استاد حوزه در درس خارج فقه بیان کرد؛

مصداق بارز فتنه در مقابل ولی‌فقیه ایستادن است

بصیر، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی امروز در درس خارج فقه خود با گرامیداشت ایام الله ۹دی، اظهار کرد: ۹دی یک اخطار و هشدار برای ما است که باید مراقب اهل فتنه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در صدر اسلام رسول خدا با فتنه‌های مختلفی مواجه بودند و در زمان امام علی(ع) فتنه گران کار را به جایی رساندند که حضرت مجبور شد تن به حکمیت کسی دهد که از هیچ عدالتی برخوردار نبود و البته چاره ای جز این نداشت.

این استاد حوزه با اشاره به این‌که امروز با همان شرایط صدر اسلام مواجه هستیم، تصریح کرد: حوادث سال ۸۸ یادآور فتنه زمان مولا علی(ع) در جنگ جمل و جنگ نهروان است.

آیت‌الله سیفی مازندرانی افزود: در سال ۸۸ برخی‌ها در خیابان‌ها به راه افتادند و شعار نه غزه و نه لبنان به راه انداختند و متاسفانه برخی عمامه به سرهایی که هیچ بهره ای از بصیرت و تقوا نبردند با آن‌ها همراه شدند.

وی با اشاره به این‌که غزه و لبنان مظهر مقاومت در برابر استکبار جهانی است، گفت: اگر دروغ نمی‌گوییم که در برابر استکبار ایستاده ایم و اگر راست می‌گوییم که آمریکا شیطان اکبر است و با ائمه کفر مبارزه و مقابله می‌کنیم و این حقایق قرآنی را باور داریم که همه انبیا برای مبارزه با طاغوت مبعوث شده‌اند باید از کسی که در خدمت مبارزه با طاغوت است دفاع کنیم.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: مصداق بارز فتنه این است که در مقابل ولی امرمسلمین، کسی که همه اهل خبره و علما او را به ولایت امر انتخاب کردند بایستیم و قصد براندازی نظام را داشته باشیم.

آیت‌الله سیفی مازندرانی تصریح کرد: امروز برای ما یک کلمه مهم است و آن حفظ کیان حکومت اسلامی است و اعتقاد ما این است که این حکومت ثمره خون سیدالشهدا و همه انبیای و اولیای الهی است و باید از آن دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: هر کسی که بخواهد در جهت تضعیف حکومت اسلامی و ولایت فقیه اقدام و حرکتی انجام دهد را به رسمیت نمی‌شناسیم و به او توجه نمی‌کنیم.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه اتحاد امری مقدس است و ما هم آن را قبول داریم گفت: حال سوال اینجاست که در منطق قرآن چه وحدتی مقدس است؟ وحدتی که در سایه اعتصام به حبل الله باشد “واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا”

آیت الله سیفی مازندرانی اظهار کرد: در زمان رسول‌الله(ص) حبل‌الله یعنی خود آن حضرت، در زمان ائمه علیهم السلام خود آن بزرگواران و در زمان ما امام عصر(عج) و حبل‌الله در میان ما فقیه جامع الشرایطی است که زعامت جامعه اسلامی را عهده دار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا