منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها شفاف می شود

بصیرنیوز،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، با پیشنهاد الحاقی به ماده ؟؟ موافقت کردند.

به موجب مصوبه مجلس، به منظور ایجاد شفافیت در اجرای قانون، دولت مکلف شد دریافت ها و پرداخت های مرتبط با قانون هدفمندکردن یارانه ها را در جداول جداگانه ای حاوی اقلام زیر همراه با بودجه های سنواتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند:

الف- کل دریافتی های حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها

ب- مالیات بر ارزش افزوده مرتبط با آن

ج- سهم شرکت های تولید و توزیع کننده انرژی به تفکیک هر شرکت

د- سهم سازمان هدفمند کردن یارانه ها به منظور اختصاص به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی به خانوارها، کمک به بخش سلامت و حمایت از تولید و اشتغال از طریق تأمین اعتبارات مربوط به اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مصوب ۱۳۹۰ و قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت مصوب ۱۳۸۶

همچنین در تبصره ۱ این ماده دولت مکلف شد سهم سازمان هدفمند کردن یارانه ها از دریافتی ها را هر ساله در ردیف منابع بودجه عمومی (شماره ۲۱۰۱۰۲) و مصارف با آن را در ردیف های مستقل و جداگانه در ارقام بودجه عمومی درج کند.

در تبصره ۲ این ماده مقرر شد استفاده از منابع مذکور به هر نحوه دیگر در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است.

طبق تبصره ۳ این ماده، دولت مکلف شد گزارش تفصیلی این بند را هر ۶ ماه به دیوان محاسبات کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا