عضو کمیسیون امنیت ملی:

اگر مسئولی خطا کند باید مجازاتش شدیدتر باشد/برخی به بهانه کارهای تولیدی زمین دریافت کرده‌اند و الان سال‌هاست که هیچ فعالیت تولیدی در آن انجام نداده‌اند

بصیر، ولی الله نانوا کناری عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اقدامات فریدون و ارتباط وی با بدهکار بزرگ بانکی اظهار داشت: از جزئیات این ارتباط اطلاع چندانی ندارم ولی آنچه می‌دانم این است که یکی از وظایف مهم قوه قضاییه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در همه ابعاد است که یکی از ابعاد این ناهنجاری‌ها فسادهای اقتصادی است.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی کشور ما سوء استفاده برخی از اشخاص و یا سازمان‌ها از امکانات دولتی برای سودجویی شخصی است که نمونه‌های زیادی هم دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این سوء استفاده‌ها مردم را نسبت به بانک و مسائل اقتصادی بد بین کرده است عنوان کرد: برخورد جدی دستگاه قضا با این ناهنجاری‌ها می‌تواند درس عبرتی برای همه کسانی باشد که از اموال ملی سوء استفاده‌های شخصی می‌کنند.

نانوا کناری گفت: برخی به بهانه کارهای تولیدی از بانک‌ها وام می‌گیرند اما ما شاهد این هستیم که عده‌ای به همین بهانه زمین دریافت کرده‌اند و الان سال‌هاست که هیچ فعالیت تولیدی در آن انجام نداده‌اند و زمین را هم به تصرف خودشان درآورده‌اند.

وی در خصوص لزوم محاکمه مفسدان اظهار داشت: هرکسی، در هر لباسی و هر پستی اگر فساد داشته باشد باید با او برخورد جدی انجام شود، متاسفانه ما در بعضی از امورات نسبت به دانه درشت‌ها ضعیف برخورد می‌کنیم ولی اگر همان عمل از طرف یک شخص عادی صورت گیرد چنان برخورد سختی می‌کنیم که باعث نگرانی مردم شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برای مثال اگر یک فرد عادی وام بگیرد و یک ماه دیر کرد داشته باشد چنان برخوردی با او می‌کنیم که طرف از وام گرفتن پشیمان می‌شود اما در وام‌های چند صد میلیاردی گاهی ملاحظه می‌کنیم که حتی وثیقه لازم از شخص گرفته نشده است.

نانوا کناری گفت: اصلا معنی ندارد که بگوییم فلانی رئیس جمهور است یا وزیر است همه در مقابل قانون برابرند و هیچکس در قانون نسبت به سایرین برتری ندارد.

وی افزود: وقتی امیرالمومنین در محکمه در مقابل قاضی قرار می‌گیرند و قاضی ایشان را “ابوالحسن” خطاب می‌کند، امیرالمومنین از قاضی ناراحت می‌شوند و می‌گویند چرا من را به کنیه خطاب کردی و طرف مقابل را به اسم.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: در یک مملکت اسلامی معنی ندارد که بگوییم مثلا فریدون فلانی است، اصلا فریدون رئیس جمهوری باشد، سیاه و سفید نداریم، مسئول و غیر مسئول نداریم، به ویژه اینکه اگر مسئولی خطا کند باید مجازاتش شدیدتر باشد چرا که امیرالمومنین می‌فرمایند اگر مسئولی خطا کرد به پیشانی‌اش مهر بزنید؛ گفتن این گونه مسائل برای کشور اسلامی چندش آور است.

نانواکناری در پایان تاکید کرد: ما انتظار داریم با تمام خاطیان در بحث‌های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برخورد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا