توصیه متصدی آرایشگاه زنانه به نوبخت

بصیرنیوز، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، با ذکر خاطره‌ای از حضور خود در جریان وقوع انقلاب اسلامی اظهارکرد:خاطره‌ای که درذهن من از زمان انقلاب وجود دارد و هنوز هم آن را فراموش نمی‌کنم این است که یک روز تصمیم گرفتیم که با همسرم در راهپیمایی که از خیابان علم الهدی در شهرمان یعنی رشت شروع و به سمت میدان شهرداری صورت می‌گرفت حضور پیدا کنیم.

وی افزود: دوستان ما این برنامه راهپیمایی را علیه رژیم شاه ترتیب داده بودند و بنده نیز به دنبال همسرم رفتم تا در راهپیمایی شرکت کنم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: زمانی که بنده به دنبال همسرم رفتم تا وی را برای حضور در راهپیمایی همراهی کنم مرد شریفی که دورادور خانواده ما را می‌شناخت جلوی ما را گرفت و تأکید داشت که همسرم را از حضور در راهپیمایی منع کنم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه این مرد شریف آرایشگاه زنانه در محله ما داشت اما نوع تفکرش بسیار متفاوت بود گفت: این فرد از آنجایی که خانواده ما را می‌شناخت و همسر بنده نیز زن محجبه‌ای بود اصرار می‌کرد که بنده همسرم را به منزل ببرم چون وی پوشش اسلامی داشت و ممکن بود برایش مشکلی پیش بیاید.

نوبخت تاکید کرد: این مرد تاکید داشت که من می‌دانم شما با هدف کمک به انقلاب وارد صحنه شده‌اید و حتما ساواک شما را شناسایی می‌کند و بنده دلم نمی‌خواهد شما به دست ساواک دستگیر شوید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این فرد از سرخیرخواهی اصرار داشت که بنده از حضور همسرم در راهپیمایی علیه رژیم شاه حضور پیدا نکند برایم تعجب آور بود و هنوز پس از گذشت سالها اصرار آن فرد جلوی چشمانم تداعی می‌شود منتهی یک حرکت خودجوشی در شهرمان علیه رژیم شاه صورت گرفته بود و ما می‌خواستیم وارد راهپیمایی شویم اما این فرد جلوگیری می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا