رئیس اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار خبر داد

تولید بیش از ۸ درصد آبزیان مازندران در فریدونکنار و بابلسر

بصیرنیوز، حسن اسحاقی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز با بیان اینکه ۴ قفس دریایی در منطقه خزرشهر فریدونکنار در حال فعالیت است، اظهار کرد: در سال گذشته ببش از ۶۰ تن تولید ماهیان پرورش در قفس دریایی در این شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: مراحل اولیه دریافت مجوز تاسیس ماهی در قفس به تعداد ۴ نفر در حوزه ساحلی شهرستان فریدونکنار انجام شده است که ارزش ریالی این طرح‌ها ۱۲۰ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار با بیان اینکه بیش از ۲۵ نفر از بهره‌برداران در سامانه رصد و اشتغال کشور در حوزه شیلات شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار ثبت و ساماندهی شده است، تصریح کرد: کتابچه پتانسیل‌های بالقوه شیلاتی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار تهیه و برای اجرایی کردن آن جلساتی با مسئولان برگزار شد.

اسحاقی به برگزاری نشست مشترک با ریاست آموزش و پرورش فریدونکنار با عنوان لقمه سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور افزایش سرآنه مصرف آبزیان در سبد کالای غذای جامعه این نشست برگزار شد.

رئیس اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار همچنین در ادامه گفت: ۴۰ فروند شناور در بندر صیادی بابلسر در حال فعالیت است که برای ۳۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم در آن اشتغال ایجاد شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۰ درصد صید کیلکا استان مازندران در بندر صیادی بابلسر اتفاق می افتد، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش صید داشتیم و تا به امروز ۱۲ هزار و ۸۸۰ تن صید کلیکا در این دو شهرستان صورت گرفت.

اسحاقی با اشاره به دریافت تسهیلات به ارزش ۳ میلیارد ریال از صندوق کارآفرینی امید به بهره‌برداران آبزی‌پرور شیلاتی دو شهرستان، گفت: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از صندوق توسعه ملی نیز تسهیلات دریافت شد.

رئیس اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار همچنین از افزایش صید ماهی استخوانی از ابتدای سال صید تا اول بهمن ماه امسال به میزان ۲۹ هزار و ۵۴۷ کیلوگرم در حوزه فعالیت شیلات دو شهرستان خبر داد و تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۹۷۰ میلیون ریال دریافت تسهیلات از محل بهین‌یاب از سوی بهره برداران شیلاتی بابلسر و فریدونکنار در زمینه‌های خاوریاری، گرمابی و سردابی صورت گرفت.

اسحاقی همچنین از صادرات ۴۰ تن کنسرو ماهی به ارزش ۱۳۵ هزار و ۸۰۰ دلار به کشور افغانستان توسط صنایع شیلاتی حوزه شهرستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: مجوز تولید ماهیان سردابی با ظرفیت ۹۰ تن در حوزه استحفاظی دو شهرستان است که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۶۷ تن قزل‌آلا تا پایان سال تولید ‌شود.

وی در پایان از تولید بیش از ۲۶۳ هزار قطعه ماهیان زینتی در حوزه فعالیت دو شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع ۸ درصد از تولید آبزیان استان در اختیار این دو شهرستان است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا