امیر پوردستان در مراسم تجلیل از حماسه سازان پدافند:

انقلاب اسلامی در مرزهای خود باقی نمی‌ماند/ حق ارتش در تبلیغات جنگ ادا نشد

بصیر، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش طی سخنانی در مراسم تجلیل از حماسه سازان پدافند هوایی عملیات والفجر٨ که در قرارگاه پدافند برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای امریکایی ها یک شوک ژئوپلیتیک بود و خیلی تلاش کردند به پیروزی نرسد.

وی افزود: همزمان ویلیان سولیوان سفیر وقت آمریکا و ژنرال هایزر فرستاده این کشور تلاش می کردند هم سیاسیون و هم نظامیان ایران را سر و سامان دهند تا انقلاب پیروز نشود.

پوردستان ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌دانستند انقلاب ما یک انقلاب دینی است و در مرزهای ایران باقی نمی‌ماند و به منطقه هم صادر خواهد شد.

جانشین فرمانده ارتش خاطرنشان کرد: پیوستن بدنه ارتش به صفوف مردم از عوامل پیروزی انقلاب است. البته من در آن زمان سوم نظری بودم و در ارتش نبودم اما امثال ستاری و کلاهدوز و صیاد و نامجو حضور داشتند.

امیر پوردستان تصریح کرد: ارتشبد فردوست رفیق گرمابه و گلستان محمدرضا [پهلوی] بود می‌نویسد: «در ایام انقلاب یک بار از منزل با لباس شخصی سمت محل کار رفتم. جمعیت تظاهر کننده زیاد بود و ما پشت آن بودیم که یک مرتبه از داخل جمعیت یکی فریاد زد راه را برای ماشین تیمسار باز کنید و راه را باز کردند و ما رد شدیم. راننده گفت قربان شناختید؟ اینها درجه دارها و افسران خود ما بودند که با لباس شخصی علیه شاه شعار می‌دادند» لذا می‌بینید که بدنه ارتش با انقلاب بود.

وی در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب، رفتار امریکا با ما رفتار مقابله ای نبود بلکه رفتار براندازانه بود و می‌خواست ریشه های انقلاب را بزند.

جانشین فرمانده ارتش با بیان اینکه ممکن است فردی آدم بدی باشد ولی حرف خوبی بزند، اظهار داشت: «بنی صدر در کتابش نوشته ما در ٧٢ رشته اقتصادی وابستگی به امریکا داشتیم». لذا آنها فکر می‌کردند با تحریم، انقلاب فلج می‌شود.

پوردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش ارتش در ۸ سال دفاع مقدس، گفت: حق ارتش درخصوص تبلیغات در جنگ تحمیلی و عملیات والفجر ٨ ادا نشده و شاید بخشی از تقصیر آن به گردن خودمان باشد.

وی با اشاره به عملکرد شهید ستاری در حوزه پدافند و بنای اقدامات بزرگ توسط وی تاکید کرد: دشمن بداند جنبیدنش نه تنها زیر دید ماست بلکه زیر تیر است و اگر پدافند اراده کند، با آن مقابله خواهد کرد.

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا