مدیر امور اداره آب و فاضلاب فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز؛

هزینه ۵۰ میلیارد ریالی امور آب و فاضلاب فریدونکنار طی سال ۹۵

بصیرنیوز، جعفر جعفرنیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: در سال ۹۵ یک حلقه چاه آب در محور درویش خیل حفر و آن را محوطه‌سازی و دیوارکشی کردیم.

وی با بیان اینکه اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب به طول  ۱۰ کیلومتر صورت گرفت، تصریح کرد: بهسازی چهار حلقه چاه آب و ایستگاه پمپاژ خزرشهر نیز اجرایی شده است.

وی همچنین از احداث ۸ فقره شیر تخلیه به قطر ۲۰۰ میلی‌متری روی خط انتقال اصلی به قطر ۵۰۰ میلی‌متر در فریدونکنار خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۵ فقره شیر تخلیه برای شستشوی شبکه توزیع آب در شهر فریدونکنار نیز احداث شده است.

مدیر امور اداره آب و فاضلاب فریدونکنار گفت: رفع شکستگی خط انتقال در ۱۵ مورد در محور درویش خیل برای جلوگیری از هدررفت آب  به همراه شستشوی تمامی مخازن امور از سوی دستگاه واترجت و ضدعفونی آن به صورت سالیانه نیز در فریدونکنار صورت گرفت.

جعفرنیا با بیان اینکه با اتصال خط انتقال به شبکه توزیع در سه راه ولیعصر موجب تقویت آب محدوده غربی فریدونکنار شده است، اظهار کرد: اصلاح و جابجایی لوله ۳۰۰ و ۱۵۰ در دوطرف پل شهید بهشتی به علت تعریض پل از سوی شهرداری نیز صورت گرفته است.

وی از توسعه شبکه در خیابان ولیعصر روبروی بازارچه برای تقویت فشار خیابان ولیعصر و شهرک اسدی خبر داد و گفت: اصلاح شبکه آب به طول ۲۵۰ متر با لوله ۱۶۰ پلی اتیلن به همراه اصلاح ۴۰ فقره انشعاب به منظور تقویت فشار کوچه هشتم محرم فریدونکنار نیز اجرایی شد.

مدیر امور اداره آب و فاضلاب فریدونکنار از واگذاری ۹۰۰ فقره انشعاب به مشترکان متقاضی آب و تعویض ۲ هزار و ۳۰۰  فقره کنتور خراب در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: در سال ۹۵ تا دی ماه، ۲هزار و ۵۰۰ مورد رفع شکستگی و ترمیم شبکه توزیع آب در فریدونکنار اجرایی شد.

جعفرنیا با بیان اینکه برای ارتقای کمی و کیفی خدمات این اداره حدود ۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ هزینه شده است، گفت: نصب پکیج حذف آهن و کاهش کدورت آب بر روی منابع تامین که در سال جاری مالی سیستم مذکور، با هزینه‌ای معادل ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال روی یکی از چاه‌ها نصب می‌شود از برنامه های کوتاه مدت این امور برای ارتقاء کمی و کیفی آب است.

وی در پایان به مهم‌ترین برنامه بلند مدت این اداره اشاره و خاطرنشان کرد: تامین آب شرب شهر فریدونکنار به همراه شهرهای گروه الف مانند بابل، امیرکلا، بابلسر و فریدونکنار از سد البرز که از سوی شرکت سهامی آب منطقه‌ای در دست اجرا است که با انجام این طرح مشکل کمبود آب شرب شهر برطرف می‌شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا