیکار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا