امام جمعه فریدونکنار:

مسئولان و مردم هویت و اقتدار دینی خود را حفظ کنند/لزوم تقویت قدرت علمی و اقتصاد مقاومتی در نسل جوان

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: ۱۹ دی روز آغاز انقلاب و روشن شدن جرقه بصیرت به خاطر اهانت شاه در روزنامه به امام خمینی بود.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم وظیفه مهمی امروز دارند و همه مسئولان و مردم ایران باید هویت دینی و اقتدار دینی خود را حفظ کنند و با بصیرت از انقلاب نگهبانی کنند.
امام جمعه فریدونکنار ۴ عامل را موجب اقتدار ملی و اجرای دقیق حکومت اسلامی دانست و تاکید کرد: لازم است که ایمان، معرفت دینی، قدرت علمی و اقتصاد مقاومتی را در ملت و نسل جوان تقویت کنیم.
جلالی گفت: البته این مسولیت بیشتر متوجه متولیان فرهنگی کشور مانند علما، روحانیت، معلمان، اساتید، آموزش و پرورش و خانواده‌ها است.
وی با بیان اینکه تقویت قدرت علمی بسیار مهم است تصریح کرد: درس خواندن فقط برای کار و کنار میز نشستن نیست چراکه با دانش بسیاری از زمینه‌های سعادت بشر تامین می‌شود.
امام جمعه فریدونکنار یادآور شد: مستکبران جهان اگر امروز در حال چپاول با زور نیزه هستند به خاطر قدرت‌های علمی آن‌ها است.
جلالی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های هسته‌ای موجب شد تا دشمنان احساس خطر کنند و این نشان دهنده قدرت علمی است.
وی با اشاره به اینکه تقویت اقتصاد مقاومتی مهم است تصریح کرد: جامعه‌ای موفق است که متکی بر درآمد نفت نیست بلکه متکی بر ابتکارات علمی اندیشمندان داخلی است.
امام جمعه فریدونکنار گفت: نیروی کار باید بیشتر کار کنند، دانشمندان تفکر بیشتری به خرج دهند و همچنین مسئولان باید کارگاه‌های صنعتی را تقویت کنند و فساد را از بین ببرند تا اقتصاد مقاومتی تقویت شود و در آن زمان افزایش یا کاهش قیمت نفت تاثیری بر ما ندارد.
جلالی با اشاره به وفات حجت‌الاسلام رفسنجانی اظهار کرد: مرحوم رفسنجانی شخصیتی صبور و اندیشمند بود و مبارزی خستگی ناپذیر بود.
وی افزود: خطبه‌های نماز جمعه هاشمی در سال‌های اوج جنگ امیدوارکننده همه مردم کشور بود و تحلیل‌های سیاسی در زمان جنگ روح امید را ایجاد می‌کرد.
امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: تصدی پست‌های مختلف بعد از انقلاب حاکی از استعداد و هوش فراوان وی است.
جلالی تصریح کرد: مدیریت رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری، کشور را از خرابی خارج کرد و او از استوانه‌های انقلاب بود که از ملامت منتقدان نمی‌هراسید.
وی در پایان گفت: از صداوسیما و ملت شریف ایران تشکر می‌کنم که وقتی احساس کنند فردی حدود ۶۰ سال در حال خدمتگزاری به جامعه است از او تجلیل کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا