روزی که ستاره رئال، اتلتیکو را از بحران نجات داد

بصیرنیوز،فصل ۶۴-۱۹۶۳ برای اتلتیکومادرید خوب شروع نشد. تیم مادریدی هزینه های زیادی را برای ساخت ورزشگاه جدیدش صرف کرده بود. بازیکنانی که این تیم برای تقویت تیم جذب کرده بود، خرید های خوبی نبودند.

ترایرو، اولالده، سامانیو، خوسه لوییس، لوما و… جز بازیکنان جدید اتلتیکو بودند. علاوه بر این برخی از بازیکنان مهم این تیم همچون چوسو و کویار از دستمزدشان راضی نبودند. به همین خاطر، چوسو، اتلتیکو را ترک کرد و به مالاگا پیوست.
کویار با نارضایتی در باشگاه ماند چون معتقد بود او مانند دیگر بازیکنان تیم دستمزد کسب می‌کند و رامیرو برزیلی بیش از او دریافت می‌کند. در این شرایط، عجیب نبود که اتلتیکو فصل را بد شروع کند. تینته که سرمربی قرمز و سفیدپوشان بود، مشکلات زیادی در این شرایط داشت و اوضاع کاملا با فصل گذشته فرق می کرد.

وضعیت اتلتیکو به اندازه‌ای بد بود که این تیم در پایان هفته نهم در انتهای جدول قرار داشت. در آن زمان، مادرید یک مهاجم میانی قدرتمند در اختیار داشت که نامش رامون مورنو گروسو بود. او مهاجمی توانمند بود که به خوبی ضربه سر می‌زد و توانایی شوت‌زنی و دریبل با هر دو پا را داشت.

خاویر باروسو، رییس باشگاه اتلتیکو که سال‌های پیش از جنگ دروازه‌بان این تیم بود از سانتیاگو برنابئو خواست تا گروسو را به صورت قرضی تا پایان فصل به اتلتیکو بدهد. باروسو در روزهای نخست ژانویه ریاست در باشگاه مادریدی را از دست داد اما توانست گروسو را به عنوان مهاجم جدید قرمز و سفیدپوشان معرفی کند.

اتلتیکو ۱۲ فوریه نخستین بازی دور برگشت را برابر مورسیا انجام داد. این دیدار به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شد. مورسیا به تازگی به سطح اول لالیگا صعود کرده بود. با این حال اتلتیکو را در ورزشگاه متروپولیتن تا دقیقه ۸۴ متوقف کرده بود. در این شرایط بود که گروسو با یک ضربه قیچی برگردان، بازی را دو بر یک کرد. این پیروزی قرمز و سفیدپوشان را از انتهای جدول بیرون کشید.

این گل مدت‌ها در خاطره‌ها ماند چون علاوه بر این که به زیبایی به ثمر رسیده بود، اهمیت زیادی نیز داشت. گروسو پس از آن گل تا پایان فصل تنها دو گل دیگر برای تیمش به ثمر رساند اما آن گل تعیین کننده، در یاد همه تیم مادریدی و طرفداران ماند. گلی که باعث شد اتلتیکو از بحران خارج شود، سیر صعودی را طی کند و  در نهایت فصل را با رتبه هفتم به پایان برساند.

گروسو پس از پایان فصل، دوباره به رئال مادرید بازگشت و توانست ۱۲ فصل موفقیت آمیز را در این تیم تجربه کند. نیاز تیم به هافبک باعث شد او در خط میانی در کنار پیری و ولاسکس بازی کند و در خلق موقعیت گل، نقش مهمی ایفا کند. گروسو دوران درخشانی را در مادرید سپری کرد و هفت جام قهرمانی را بالای سر برد.

همچنین ۱۴ بار برای تیم ملی اسپانیا بازی کرد. گروسو زمانی که از فوتبال خداحافظی کرد، به عنوان بازیکنی قدرتمند و پرافتخار شناخته شد که توانست به اتلتیکو در سخت‌ترین لحظات کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا