سردار نقدی در همایش دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق(ع):

وحدت نیروهای انقلابی باید تقویت شود

بصیر، سردار نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه در همایش دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق(ع) تهران که پیش از ظهر امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: کار تبلیغ کار انبیاست و کسی که وارد این کسوت می شود می خواهد به نوعی جا پای انبیاء بگذارد و قطعا نیز باید در اسلوب و شیوه تبلیغ از آنان تبعیت کند چون شیوه و روش پیامبران از طریق وحی و موثرترین و بهترین راه ها است و این گونه بوده که پیامبران توانستند مبانی دینی خود را در میان جوامع تبلیغ کنند.

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم حوزه تبلیغ را آسیب شناسی کنیم، باید نگاهی به رفتار پیامبران کنیم و تفاوت آن را با روش های خود بیابیم، در این همایش یک موشن گرافی به نمایش در آمد که نشان داد چرا کارهای ما هیچ تاثیری در مقوله فرهنگ ایجاد نمی کند، البته باید من بگویم که این گونه نیست و حتما تبلیغ ها اثر داشته است ولی آن آثار مطلوب ما حاصل نشده است.
سردار نقدی تاکید کرد: یکی از آسیب ها که در این موشن گرافی عنوان شد وحدت گفتمانی بود و به نظر من این اساسی ترین آسیب ما نیست و آنهایی که در مسیر انقلاب هستند گفتمان و خط و مسیر ولایت را پیش گرفته و وحدت نسبی در بین آنها وجود دارد و آنهایی هم که در مسیر انقلاب نیستند تکلیفشان معلوم است اما به نظر من مسئله جدی تری در این موضوع وجود دارد.
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با بیان اینکه مسئله دیگر تضاد در موضوع قول و عمل است و این یکی از آسیب های مهم حوزه تبلیغ ما می باشد، گفت: وقتی ما آحاد جامعه را به نماز و جهاد و جنگ و ذکات دعوت می کنیم و خودمان عمل نمی کنیم این دچار مشکل است وجامعه ما را دچار آفت و مشکل می کند.
وی تاکید کرد: بحث قول و عمل واقعا گسترده است و برخی افراد در جامعه عملکرد مسئولین و مدیران را با مبلغانی که ممبر می روند و گفتمان سازی و مقایسه می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا