جا ماندن قیچی جراحی در شکم بیمار به مدت ۱۸ سال!

بصیرنیوز، یک قیچی جراحی پس از ۱۸ سال از شکم یک مرد ویتنامی خارج شده است.

به گفته مقامات بیمارستانی در ویتنام، “ما وان نهات”، بیمار ۵۴ ساله در پی تصادف رانندگی در سال ١٩٩٨ تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از بهبود از بیمارستان مرخص شد.

اخیرا وی به خاطر درد شکم به پزشک مراجعه کرد و سونوگرافی از شکم او وجود یک قیچی ۱۵ سانتیمتری در نزدیک راست روده (کلون) را نشان داد. این قیچی در جراحی قبلی در جایی در شکم او جا مانده بود.

دو روز پیش، پزشکان بیمارستان “تایی تگوین” این قیچی را با عمل جراحی خارج کردند و پزشکان معالج او گفته‌اند که حال بیمار رضایت‌بخش است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ویتنام، موضوع عجیب این است که وان نهات برای تقریبا دو دهه کمابیش به زندگی عادی و خوردن و آشامیدن ادامه می‌داد بی آنکه مشکل حادی را احساس کند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفته است که اگر این فرد به خاطر درد شکم به پزشک مراجعه نمی‌کرد و مورد معاینه دقیق قرار نمی‌گرفت، شاید قیچی قدیمی هنوز هم در بدن او باقی بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، مقامات وزارت بهداشت این کشور گفته‌اند که با بررسی پرونده‌های پزشکی قدیمی در صدد هستند پزشکی را که ۱۸ سال پیش این مرد را در بیمارستانی در استان “باک کان” تحت عمل جراحی قرار داد پیدا کنند اما هنوز موفقیتی به دست نیاورده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا