اولین ایرباس هفته آینده به ایران می‌رسد +عکس

بصیرنیوز،به گفته یک مقام رسمی، ایران انتظار دارد که حدود یک هفته دیگر اولین جت مسافری جدید خود را بر اساس قرارداد چند میلیارد دلاری با ایرباس که برمبنای آن ۱۰۰ هواپیما قرارداد بسته شده،دریافت کند.

اولین جت های مسافری ایرباس باید اواسط ژانویه به دست ایران برسد. بخشی از قرارداد برای خرید یا اجاره ۲۰۰ هواپیما در راستای نوسازی ناوگان ایران ایر است.انتظار می رود که مابقی ایرباس ها تا اواسط ژانویه به ایران تحویل داده شود. این اتفاق پس از چند دهه تحریم و مقابله واشنگتن با تهران در سال گذشته  به امضا رسید.

تحریم ها ژانویه ۲۰۱۶ برداشته شد؛از آن زمان ایران به دنبال عقد قراردادهای متعدی برای نوسازی ناوگان خود بود، اما تنها توانست ۸۰ فروند هواپیمای مسافری از بویینگ بخرد.

اولین ایرباس هفته آینده به ایران می‌رسد +عکس

به گفته اصغر فخریه کاشان قائم وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل«ما توانستیم مذاکره با ایرباس را به نتیجه برسانیم و در روزهای آتی آماده امضای این قرارداد هستیم. انتظار داریم که امروز و فردا با برداشته شدن موانع، قرارداد را امضا کنیم.»

از نظر زمان بندی پیش بینی می شود که اولین ایرباس A321 قبل از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷،یعنی پیش از آغاز فعالیت رسمی ترامپ به عنوان رییس جمهور به ایران برسد.

کارشناسان معتقدند این موضوع باعث می شود که دولت روحانی سریع تر هواپیماهای مسافری اش را تحویل بگیرد و البته ایرباس هم خانه‌ای برای هواپیماهای رها شده اش به دلیل مشکلات اقتصادی، پیدا کند.

اولین ایرباس هفته آینده به ایران می‌رسد +عکس

ایرباس به دلیل مشکلات در فروش این هواپیماها مطرح کرده بود که همچنان با ایران ایر در حال مذاکره است. این در حالی است که اولین جت مسافری رنگ شده به رنگ ایران ایر در آلمان دیده شده است.

تقاضا برای خرید هواپیما های A380 به دلیل مخالفت های داخلی کاهش یافته است.به گفته فخریه کاشان توافق ایرباس بیشتر بین هواپیماهای بدنه باریک A320  و A321  و هواپیماهای بدنه بزرگ A330  و A350  است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا