فرمانده دوران دفاع مقدس مطرح کرد

حاج حسین به اوج قله ایمان رسید/لزوم قدردانی مردم مازندران از شهید بصیر

بصیر، سردار علی اکبرنژاد در سالروز ولادت سردار شهید حاج حسین بصیر که به روز فریدونکنار نامگذاری شده است در تکیه معصوم‌زاده این شهرستان اظهار کرد: این شهید بزرگوار دارای اسوه‌های ایمانی، اخلاقی، شجاعت، اخلاص، معرفت و بصیرت، صبر و بردباری بوده است.
وی با اشاره به اینکه در دنیا ملاک‌های متفاوتی را برای فرد اسوه درنظر می‌گیرند گفت: در دین اسلام کسانی که به‌عنوان اسوه معرفی می‌شوند در جایگاه ویژه ای قرار دارتد.
فرمانده گردان مسلم بن عقیل لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بنابر روایتی از حضرت علی “پایه ایمان تسلیم در برابر خداوند است” که شهید بصیر دارای چنین ویژگی بوده است.
اکبرنژاد با بیان اینکه ایمان و اعتقاد شهید بصیر از بارزترین ویژگی‌های او بوده است تصریح کرد: این شهید با کلام زیبای خود دشواری‌های زمان جنگ را به آسانی تبدیل می‌کرد که این نشان دهنده‌ی ایمان بسیار زیاد شهید بصیر بود که او را به اوج قله رساند.
وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در مورد ارکان ایمان گفت: افراد با ایمان چون خداوند را قبول دارند بر چهار پایه صبر، یقین، عدالت و جهاد استوار هستند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: اهل ایمان در فضاهای آلوده بهترین تصمیم را می‌گیرند چراکه آن‌ها بصیر هستند.
اکبرنژاد دومین شاخصه شهید بصیر را دارا بودن اخلاق خوب دانست و گفت: کسانی که دارای اخلاق و رفتار خوب هستند در دنیا ماندگار می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: وفای به عهد از ویژگی دیگر سردار شهید حاج حسین بصیر است چراکه بر عهد خود با انقلاب و امام ایستاد.
فرمانده گردان مسلم بن عقیل لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه عامل بودن به حرف خود یکی دیگر از ویژگی های شهید بصیر است تصریح کرد: در زمان عملیات سردار بصیر پیشرو رزمندگان بوده است.
اکبرنژاد اظهار کرد: خداوند به سردار بصیر و دیگر شهدا میبالد چراکه آنها دارای درجه ایمانی بالا بوده‌اند و چیزی را که گفته‌اند عمل کرده‌اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است که تمام مردم مازندران به ویژه فریدونکناری‌ها قدردان سردار شهیدبصیر باشند و پاسدار پرچمی که این شهید بزرگوار بلند کرده است باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا