رئیس کمیسیون برنامه بودجه اصناف ایران مطرح کرد

توانمندی برای دفاع از حقوق بازاریان، مهمترین ملاک انتخاب در اتاق اصناف

بصیر، شعبان حسین‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: در سال گذشته با بیشترین آراء ریاست کمیسیون برنامه و بودجه اتاق اصناف ایران را به دست آورده‌ام.
وی با بیان اینکه این انتخابات در سال گذشته با حضور داوطلبان، هیئت مدیره اصناف و نمایندگان اتاق سراسر استان‌های کشور برگزار شد، تصریح کرد: در پایان رای‌گیری کمیسیون‌های شش‌گانه، با کسب ۸۲ درصد از کل آرا به عنوان رئیس این کمیسیون برگزیده شدم.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه اصناف ایران با اشاره به اینکه ۱۳ نفر عضو کمیسیون برنامه بودجه اتاق اصناف ایران هستند که من به عنوان نماینده فریدونکنار در اتاق اصناف مازندران این وظیفه خطیر را پذیرا شدم، خاطرنشان کرد: در این کمیسیون ۱۳ فرد پیشنهاد بودجه دبیرکل اتاق ایران را مورد بررسی قرار می‌دهند و سخت پیگیر این هستند که تمام مخارج و درآمدها را مطرح کنند تا خروجی خوبی برای اتاق اصناف ایران داشته باشد.
حسین‌نژاد افزود: همان‌گونه که در اتاق اصناف شهرستان‌ها ۶ کمیسیون وجود دارد در اتاق اصناف ایران نیز ۶ کمیسیون وجود دارد که در حال حاضر ۴ کمیسیون فعال است.
وی با اشاره به نحوه انتخاب افراد برای این کمیسیون‌ها، گفت: در انتخاب این افراد شرایط زیادی مدنظر بود و مهم‌ترین موضوع توانمندی برای دفاع از حقوق بازاریان در کشور بوده است.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه اصناف ایران یادآور شد: حدود ۵۰ نفر کاندیدای کمیسیون برنامه و بودجه کشور بودند که سابقه کاری، توانمندی از تشکیلات، مدرک تحصیلی، پرکردن فرم مدنظر و غیره مهم‌ترین ملاک کاندیدا شدن بودند.
حسین‌نژاد افزود: بسیاری از افراد با مدرک دیپلم و بی‌ربط بودن رشته تخصصی نسبت به این کمیسیون بود که به صورت خودکار حذف شدند.
وی خاطرنشان کرد: در نهایت هیئت رئیسه اتاق ایران این انتخابات را برگزار کردند و من به عنوان نماینده اصناف مازندران و فریدونکنار به عنوان رئیس، آقای محمودی از کردستان نائب‌رئیس و آقای پاک‌نژاد از اصفهان دبیر این کمیسیون منتخب شدند و مابقی افراد نیز عضو هستند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اصناف ایران با بیان اینکه تا به امروز برای رونق بازار کشور، راهکارهای خوبی ارائه داده شد، گفت: در چهارمین جلسه کمیسیون برنامه بودجه، برنامه‌ریزی بودجه اصناف در سال ۱۳۹۶ انجام شد که در این بررسی‌ها ۵۰ تا ۶۰ بند این لایحه‌ها انجام و یکسری از آنها برای جلسات بعد باقی‌ ماند.
حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شهرستان فریدونکنار ۸۶ واحد خبازی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از نانوائی‌ها دوگانه‌سوز شدند و این دوگانه‌سوزی نانوایی‌ها با نفت سفید انجام می‌شود.
وی افزود: در برخی موارد با گاز کپسولی شهری این نانوائی‌ها به آسانی در حال فعالیت هستند، گفت: تلاش فراوانی انجام دادیم تا آرد با کیفیت مناسب در اختیار نانوائی‌ها قرار داده شود.
رئیس اتحادیه خبازان فریدونکنار، افزود: خرید آرد به صورت دولتی است و آردهایی با ۱۰ درصد رطوبت برگشت داده می‌شود.
نماینده اصناف فریدونکنار در اتاق اصناف مازندران با بیان اینکه ۸۶ نانوایی در شهرستان فریدونکنار فعالت می‌کنند، خاطرنشان کرد: حدود ۳۴ نانوایی در روستاها و ۵۰ نانوایی در شهر فعال هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه فریدونکنار نخستین شهرستانی است که‌ در آن آموزش خبازان به مرحله اجرا درآمد، گفت: در این زمینه جلسات مختلفی برای آموزش برگزار شد و مشکل خاصی وجود ندارد.
حسین‌نژاد با اشاره به اینکه آردهایی که‌ دولت تحویل خبازان می‌دهد همه باید تمکین کنند، افزود: هر ماه جلسه کارگروه تشکیل می‌شود و مشکلات مربوط به این بخش بررسی می‌شود.
نماینده اصناف فریدونکنار در اتاق اصناف مازندران با بیان اینکه بازرسی از مراکز خبازی ماهانه و یا هر ۱۵ روز انجام می‌شود، گفت: کسانی که‌ کم‌فروشی کنند و یا بهداشت را رعایت نکنند شبکه بهداشت وارد عمل شده و در کمیسیون مورد بررسی و برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اصناف ایران اظهار کرد: نمایندگان اصناف مازندران که در حال حاضر هفت نفر از آنها در حال فعالیت هستند با برگزاری جلسات به بررسی مشکلات اصناف غرب و شرق استان در کل کشور می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه در بحران برف امسال هیچ مشکلی در پخت و توزیع نان نداشتیم، تصریح کرد: به تمامی نانوائی‌های شهرستان فریدونکنار که دوگانه‌سوز بودند نفت سفید داده شد و حتی نان نیز به برخی از شهرستان‌ها مانند تنکابن ارسال می‌کردیم.
حسین‌نژاد در پایان از همدلی و همکاری مسئولان دولت تدبیر و امید، رئیس غله، شبکه بهداشت و درمان و صنعت و معدن و تجارت استان مازندران جای تقدیر و تشکر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا