نماینده یک مافیای فعال و قدرتمند در لالیگا +عکس

بصیرنیوز، هواداران والنسیا پس از شکست ۴ بر یک تیمشان برابر سلتاویگو در دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی کوپادل‌ری اسپانیا دیگر طاقت نیاورده و علیه پیتر لیم شعار دادند.

مالکان سنگاپوری والنسیا به پول شویی در این باشگاه متهم هستند و هواداران از اوضاع باشگاه خود رضایت ندارند، آنها می‌خواهند مثل گذشته مدیرعامل داشته باشند و باشگاه شان از حالت مالکیت خارج شود.

دو سال پیش بود که پیتر لیم، تاجر سنگاپوری موفق شد از بین ۲۲ متقاضی خرید، باشگاه والنسیا را به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو خریداری کند. وی همچنین متعهد شد تا ۳۰۰ میلیون یورو در این باشگاه سرمایه‌گذاری کند.

 این تاجر سنگاپوری همچنین متعهد شد تا مارس ۲۰۱۹ ورزشگاه جدیدی برای این باشگاه ۹۵ ساله آماده کند. در این مناقصه مسئولان باشگاه، شورای اداری و خوان آنتونیو پیتزی سرمربی وقت تیم فوتبال باشگاه حضور داشتند. پادشاه عربستان یکی دیگر از متقاضیان خرید این تیم بود. اما لیم بودجه‌ای ۱۲۰ میلیون یورویی را برای نقل و انتقال تابستانی این تیم پیش‌بینی کرد و دل از خفاشان سیاه دره والنسیا برد.

باشگاه نتیجه نمی‌گرفت و مردم روز به روز خشمگین‌تر می‌شدند، تغییر حالت مدیرعاملی به مالکیت چیزی نیست که یک شبه برای مردم هضم شود، آنها پس از چند ماه متوجه بلایی که بر سرشان آمده شدند. دیگر خبری از مردم نبود و این مالک ثروتمند سنگاپوری بود که برای قلعه مستایا تصمیم می‌گرفت. نزدیک به ۳۵۰ میلیون یورو در یک هفته، ناپدید شد و سپس سر از یک موسسه خیریه در پرتغال در آورد و همان مبلغ دوباره به حساب بانکی در سوئیس به نام یکی از شرکای پیتر لیم واریز شد. این یک پول‌شویی مسلم و واضح بود که افشای آن اخراج یک خبرنگار افتخاری در والنسیا را نیز به همراه داشت.

 پیتر لیم نماینده یک مافیای فعال و قدرتمند

باشگاه، تصمیم به استخدام یک مربی بزرگ گرفت تا شاید از این طریق مردم کمی آرام بگیرند، چزاره پراندلی استخدام شد اما او هم خیلی زود فهمید که در والنسیا تنها چیزی که اهمیت ندارد فوتبال است. چزاره پراندلی، سرمربی تیم فوتبال والنسیا بعد از تنها ۳ ماه فعالیت در این تیم از سمت خود کناره‌گیری کرد.

این خبر که ابتدا توسط نشریه آس اسپانیا منتشر شده بود، در صفحه توئیتر باشگاه والنسیا تأیید شد و به این ترتیب سرمربی ۵۹ ساله خفاش‌ها ورزشگاه مستایا را ترک کرد .دلیل جدایی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا از والنسیا، بدقولی مسئولان باشگاه برای خرید ۵ بازیکن مورد نظر او در بازار نقل‌و‌انتقالات ژانویه عنوان شد. دلیل دیگری که برای استعفای سرمربی پیشین فیورنتینا ذکر می‌شود، موضع‌گیری هواداران علیه او پس از انتقاد علنی این مربی ایتالیایی از نگرش ضعیف بازیکنانش بود.

چزاره پراندلی نیز فرضیه‌ رسانه‌های ایتالیایی درباره دلیل استعفایش از مربیگری تیم فوتبال والنسیا را تأیید و اعلام کرد که بدقولی مالک باشگاه به او برای خرید بازیکنان جدید دلیل خروجش از مستایا بوده است. والنسیا این روزها در تلاش برای دور شدن از منطقه سقوط جدول است.

پراندلی در این خصوص گفته بود: گزینه‌‌های که قرار بود در ماه ژانویه بخریم، عملاً از چهار نفر به یک نفر کاهش یافت. من درخواست کرده بودم که تا ۲۷ دسامبر زازا را برایم جذب کنند اما در کمال ناباوری زمانی که از تعطیلات کریسمس برگشتم، دیدم حتی زازا را هم نخریده‌اند.

پیتر لیم نماینده یک مافیای فعال و قدرتمند

شراکت با کریس

کریستیانو رونالدو، بازیکن کلیدی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا یک ماه پیش به صورت رسمی اعلام کرد که رسانهMintحقوق تصویری او را به دست گرفته است. مالکMintپیتر لیم است، کسی که در باشگاه والنسیا نیز حداکثر سهام را دارد. خورخه مندس، دوست نزدیک و مشاور مولتی میلیونر سنگاپوری است، و مدیر برنامه های ستاره پرتغالی نیز محسوب می شود. حق تصویر این بازیکن در جریان آخرین مذاکرات وی با باشگاه رئال مادرید برای تمدید قرارداد در سال ۲۰۱۳ عاملی بسیار کلیدی بود، که در نهایت با توافق طرفین قرارداد کریستیانو رونالدو تا سال ۲۰۱۸ تمدید شد و این بازیکن بیش از ۵۰% حق تصویر خود را حفظ کرد.

پیتر لیم نماینده یک مافیای فعال و قدرتمند

مافیایی به نام لیم

نزدیک به ۲٫۲ بیلیون دلار سرمایه در گردش پیتر لیم عنوان شده که خودش در حالتی نامتعادل در یک میهمانی شبانه به خبرنگاران گفته است: این رقم یک دهم ثروت من در خاک سنگاپور نیست، چند برابر آن را نیز در روسیه، سوئیس، جزایر قناری و کانادا سرمایه گذاری کرده‌ام.

متولد ۱۹۵۳ میلادی، در یک خانواده ثروتمند و منتسب به خاندان پادشاهی یکی از جزایر تحت کنترل سنگاپور که اکنون منقرض شده و به صورت ایالتی اداره می شود. صاحب املاک و زمین‌های فراوان، وسیع و زیاد که حتی اداره مالیات سنگاپور برای محاسبه همین بخش، ستاد اجرایی جداگانه تشکیل داده است.

پیتر لیم نماینده یک مافیای فعال و قدرتمند

نزدیک به ۴ بنگاه شرط بندی در چین، کره جنوبی و هنگ کنگ تحت مالکیت او هستند، گفته می‌شود او در جدول ثروتمندان سنگاپوری نفر شماره یازده است.

خانواده لیم در سنگاپور بارها به دادگاه‌های مختلف احضار شده‌اند، فساد در عرصه‌های گوناگون اخلاقی و مالی با نام لیم پیوند خورده و مردم والنسیای اسپانیا کم کم متوجه پشت پرده کلاهی که بر سرشان رفته می‌شوند. تداوم این مالکیت شوم نتیجه‌ای جز نابودی باشگاه قدیمی و مردمی والنسیا نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا