فرهنگ نباید معطل بروکراسی اداری بماند

بصیر، سال ۹۳ در حالی از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شد که ایشان همچنین افزودند فرهنگ از اقتصاد هم مهم تر است. رهبر معظم انقلاب در رابطه با فعالیت های خودجوش جوانان در گوشه و کنار کشور فرمودند: این حرکات و فعالیت ها باید ادامه یابد.

تأکید مقام معظم رهبری بر فعالیت های خودجوش جوانان فرهنگی در سراسر کشور حاوی پیام مهمی است که فعالیت فرهنگی نباید معطل دستور و بخشنامه ها دولتی شود.

هر چند رهبری بارها تأکید کرده اند که بروکراسی اداری باید تا حد امکان کاهش پیدا کنند اما گویا این امر در حوزه فرهنگ مهیا نشده و در نهایت رهبری صراحتاً از جوانان می خواهند که به صورت خودجوش در عرصه فرهنگ وارد شوند و با حرکات جهادی اقدامات شایسته گذشته خود را قوت بخشند.

اما به‌راستی رسانه ها در قبال این فعالیت ها چه نقشی دارند. پر بیراه نیست اگر مدعی باشیم رسانه های جریان انقلاب فرهنگی که خود را مدعی انقلابی مداری می دانند باید به روحیه جهادی به عرصه آمده و با معرفی این فعالیت ها در دور افتاده ترین نقاط کشور زمینه را برای آشنایی و بازتاب رسانه ای این اقدامات فراهم کنند.

قطعاً جوانی که در یک شهر یا روستای کوچک در فلان استان با هزینه شخصی خود و دوستانش در عرصه فرهنگ حرکت جهادی می کند، برای انتشار فعالیتش به مدد رسانه های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیاز دارد.

شاید تا کنون از رسانه تنها توقع فرهنگ سازی و انتشار اخبار و تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می رفت اما زین پس و بعد از تأکیدات رهبری بر فعالیت های خودجوش جوانان در حوزه فرهنگ، یک وظیفه دیگر نیز به وظایف رسانه های دغدغه مدار افزوده شده و آن این است که همپای جوانان در راستای اعتلای فرهنگ کشور گام بردارند.

علی ایحال به نظر می رسد این روزها جوانان فرهنگ دوست و خارج از پایتخت با اظهارات رهبری انگیزه دوچندانی گرفته اند و اخبار واصله از شهرستان ها حکایت از یک حرکت جهادی می دهد اما اکنون که جوانان و نوجوانان برای رفع نگرانی های رهبری به این سرعت وارد عمل شده اند، رسانه ها نیز باید اسب همت را زین کنند و در بازتاب رسانه ای این فعالیت ها کم کاری نکنند.

 

سراج۲۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا